Det är mer än så.
Forum > Fanfiction > Det är mer än så.
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Borttagen
|
Titel: Det är mer än så.
Författare: harryxxpotter Färdig skriven: Nej! Typ av text: Fanfiction. Antal kapitel: Vet ej, är inte färdig skriven. Språk: Svenska. Taggar: Starstruck, H2O, HP. Handling: Jessica Olson är 15 år och går sitt första skolaår på Hogwarts, det är konstigt varför hon börjar när hon är 15 år tycker många. Men det är för att professor Dumbledore var den ända som visste att Jessica hade sjöjungfru magi och var sjöjungfru. Men efter några års forskning så visste professor Dumbledore att hon också var häxa. Jessica är inte nöjd med sitt liv som sjöjungfru och häxa samtidigt för Jess hade lovat professor Dumbledore att inte säga till någon att hon är sjöjungfru också. Jess blir också vän med Harry, Ron, Hermione, Draco, Cho och Ginny. Men hon råkade säga sin hemlighet till Draco då sker konstiga saker mellan Draco och Jess. Information om Jessica Olson. Hårfärg: Brunt. Ögonfärg: Blå. Namn: Jessica Olson. Men kallad gör Jess. Typ av varelse: Sjöjungfru och Häxa. Syskon: Sarah Olson. Vilken film spelar hon i: Starstruck. Bild på henne: Detta är mitt första Fanfiction ever, så förlåt om den suger eller om det finns stav fel. Har skrivit den på mobil telefonen. Var snäll och kommentera om den är bra eller inte. Kapitel 1. "Jess, vakna. Jess vakna nu." Sa Sarah och skaka försiktigt på mitt huvud. "MMMM, jag är vaken Sarah. Vad är det?" Sa jag och gäspade. "Du ska åka till England. Är det inte spännande?" Sa hon och små sprang till min garderob. "Va? Varför ska jag åka till England? Vad ska jag göra där?" Sa jag och gick upp från min säng. "Inte vad jag vet, mamma sa att du måste åka. Du har inget val." Sa hon och plockade fram en av mina resväskor. Jag småsprang ner för trapporna och gick ner till köket där mamma och pappa satt med ett brev i handen. Jag gick närmre köksbordet för att se om allt var okej, men då vände mamma blicken mot mig. "Varför ska jag åka till England? Vad ska jag göra där bort?" Sa jag och kollade konstigt på mamma. "Älskling," sa och reste sig upp från stolen. "Här ta detta brev." Sa hon sedan och sträckte brevet som hon höll i handen. Jag tog emot det och öppnade den. Käre Miss Olson, Vi har nöjet att meddela er att ni har tilldelats en plats vid Hogwarts Skola för Häxkonster och Trolldom. Härmed bifogas en lista på alla böcker och all utrustning som behövs. Jag läste om det flera gånger, sedan höjde jag blicken från brevet och kollade på mamma och pappa. Mamma började le. "Jag .... jag är......" Sa jag och kollade förvånad på pappa. "Häxa," sa Sarah som stod bakom mig och hade två klänningar i handen. "Vilken klänning ska du ha Jess? Den röda eller den vita?" Sa hon sedan och vände sedan sin rygg mot mig. "Mamma, är det sant att det finns magi?" Sa jag och kollade sedan på henne. "Det är så Jess, att din farmor är också en häxa och din farbror är trollkarl.'' Sa mamma och log mot mig. "Så jag kan trolla och jag kan använda magi?" Sa jag och lyfte på handen. "Ja, men du måste vara över 17 för att kunna använda den utanför Hogwarts.'' Sa pappa och kollade mamma in i ögonen. "Men vänta varför är inte Sarah en häxa?" Sa jag och kollade på mamma ännu en gång. "Du föddes med det, det blev bara så.'' Sa mamma och kom fram till mig och kramade mig sedan. "När åker jag?" Frågade jag plötsligt. "Oh nej, du åker om 5 timmar vi måste köpa saker åt dig också," sa pappa och rusade ut från köket. "Kom igen Jess, börja packa och fixa till dig." Ropade han sedan. Jag rusade in på mitt rum och Sarah hade tagit fram kläder åt mig och packade också ner mina kläder i resväskorna som ståd framme vid mitt skrivbord. Sarah var den bästa storasyster man kunde ha, men vi bårkade jämnt ändå. Men hon var ändå rar och snäll mot mig. "Kom igen Jess, du har inte mycket tid på dig att fixa till dig," Sa hon och tog fram ett par skor från min garderob. "Tack Sarah," sa jag och tog av mig nattlinnen jag hade på mig. "Varsågod," sa hon och gick in till badrummet. 1 timmar senare. Sarah följde inte med till flygplatsen, utan hon körde iväg till min gamla skola jag gick i. Hon gick sista året, men jag hade 3 år till i skolan. Men nu måste jag byta skola som ligger i London. Vi var äntligen framme vid flygplatsen, pappa skulle följa med men inte mamma. Mamma skulle jobba, hon kunde inte ta ledigt så jag fick ta farväl. Efter att ha tagit farväl sprang jag till pappa som drog 3 resväskor bakom sig. 2 timmar senare. När vi hade kommit fram till London, så hade pappa köpt allt jag behövde trollstav, en uggla och skolböcker. Vi skulle nu gå till tåget som var på väg mot Hogwart. Jag gick efter pappa och vi stannade mellan perrong 9 och 10. "Kom igen gumman, spring in i väggen." Sa pappa och log mot mig. "Spinga in i väggen?" Sa jag förvånad. "Men pappa....." "Gör som jag säger, du kommer att missa tåget." Sa han och log ännu en gång. Jag sprang in i väggen, jag kom fram till en perrong. På en stor skylt stod det "Perrong 9 3/4". Pappa var redan bakom mig. Efter att ha tagit farväl och kramade om min gråtande pappa, sedan hoppade jag på tåget och vinkade till pappa. Var den bra? Ska jag fortsätta isåfall lägger jag upp nästa kapitel snart nån tycker den är bra eller vill att jag ska fortsätta. 10 maj, 2013 22:33
Detta inlägg ändrades senast 2013-05-11 kl. 00:27
|
|
frida longbottom
Elev |
10 maj, 2013 23:39 |
|
Elzyii
Elev |
Jag älskar den här
Tycker du är helt grym, för att vara din första & allting!! och du skrev att Draco skulle vara med ocksååå... Kram ♥♥♥ Läs gärna min ff:n om Draco <3 Läser gärna din som gengäld, och för att jag älskar att läsa! https://www.mugglarportalen.se/#forum.php?topic=51873 11 maj, 2013 00:03 |
|
Borttagen
|
Rkt bra.
Längtar till nästa kapitel :'DDD 11 maj, 2013 14:30 |
|
Selma...
Elev |
20 maj, 2013 00:22 |
Forum > Fanfiction > Det är mer än så.
Du får inte svara på den här tråden.



Mugglarportalen