ett vanligt liv. eller?
Forum > Fanfiction > ett vanligt liv. eller?
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
luna lovegood 21
Elev |
den här ff ska handla om noa. hon lever ett hemskt liv med sin mamma tills hon får brevet. ja, resten får ni läsa själva!
Hej, jag heter Noa och är 11 år. men... ja, jag ska nog börja från början. den första början. Jag har aldrag kunnar ha stora framtids planet, min pappa har jag ingen aning om var han är, eller vem han är, och min mamma är galen, ja, jag menar inte att hon är lite underlig eller konstig, utan bokstavligt talat galen. hon ser saker som helt enkelt inte kan finnas! men... jag vet att det inte finns. men.. jag har ändå sett skuggor av det på sistonde. jag vet inte, jag kanske också är galen men, nu är det så. vi lever ett märkligt liv också. mamma blir alltid upptäck för att vara galen, och. de hittar oss. alltid, även om vi lever helt anonymt, märker grannarna oss. vi har varit tvungna att flytta typ var tredje månad... men nu, några dagar senare, vet jag att jag också är galen. för vi fick ett brev. på det stod det att jag var en häxa, och skulle börja på en trolldomsskola, som hette... hogwarts. allvarligt, den hette så! hogwarts!vad betyder det, liksom? men... nu knackar det på dörren! nej! nån måste märkt oss! men, jag måste öppna. annars fattar dom enklare att mamma faktist är galen. jag går ner. jag öppnar dörren. men... det är ingen psykiatläkare som vill ha mamma. eller någon som vill kasta ut oss för att vi inte betalar hyran. ingen komenterar 3 maj, 2013 17:54 |
|
Bullen1
Elev |
4 maj, 2013 13:39 |
|
Maiipie
Elev |
Låter bekant.
Men från var? mörker betyder inte alltid ondska, liksom ljus inte alltid betyder godhet. 4 maj, 2013 13:48 |
|
luna lovegood 21
Elev |
hehe bullen, du kom på mig! men
men ja skriver på! jag var rädd när jag såg honom,han var stor, jättelång, hade stort svart buskigt skägg, och jag visste att jag ärft mammas galenhet. för...han kan inte finnas! världen längsta man är typ 2,5 meter, och han var minst 3, förmodligen 4... -H-h-h-h-he-e-ej-j kunde jag till sist stamma fram. -hej Noa! sa han men en djup röst, men tonfallet var snällt, så jag lugnade ner mig. -ve-m-m ä-är du? sa jag, och stammade lite mindre. -ja heter Hagrid. sa mannen, som tydligen hette hagrid -va-ad gör du h-här? -För att hämta dej, så klart! -H-H-ä-äm-t-ta? mig? v-a-ar-t? till fosterhem eller? jag morskade upp mig när jag förstod att jag så klart skulle till fosterhem, och att mannens längd var en inbildning. -till fosterhem? va fick du de ifrån? sa mannen förvånad. nä du ska till hogwarts! -Hog-g-gw-a-r-rt-t-t-ts? jag kom igår brevet, och fattade att han kom därifrån. -hogwarts skola för häxkonster och trolldom. 4 maj, 2013 17:35 |
|
Bullen1
Elev |
4 maj, 2013 19:34 |
|
luna lovegood 21
Elev |
tack bullen, skriver för dig ♥ ♥
__________________________________________ -t-t-ro-o-l-ld-do-m? m-me-n-nar d-du a-tt-tt ja-g-g ä-v-verklig-gen ä-är e-en...? faaan också, stamningen var tillbaka, just som den var på väg att försvinna! -ja Noa, du e en häxa. sa "Hagrid" har inte din mamma sagt de? hon e ju en ynk! -y-ynk? -en trollkarsfödd mugglare. -mugglare? -vet du ingenting? -joo, jag är rätt bra på matte och sånt... ja, stamningen är borta... -nej! om min värld, om din värld, trollkarlssamhället! -jag är ingen häxa... jag kan inte vara någon. -kan inte? har de aldi hänt nåt konstigt, som du inte har någon förklaring för? __________________________________________ PS. jag vet att jag har härmat harry potter 1 riktigt mycket.... 5 maj, 2013 13:58 |
|
Bullen1
Elev |
7 maj, 2013 19:13 |
|
luna lovegood 21
Elev |
ååååh, vill skriva mer, men... jag har tröttnat på den här. kan ni inte läsa min och Bullen1s novel? den är mycket bättre!(den heter "tavlorna rör sig"
7 maj, 2013 19:18 |
|
Bullen1
Elev |
7 maj, 2013 19:19 |
|
luna lovegood 21
Elev |
7 maj, 2013 20:33 |
Forum > Fanfiction > ett vanligt liv. eller?
Du får inte svara på den här tråden.

Mugglarportalen