Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Mitt år på Hogwarst.

Forum > Fanfiction > Mitt år på Hogwarst.

1 2
Användare Inlägg
Borttagen

Avatar


Jag ska göra en berättelse om mitt liv på Hogwarst.
MALL!
Namn: Clarie Smith.
Ålder:11
Elevhem: Ravenclaw.
Personlighet: Blyg, blir mobbad för sin klädstil och hon är smart, bär glasögon.
Vill gärna ha kritik, och synpunkter

Kap 1 (Sorteringshatten.)
Jag gick ut längst perrongen med min mamma tätt in till mig. Det var mitt första år på Hogwarts skola för trolldom och häxkonst. Jag såg alla mugglare springa stressat för att hinna på tågen.
Jag och mamma sprang samtidigt in mellan perrongerna. Jag hade varit här en gång förut med min bror, men nu har han gått ut skolan och jobbar med alkemi i Italien.
En stressad röst slet mig från mina tankar.
-Koftan?, sade mamma oroligt.
-Ja, svarade jag.
-Katten?
-Ja, Sigge är med....
-Bra gumman.
Jag klev på tåget med oroliga steg. Jag satte mig i en tom kupe och rotade fram min bok. Jag vinkade hejdå till mamma och böjde mig fram över boken. En ljus röst väckte mig från mitt läsande.
-Hej, jag är Luna, Luna Lovegood, kan jag sitta här allt annat är fullt?
Jag nickade stelt och fortsatte läsa..
-Vad är det för bok?, sade ‘’Luna’’...
Jag visade snabbt bokomslaget och Luna nickade tillbaka.
Vi var snart framme och jag var redan dödsnervös...

SORTERINGEN!
Vi gick igenom de portarna och vandrade längst stora salen. Vi kom fram och McGonagall skulle precis ropa upp våra namn.
-LUNA LOVEGOOD!
Hon steg fram och McGonagall satte sorteringshatten på hennes huvud.
-Hmm, få se här HUF, nej RAVENCLAW!
Luna sprang glatt till bordet medans alla i Ravenclaw jublade.
-GINNY WEASLY!
Hon var en rödhårig tjej som snabbt sprang och satte sig för sorteringen.
-Haa, ännu en Weasley, då är det bäst att det blir GRYFFINDOR!
Hela Gryffindor bordet jublade av glädje.
-CLARIE SMITH!
Det blev väldigt tyst medans jag med skakande händer klev fram.
-Hoo, du är smart du har kunskapen du behöver för att hamna i RAVENCLAW!
Jag andades ut och log lite stelt medans Ravenclaw bordet hejade och jublade. Jag sprang och satte mig brevid Luna.
Den dagen hade jag fått i alla fall en vän och det var Luna, hon var som mig. Men tyvär hade ingen annan än Luna pratat med mig den kvällen.

12 maj, 2013 09:59

TildeW
Elev

Avatar


Jätte bra *Bevakar*

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2F78.media.tumblr.com%2Fd55b08d684f7e37ae59041bfd04a8a68%2Ftumblr_o3df0yYd1O1sioaoho1_1280.gif

12 maj, 2013 10:10

Borttagen

Avatar


Skrivet av TildeW:
Jätte bra *Bevakar*


Tack

12 maj, 2013 10:11

Borttagen

Avatar


Super *bevakar*

12 maj, 2013 10:17

Borttagen

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Super *bevakar*


Tack♥

12 maj, 2013 10:18

Sagush01
Elev

Avatar


SuperDuperMegaBra

Saaga häär :**

12 maj, 2013 10:23

Borttagen

Avatar


Skrivet av Sagush01:
SuperDuperMegaBra


Tack vad glad jag blir♥

12 maj, 2013 10:24

Sagush01
Elev

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Sagush01:
SuperDuperMegaBra


Tack vad glad jag blir♥
Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Sagush01:
SuperDuperMegaBra

♥ ♥ ♥

Saaga häär :**

12 maj, 2013 10:26

Borttagen

Avatar


Skrivet av Sagush01:
Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Sagush01:
SuperDuperMegaBra


Tack vad glad jag blir♥
Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Sagush01:
SuperDuperMegaBra

♥ ♥ ♥


♥♥♥♥♥

12 maj, 2013 10:27

Borttagen

Avatar


ASBRA, min vän! ♥

12 maj, 2013 11:52

1 2

Forum > Fanfiction > Mitt år på Hogwarst.

Du får inte svara på den här tråden.