Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Tavlorna rör sig!!!

Forum > Fanfiction > Tavlorna rör sig!!!

1 2 3 ... 15 16 17
Användare Inlägg
luna lovegood 21
Elev

Avatar


Hej, jag och Bullen1 ska göra en novell tillsammans!
Namn: tavlorna rör sig!!!
språk: svenska
genre: mystisk? (vet inte riktigt)
kapitel:vet inte?
handling: barnhemsbarn blir adopterad, men märker att familjen är inte är så vanlig.


Kapitel 1

Jag vaknade och visste att något var fel. eller kanske inte fel, men konstigt.
Det var samma känsla som när mormor berättade att mamma inte skulle komma hem. Jag var visserligen bara tre år då, men det är mitt starkaste minne. Till och med starkare än den dagen min bästis blev adopterad.
__________________________________________
Fortsättning följer...

PS. jag vet att det blev kort, men vi måste göra nåt annat än att vara på datorn : (

Jag hade tänkt att alla kapitel ska vara i det här inlägget också så;
Spoiler:
Tryck här för att visa!Jag satte mig upp och funderade lite på vad mrs Wilson hade berättat om vad vi skulle göra idag. Det var söndag, det visse jag, men vad var det som var så speciellt? Typiskt mig att glömma bort det viktigaste. Jag drog på mig det första jag kunde hitta, (den ljusblårutiga skjortan och de mörkröda jeansen) Jag skyndade att klä på mig så jag kunde lägga mig i sängen och sova en stund till. Det var den härligaste tiden på dygnet, sömnen menar jag, där kunde det faktiskt hända något bra för mig. Ni kanske tycker det är jobbigt när en bra dröm bara tar slut, men för mig är det det bästa som kan hända, jag har förlorat en vän som kändes som en syster, min mamma som säkert är död och jag har aldrig äns träffat min pappa. Jag hade sovit i nästan en timme tror jag. - Just det! nästan skrek jag när mrs Wilson berättade om den familj som skulle komma, men vad handlade känslan om, jag blev nästan lite besviken när mrs Wilson sa vad det var. Jag kunde inte bli adopterad, bara de söta snälla flickorna som blev det. Det var faktiskt rätt konstigt att jag trodde att jag och Sara skulle få stanna tillsammans där för evigt jag menar mitt röda platta fula hår, ingen ville ha mig. - Domiquine! - Ja, sa jag förvirrat när jag hörde mrs Wilsons stränga stämma. - Om du fortsätter såhär kommer kommer du få diska 7 dagar framöver



Spoiler:
Tryck här för att visa!kapitel 2. familjen.

Jag hade suttit och väntat på familjen i 100 år, iaf trodde jag det. men nu kom dom!

den var udda, det såg jag i första anblicken. Pappan hade en orange väst, och under det en fotbolls tröja. Mamman hade ett par omåttligt säckiga mjukisbyxor, en kavaj, och en mantel!
Deras barn var rätt vanligt klädd, men det hon hade på sig skulle hade varit supermode för... tja en månad sen? nu var det helt ute. Allihop hade knallrött hår. Det var tydligt att mrs Wilson inte gillade dem, förmodligen för kläderna, hon villeatt alla skulle vara klädda i senaste modet, (vi också)men ändå var glad att slippa ett av barnen.
-god dag mr Westman! sa mrs Wilson.
-hej Wilson!
-mrs Wilson, om jag får be! sa mrs wilson kyligt. det var ännu tydligare att hon blev förnärmad när hon blev kallad Wilson.
-förlåt mrs Wilson!
-men ja, ni skulle adoptera ett barn, så välj! sa mrs Wilson ännu kyligt. mrs Westman kände kylan och sa lite blygt
-okej....
-KOM NU ALLA BARN, FAMILJEN WESTMAN ÄR HÄR!
alla barn sprang hoppfullt ner, alla ville komma ifrån det där helvetet. föräldrarna valde noga. till sist :
-jag tror vi väljer den här tjejen. sa mrs Westman. gissa vem dom pekade på! MIG! fula, fega, stygga, jag! (att jag är ful, feg och stygg, det är sånt mrs Wilson tryckt in i mig)
-VILL NI TA DOMIQUINE? utbrast Ella. hon var en av dom som gjorde detta helvete till ett helvete.
-ja, får vi inte det? frågade deras dotter.
-tyst Ella! viskade mrs Wilton mellan tänderna.. Men ja det får ni, lilla Ella är bara Domis bästa vän! sa Wilson.
Ella blir min bästa vän när jag är biljonär! (alltså aldrig) ville jag skrika.
-så, jaja, det kostar 100 pund!
-okej! sa mr Westman. och efter mycket fummel betalade han: 1000 pund?
-1000 pund? frågade jag. så mycket värld är jag väl inte?
-oj! hehe, det är så jobbigt med alla lappar!
-KAN DU INTE TA HAND OM PENGAR? utbrast Ella.
-joho, jag kan visst ta hand om g...
-g?frågade jag. Guld eller?
-nej! jag sa fel!
efter ännu en halvtimmas fummel hade de flesta barn gått där ifrån. då betalade han äntligen 100 pund, inte 1000, eller 10.
och nu var det dags att åka till deras hus!

Spoiler:
Tryck här för att visa!Kapitel 3 Jag satt i deras stora bil och frågade äntligen varför de var så konstigt klädda. - Vadå? Det här är väl mugglarkläder eller? - Mug vadå? frågade jag oförstående. - Mugglare. - Och vad var det ni försökte säga där inne? - Galle... Mamman kastade en elak blick på den lilla flickan. Efter en stund sa mamman: - Jaja, det är väl bäst du får veta, galleoner, sirklar och knutingar. Och jag heter Dolly Westman, min man här heter Ronny Westman och där är Minndy Westman, du själv heter Domiquine Westman. Jag frågade inte mer. Nu var det lite klarare att jag verkligen hade blivit adopterad, jag menar att de såklart var galna. Och det blev ännu tydligare när vi kom fram. - Välkommen till Kråkboet! sa Ronny. Jag vet att det ser lite gammalt ut, men vi vill spara den gamla känslan. Det såg fallfärdigt ut. Och efter en stund kom 4 barn utrusande. - Var är Domiquine! Var är Domiquine! ropade de, de visste att det var jag som skulle komma!!! Dolly öppnade dörren och jag tittade mig omkring, det var ingen vanlig familj.
- Är det inte dags för middag? sa Ronny.
De tittade frågande på mig.
- Javisst, det blir bra, sa jag förvirrat.
- Nej, vi undrar varför du inte bor med oss? frågade Minndy.
- Öh... Er, em varför skulle jag... Dolly avbröt mig.
- Lyssna noga nu, hon tittade på Ronny, vi måste säga som det är.
- Mm, vi går till köket med Domiquine, ni stannar här, sa han till alla barn.
- Kom Domiquine, vi måste gå.
Jag följde efter, det kändes som om jag verkligen passade in här. De gamla köksredskapen såg rätt vanliga ut, men den stora klockan på väggen snurrade bara runt runt.
- Åh, inte igen.
Dolly tog upp vad som såg ut som en lång pinne ur fickan och sa Reparo!, klockan slutade genast med snurrandet och gick i normal takt.


Spoiler:
Tryck här för att visa!det kändes som om jag väntat i flera år när jag äntligen kunde fråga mindy. -Vilka är ni? Varför rör era foton på sig? Vad är mugglare? Varför har ni galleoner och inte pund? Varför har ni så konstiga kläder? Vad vad det för fel på klockan? Hur kan D... jag menar mamma laga mat så snabbt? hur kan erat hus vara så snett utan att falla? varför säger spegeln saker till mig? Varför är ni så konstiga? -vänta lite nu, jag hörde typ ingenting, du pratade så snabbt! men jag tror jag kan varenda svar på frågorna. Vi är trollkarlar! Eller... jag är en häxa då... allting som du räknade upp är bevis på magin! svarade Mindy. -magi finns väl inte! svarade jag. -tänk efter, såklart det finns magi! sa Mindy. -vad är mugglare då? och galleoner?undrade jag. -mugglare? det är ju inte-trollkarlar! såna som du växte upp hos! svarade Mindy förvånad. -galleoner då? frågade jag otrevligt. -det är ju pengar! svrade Mindy, ännu mer förvånad. -va? pengar? nähä, det är ju pund här i england! sa jag överlägset. -näe, vi har galleoner, det är mugglarna som har pund! sa hon, fortfarande förvånad över att jag visste så lite. -men hur vet man att man är en häxa? undrade jag. Jag märkte att jag lät för nyfiken och otrevlig. -tja.. har det verkligen aldrig hänt dig något konstigt? fråga de Mindy. -typ som den gången jag märkte att den hemska maten vi får på barnhemmet smakade som godis? eller den gången när jag var riktigt lessen så helt plötslig så fylldes hela rummet av gangnam style, utan att det fanns en radio där eller nåt? eller den gången när jag var tvungen att diska, så var all disk helt plötsligt färdigdiskad? utan att jag diska de ett dugg? sa jag. -vad är gangnam style? men annars så är det sånt som händer ja... svarade Mindy. -vet du inte det? det är en jättekänd låt! men är jag verkligen en häxa?! jag fortsatteatt "interjuva" henne om trollkarls världen. -förmodligen ja... jag tror inte riktigt på det, men mamma sa att du faktist var min riktiga syster! så om det är sant så... skulle du vara en ynk om du inte var en häxa! sa Mindy, det var tydligt att hon inte trodde på hennes mamma. -ynk? Vad är en Ynk? frågade jag. -ja just det, jag tänkte inte på att du inte visste det... sa Mindy en Ynk är en trollkarlsfödd som inte har några magiska krafter! Men de är väldigt ovanliga... -okej... men... när kan man vara helt säker på att man är en häxa? frågade jag. -när man får brevet på sin elvaårsdag! sa Mindy som om det var självklart. Jag fick det för ett år sen... jag kommer ihåg att jag var riktigt orolig för att inte få det... -vadå för brev? sa jag förvirrad. får man ett brev där det står att man är en trollkarl eller häxa? -nja, man får ett brev där det står att man får börja på hogwarts! sa Mindy, lite osäker verkade det som. -hogwarts? frågade jag. jag var trött på att inte veta.. -trolldoms skolan! men när fyller du 11? -den 6 juni. -oj! det är ju om en vecka! -jag vet... men jag brukar ändå inte få några presenter, så whatever? -får du inga presenter? -nej det är bara Amanda, mrs wilsons gullegris som får det... -den där mrs Wilson.. hon verkar inte direkt vara någon man vill ha som barnhemsföreståndare.. men varför är hon det, nu när hon verkar tycka så illa om barn? -har ingen aning... -jag hoppas verkligen du får brevet! -Det gör jag också... Men Mindy, jag orkar inte bli kallad Domiquine, Kalla mig Domi! det gjorde alltid min bästis... vårat första riktiga samtal avbröts tillsist av deras... nej jag menar våran! mamma som sa att vi skulle äta.-suck sa D... jag menar mamma. Det var trångt att ta här inne när vi var 6. Nu är vi sju, och det är fortfarande för kallt att äta här inne.
-Mamma, det är 22 grader ute! är det "för kallt" enligt dig? sa Mindy.
-är det? svarade mamma. Har vi en termometer?
-ja, pappa har en! svarade Mindy. Mamma brydde sig inte om att svara.
-John! Will! kom och hjälp till att ställa ut borden!
två killar som verkade vara... tja, 19 och 17? kom och skulle tydligen bära borden. han som var typ 19 var stor och kraftig, men 17-åringen var väldigt liten, och såg överlägsen ut. 17-åringen såg inte ut att vara tillräckligt stark för att bära ett bord...
men det gjorde de visst inte. de hade två pinnar, som de pekade på borden med. Borden lyftes upp, och svävade ut i trädgården. Jag förstod direkt att det var deras trollstavar.
-Toom, kom nu, vi ska äta!
en väldigt lång ,trettonårig kanske? kille kom ut.
-okej då mamma!
Jag satte mig.
- Jo, du undrar säkert varför du inte bodde hos oss från första början, eller?
- Ja, kanske lite, sa jag och duckade undan från ett fat med efterrätt.
- När du föddes hade vi det lite svårt ekonomiskt, sa Will.
- så vi skickade dig till den där ynken du kallar mamma, tyvärr blev hon lite sjuk, så de skickade dig till barnhemmet, sa Ronny.
- Men nu har mitt ministeriejobb lönat sig, sa John entusiastiskt.
- Vad... hann jag börja innan Dolly avbröt mig.
- Trolldomsministeriet, sa hon.
- Självklart, mumlade jag.

När vi kom till mitt rum gav jag till ett skrik, vågorna på tapeten rörde sig.
- Om du inte gillar det så kan vi ändra på det, sa mamma ivrigt.
- Em...kanske en bild på ditt favoritquidditchlag? sa Mindy.
- Du kan välja åt mig, svarade jag.
- Ja! hon mumlade något och helt plötsligt stog 7 men och vinkade åt mig, det var lite läskigt, men det var bäst att vänja sig.
__________________________________________________
Bra?

5 maj, 2013 15:21

Detta inlägg ändrades senast 2013-06- 1 kl. 13:16
Antal ändringar: 7

Borttagen

Avatar


Låter bra *bevakar*

5 maj, 2013 18:47

Bullen1
Elev

Avatar


Hej! Jag tänkte skriva fortsättningen på kapitel 1!!!


Jag satte mig upp och funderade lite på vad mrs Wilson hade berättat om vad vi skulle göra idag. Det var söndag, det visse jag, men vad var det som var så speciellt? Typiskt mig att glömma bort det viktigaste. Jag drog på mig det första jag kunde hitta, (den ljusblårutiga skjortan och de mörkröda jeansen)
Jag skyndade att klä på mig så jag kunde lägga mig i sängen och sova en stund till. Det var den härligaste tiden på dygnet, sömnen menar jag, där kunde det faktiskt hända något bra för mig. Ni kanske tycker det är jobbigt när en bra dröm bara tar slut, men för mig är det det bästa som kan hända, jag har förlorat en vän som kändes som en syster, min mamma som säkert är död och jag har aldrig äns träffat min pappa.

Jag hade sovit i nästan en timme tror jag.

- Just det! nästan skrek jag när mrs Wilson berättade om den familj som skulle komma, men vad handlade känslan om, jag blev nästan lite besviken när mrs Wilson sa vad det var. Jag kunde inte bli adopterad, bara de söta snälla flickorna som blev det. Det var faktiskt rätt konstigt att jag trodde att jag och Sara skulle få stanna tillsammans där för evigt jag menar mitt röda platta fula hår, ingen ville ha mig.
- Domiquine!
- Ja, sa jag förvirrat när jag hörde mrs Wilsons stränga stämma.
- Om du fortsätter såhär kommer kommer du få diska 7 dagar framöver!

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fkorturl.com%2Ftda677https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fkorturl.com%2F1yhttps://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fkorturl.com%2Filhttps://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fkorturl.com%2F11erhttps://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fkorturl.com%2F35776

5 maj, 2013 19:00

Detta inlägg ändrades senast 2013-05- 5 kl. 19:18
Antal ändringar: 1

Borttagen

Avatar


Jättebra!!

5 maj, 2013 19:02

Borttagen

Avatar


Super!!!

6 maj, 2013 06:53

Borttagen

Avatar


SUPERBRA!!!

6 maj, 2013 15:04

luna lovegood 21
Elev

Avatar


kapitel 2. familjen.

Jag hade suttit och väntat på familjen i 100 år, iaf trodde jag det. men nu kom dom!

den var udda, det såg jag i första anblicken. Pappan hade en orange väst, och under det en fotbolls tröja. Mamman hade ett par omåttligt säckiga mjukisbyxor, en kavaj, och en mantel!
Deras barn var rätt vanligt klädd, men det hon hade på sig skulle hade varit supermode för... tja en månad sen? nu var det helt ute. Allihop hade knallrött hår. Det var tydligt att mrs Wilson inte gillade dem, förmodligen för kläderna, hon villeatt alla skulle vara klädda i senaste modet, (vi också)men ändå var glad att slippa ett av barnen.
-god dag mr Westman! sa mrs Wilson.
-hej Wilson!
-mrs Wilson, om jag får be! sa mrs wilson kyligt. det var ännu tydligare att hon blev förnärmad när hon blev kallad Wilson.
-förlåt mrs Wilson!
-men ja, ni skulle adoptera ett barn, så välj! sa mrs Wilson ännu kyligt. mrs Westman kände kylan och sa lite blygt
-okej....
-KOM NU ALLA BARN, FAMILJEN WESTMAN ÄR HÄR!
alla barn sprang hoppfullt ner, alla ville komma ifrån det där helvetet. föräldrarna valde noga. till sist :
-jag tror vi väljer den här tjejen. sa mrs Westman. gissa vem dom pekade på! MIG! fula, fega, stygga, jag! (att jag är ful, feg och stygg, det är sånt mrs Wilson tryckt in i mig)
-VILL NI TA DOMIQUINE? utbrast Ella. hon var en av dom som gjorde detta helvete till ett helvete.
-ja, får vi inte det? frågade deras dotter.
-tyst Ella! viskade mrs Wilton mellan tänderna.. Men ja det får ni, lilla Ella är bara Domis bästa vän! sa Wilson.
Ella blir min bästa vän när jag är biljonär! (alltså aldrig) ville jag skrika.
-så, jaja, det kostar 100 pund!
-okej! sa mr Westman. och efter mycket fummel betalade han: 1000 pund?
-1000 pund? frågade jag. så mycket värld är jag väl inte?
-oj! hehe, det är så jobbigt med alla lappar!
-KAN DU INTE TA HAND OM PENGAR? utbrast Ella.
-joho, jag kan visst ta hand om g...
-g?frågade jag. Guld eller?
-nej! jag sa fel!
efter ännu en halvtimmas fummel hade de flesta barn gått där ifrån. då betalade han äntligen 100 pund, inte 1000, eller 10.
och nu var det dags att åka till deras hus!

7 maj, 2013 18:27

Detta inlägg ändrades senast 2013-05-11 kl. 09:22
Antal ändringar: 1

Borttagen

Avatar


Super!!

7 maj, 2013 18:31

Ginny Weasley 100
Elev

Avatar


Super bra!!!!!!!!!!!!!!!♥ Bevakar tråden!

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fmedia.giphy.com%2Fmedia%2Fy4v27iXmCK5Nu%2Fgiphy.gif <3 It's a metaphor <3

7 maj, 2013 18:54

Bullen1
Elev

Avatar


Kapitel 3

Jag satt i deras stora bil och frågade äntligen varför de var så konstigt klädda.
- Vadå? Det här är väl mugglarkläder eller?
- Mug vadå? frågade jag oförstående.
- Mugglare.
- Och vad var det ni försökte säga där inne?
- Galle...
Mamman kastade en elak blick på den lilla flickan.
Efter en stund sa mamman:
- Jaja, det är väl bäst du får veta, galleoner, siklar och knutingar. Och jag heter Dolly Westman, min man här heter Ronny Westman och där är Minndy Westman, du själv heter Domiquine Westman.
Jag frågade inte mer. Nu var det lite klarare att jag verkligen hade blivit adopterad, jag menar att de såklart var galna.

Och det blev ännu tydligare när vi kom fram.
- Välkommen till Kråkboet! sa Ronny. Jag vet att det ser lite gammalt ut, men vi vill spara den gamla känslan.
Det såg fallfärdigt ut. Och efter en stund kom 4 barn utrusande.
- Var är Domiquine! Var är Domiquine! ropade de, de visste att det var jag som skulle komma!!!

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fkorturl.com%2Ftda677https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fkorturl.com%2F1yhttps://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fkorturl.com%2Filhttps://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fkorturl.com%2F11erhttps://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fkorturl.com%2F35776

7 maj, 2013 18:59

1 2 3 ... 15 16 17

Forum > Fanfiction > Tavlorna rör sig!!!

Du får inte svara på den här tråden.