Irma Pince
Elev
|
Det här den första fanfiction jag har gjort. Så ni får gärna kommentera vad ni tyckte va bra och vad som var dåligt så jag förbättra de jag skriver till nästa gång. Jag vet inte hur ofta jag kommer att komma med nya kapitel. Och ratingen är PG. Men jag hoppas ni tycker om de och bevakar tråden!
Kapitel 1: De mystiska smycket
Spoiler: Tryck här för att visa!Hanna Sybil Crewley föddes i Storbritannien 2001 men flyttade till Sverige när hon var 3 år. Hennes pappa är från Storbritannien och hennes mamma är från Svergie. Hanna kan prata och skriva flytande engelska. Hennes familj består av pappa Derek, mamma Veronika och storebror Andreas. Hanna kan få lampor att släckas genom att knäppa med fingrarna, och saker rör sig om Hanna koncentrerar sig riktigt mycket på dem. Hanna är en helt normal tjej som ska fylla elva år. Hanna bor på Blomstergatan 23 i Falun och går på Elvira skolan. Hon har många vänner och hon spelar fotboll och innebandy på fritiden. Och Hanna kände sig alltid lite speciell. Och förresten är de jag som är Hanna! Och de är här är min berättelse hur jag blev en trollkarl.
Kapitel 1, 10 juli 2013, Min födelsedag: Jag låg vaken och hörde hur min mamma, pappa och min storebror Anders höll på att göra ordning en bricka med frukost som jag skulle få äta i sängen som jag alltid gör på min födelsedag. Och sen började dem ta ton ”ja må ha leva, ja må ha leva, ja må hon leva ut i hundrade år, ja visst ska hon leva, jag visst ska hon leva, jag visst ska hon leva ut i hundrade år. Hurra, hurra, hurra!” Jag försökte se ut som om jag var jätteglad för att dom sjöng fast de var jag inte för att det låt förskräckligt. Pappa kom bärande på frukostbrickan, mamma kom bärande på paketen och Anders kom hasande och gäspande efter.
- Grattis på födelsedagen älskling! Sa mamma lite för positiv stämma.
- Ja tänk att vår dotter har blivit så stor sa pappa och kramade om mamma.
- Grattis lillsyrran sa Anders och slog mig hårt på armen.
- Jag skrek till. Är du inte riktigt klok? Vet du hur ont det där gör eller?!
Men Andreas bara skrattade.
- Mamma säg till honom då! Sa jag surt.
- Andreas sluta! De är faktiskt din systers födelsedag. Kan du inte vara lite snäll mot henne då sa mamma.
- Men jag är ju snäll mot henne! De är ju hon som är dum och jobbig mot mig ju! Sa Andreas argt!
Jag lipande mot honom.
- Kan ni inte vara sams en enda dag? Sa pappa med trött röst
- Så Hanna ska du öppna presenterna och se vad du har fått? sa mamma med en falsk positiv röst
Både jag och Andreas visste att de var en undanmanöver från mamma sida för att vi skulle sluta bråka.
- Visst sa jag och började kolla på paketen.
De var 5 paket. Två små och tre mellanstora. Alla paket var inslagna i grönt och silvrigt papper med en blå krusidull på sig. Jag började försiktigt öppna ett av dom två små pakten. De var ett gammaldags burk med ett guldigt halsband i. På halsbandet var ett guldigt lejon med rött emalj omkring sig. Jag vände på halsbandet och på baksidan stod ”Their daring, nerve, and chivalry set Gryffindors apart” . Som på svenska betyder ungefär : Deras vågad, nerv och ridderlighet ställa Gryffindors isär. Jag beundrade halsbandet länge innan jag sa
- Tack så hemskt mycket! Det är jätte fint! Men var har ni köpt de? För jag har aldrig sätt nåt liknade halsband.
- Vi har inte köpt de. Vi fick de när du föddes av gammelfarbror Shaun sa pappa
- Varför har jag inte fått halsbandet tidigare? Varför gav ni de inte när jag föddes?
- För att gammelfarbror Shaun var väldigt sträng på att vi absolut under inga omständigheter fick ge halsbandet till dig innan du din elfte födelsedag.
- Men låter ju bara konstigt! Vad spelar de för roll om jag fick de fick de nu eller när jag föddes?! Sa jag intresserat
- Vi vet inte, men gammelfarbror Shaun var mycket speciell och lite konstig. Och förresten när han gav oss halsbandet var de den sista gången någon i släkten såg eller hörde av honom. Sa pappa
- Jag går och lägger mig igen sa Anders med trött röst och hasade iväg till hans rum.
Pappa kollade på klockan i mitt rum och sa
- Oj vad klockan är mycket! Jag tror de är dags att vi går upp och äter frukost Veronika sa pappa
- De låter bra de sa mamma
- Jag går ut och hämtar posten sa pappa
- Gör så, Hanna du kan ju öppna resten av dina paket och äta upp din frukost sa mamma och gick till köket
- Visst mumlade jag.
Jag kunde inte sluta grubbla över halsbandet, gammelfarbror Shaun som ingen hade sett på 11 år och namnet Gryffindor som jag inte kunde placera. Pappa väckte upp mig ur mitt grubblande och sa
- Hanna du har visst fått ett brev och gav mig ett vitt kuvert.
- Tack mumlade jag
Jag började öppna kuvert genast och vecklade upp brevet. Ett annat papper åkte ut men de brydde jag mig inte om. Jag började läsa och där stod de ”du har blivit antagen till Hogwarts skola för häxor och trollkarlar”…
Kapitel 2: Professor Smith
Spoiler: Tryck här för att visa!Kapitel 2: 10 juli 2013, Professor Smith, fortfarande min födelsedag: Jag läste brevet om och om igen. De måste vara ett skämt tänkte jag. Magi finns ju bara i böcker och i fantasin. Istället för att gå och tänka på brevet jag hade fått gick jag upp och ur sängen gick och borstade tänderna och klädde på mig. Jag funderade länge om jag skulle sätta på gammelfarbror Shuans halsband eller inte. Men efter många överväganden bestämde jag mig ändå för att sätta på mig det. När jag satt på mig halsbandet fylldes jag av en känsla, en känsla av mod. Men inte ens den känslan kunde få mig att glömma brevet. Jag gick ut till köket där mamma och pappa höll på att plocka bort frukosten.
- Vem var brevet ifrån Hanna? Sa pappa medans han plockade in filen i kylskåpet
- Tandläkaren sa jag stressat
- Jaha det kuvert såg inte ut som om de kom från tandläkaren sa pappa lugnt
- Nej dem har börjat med handskrivna brev. Dom försöker ändra stil sa jag och kände hur dum jag lät.
- Jaha sa bara pappa
- När ska du dit då? Sa mamma undrande
- Första september mumlade jag utan att tänka mig för.
- Oj så skickar dem ut brevet såhär långt innan? De brukar dem ju aldrig göra sa mamma medans hon torkade av köksbänken
- Jag vet men det har med att dem försöker byta stil grejen sa jag stressat
- Jaha mumlade mamma bara
- Veronika har Andreas vaknat än? Sa pappa
- Nej men låt honom sova Derek. Han kom hem sent från Christoffer igår sa mamma
- Okej men Veronika jag åker och handlar. Sa pappa medans han tog inköp listan från kylskåpet
- Okej glöm inte att köpa skinka bara! Sa mamma
- Nej de ska jag inte sa pappa och gick ut till bilen
Jag gick ut till trägården för att hoppa stutsmatta som jag alltid gör när jag måste skingra mina tankar. Men inte ens det hjälpte. Jag gick ner ifrån studsmattan och gick in i köket igen, då jag fick se en vit uggla sitta i utanför köksfönstret och kolla på mig med sina stora mörka ögon. När jag tänkte att den här dagen inte kunde bli så mycket konstigare så hörde jag en stor smäll. Jag sprang fram till köksfönstret för att kolla vad som hade hänt. Men allt såg exakt ut som vanligt. Inte ens ugglan hade rört sig en millimeter. Min första tanke var tänk om jag håller på att bli galen. En knakning från dörren väckte mig upp ur mina tankar. Jag gick ut till hallen för att öppna dörren. När jag öppnade dörren såg jag en långkvinna med mörkblont hår, konstiga kläder och en lila häxhatt på huvudet. Kvinnan sa (de här samtalet sker på engelska med skriver de på svenska så att ni ska förstå)
- God dag, mitt namn är Edith Smith och jag är lärare på Hogwarts skola för häxor och trollkarlar. Kan jag komma in? Sa kvinnan
- Ja visst sa jag nervöst
- Har du dina föräldrar här?
- Ja men bara min mamma för min pappa är och handlar för tillfället, men jag kan gå och hämta mamma om du vill?
- Ja gör de är du snäll
Jag gick ut till trägården där mamma satt och läste en tidning i solen.
- Mamma de är en kvinna som vill prata med dig i köket, förresten pratar hon engelska.
- Jaha jag kommer med en gång! Sa mamma och la tidningen på altanbordet
Jag och mamma gick båda ut till köket där professor Smith väntade.
- Hej de är jag som är Hannas mamma, Veronika Crewley. Sätt er är ni säll.
- Tack så mycket, jo som sagt är jag Edith Smith professor på Hogwarts skola för häxor och trollkarlar. Jag undervisar i försvar mot svartkonster.
- Försvar mot svartkonster? Vad är Hogwarts för skola egentligen? Sa mamma med undrande stämma
- De är en skola i Storbritannien där vi undervisar minderåriga trollkarlar och häxor i magi.
- Men min dotter har inga magiska egenskaper! Och den här skolan Hogwarts har jag aldrig hört talas om! Sa mamma irriterat
- Er dotter här fick ett brev om att hon hade blivit antagen till Hogwarts tidigare idag sa professor Smith lugnt
Jag kände hur jag fylldes med dåligt samvete och skam i hela kroppen och kollade ner i bordet
- Är det sant Hanna? Var de det brevet du sa var från tandläkaren? Sa mamma argt
- Ja ungefär så… sa jag skamset och kollade fortfarande ner i bordet
- Varför sa du ingenting? Varför berätta du inget för? Sa mamma argt
- För jag trodde de var ett skämt, jag trodde de inte var på allvar sa jag och kände hur skammen gick upp enda till öronen
Då kom professor Smith in i samtalet och sa
- De är många mugglarfamiljer som inte tar de här på allvar, tror att de är på skoj de är därför vi skickar ut lärare från våran skola till alla mugglarfamiljer som har fått ett antagnings brev. Och förklarar vad vi gör, vad ni kommer att lära er.
- Men innan professor Smith börjar förklara saker om trollkarl samhället och Hogwarts, är du säker på att du vill gå där?
-Ja jag är absolut säker.
Läs gärna min fanfiction "Lorcan och Lysander- Livet mot orättvisor."
http://www.mugglarportalen.se/#forum.php?topic=36465
12 maj, 2013 16:41
Detta inlägg ändrades senast 2013-05-14 kl. 14:44
Antal ändringar: 5
|
TildeW
Elev
|
Hel grym
12 maj, 2013 16:44
|
Irma Pince
Elev
|
12 maj, 2013 16:45
|
Ron Hippe
Elev
|
Jättebra, men man måste skriva upp vilken rating det är. Men annars var den jättebra! 
12 maj, 2013 21:21
|
Irma Pince
Elev
|
12 maj, 2013 21:52
|
Ron Hippe
Elev
|
Skrivet av Irma Pince: Skrivet av Ron Hippe: Jättebra, men man måste skriva upp vilken rating det är. Men annars var den jättebra!
Oj de missa jag helt! Vilken rating tycker du jag ska ha? PG tycker jag. Men du får sätta det där du har skrivit ditt första kapitel.
12 maj, 2013 21:54
|
Irma Pince
Elev
|
Skrivet av Ron Hippe: Skrivet av Irma Pince: Skrivet av Ron Hippe: Jättebra, men man måste skriva upp vilken rating det är. Men annars var den jättebra!
Oj de missa jag helt! Vilken rating tycker du jag ska ha? PG tycker jag. Men du får sätta det där du har skrivit ditt första kapitel.
Okej då gör jag de! 
Läs gärna min fanfiction "Lorcan och Lysander- Livet mot orättvisor."
http://www.mugglarportalen.se/#forum.php?topic=36465
12 maj, 2013 21:56
|
Ron Hippe
Elev
|
Skrivet av Irma Pince: Skrivet av Ron Hippe: Skrivet av Irma Pince: Skrivet av Ron Hippe: Jättebra, men man måste skriva upp vilken rating det är. Men annars var den jättebra!
Oj de missa jag helt! Vilken rating tycker du jag ska ha? PG tycker jag. Men du får sätta det där du har skrivit ditt första kapitel.
Okej då gör jag de! Ok, men nu går jag och lägger mej, gonatt! 
12 maj, 2013 22:00
|
Pinkie Pie
Elev
|
13 maj, 2013 15:48
|
|
Borttagen
|
Bra!
Ps:
lär gärna min ff,
Susan Bones och den oskyldiga (?) Kendra Smith
13 maj, 2013 15:54
|
Du får inte svara på den här tråden.