Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Re-make av Potter-filmer?

Forum > Harry Potter > Re-make av Potter-filmer?

1 2
Användare Inlägg
GlennOstrich
Elev

Avatar


Om ni skulle göra om Harry Potter-filmerna, vad är det främsta som ni skulle ändra i manuset?

Personligen blev jag otroligt besviken då jag gick och såg Flammande bägaren på bio och såg att scenen med tungtänjarkolan var helt borttagen, och att filmen dessutom började med Harry i Kråkboet (bortsett från när man får se från Little Hangleton i början). Minns att jag blev jätteupprörd (så upprörd som en 9-åring nu kan bli av en film) över att Dursleys inte fick vara med, och att de hade kapat humorn från de första kapitlen, tagit bort bantingskuren och det överfyllda kuvertet osv.

22 apr, 2013 02:06

Josefine96
Elev

Avatar


Att Alan Rickman skulle spela alla roller

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fi258.photobucket.com%2Falbums%2Fhh277%2Fsilvarion_cute%2Famigo-key1.gif https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fi358.photobucket.com%2Falbums%2Foo21%2Fxxenemiesxx%2FShinee%2Fhwaiting.gif

22 apr, 2013 07:39

themarauder
Lärare

Avatar


Skrivet av GlennOstrich:
Om ni skulle göra om Harry Potter-filmerna, vad är det främsta som ni skulle ändra i manuset?

Personligen blev jag otroligt besviken då jag gick och såg Flammande bägaren på bio och såg att scenen med tungtänjarkolan var helt borttagen, och att filmen dessutom började med Harry i Kråkboet (bortsett från när man får se från Little Hangleton i början). Minns att jag blev jätteupprörd (så upprörd som en 9-åring nu kan bli av en film) över att Dursleys inte fick vara med, och att de hade kapat humorn från de första kapitlen, tagit bort bantingskuren och det överfyllda kuvertet osv.

Ååh, håller med!! Största besvikelsen. Fjärde filmen saknade humorn, värmen... Känslan!
Och när Malfoy ger Hermione jättestora tänder, och hela FISA-grejen!! Och att de träffar Sirius, för det gör de inte i filmen, va?

Första filmen älskar jag, och hade nog inte ändrat något med den... Kanske att man kunde ha lagt till trolldrycksgrejen när de letar efter de vise sten eller så.

Känner likadant om andra filmen... Finns säkert någon miniändring jag hade velat göra.. Jo, mer Sommar hos the Weasleys! =D

Ska till skolan nu, men tänker nog fortsätta svara på detta sen!



=) - just like themarauder

22 apr, 2013 09:07

123vilde453
Elev

Avatar


Skrivet av themarauder:
Skrivet av GlennOstrich:
Om ni skulle göra om Harry Potter-filmerna, vad är det främsta som ni skulle ändra i manuset?

Personligen blev jag otroligt besviken då jag gick och såg Flammande bägaren på bio och såg att scenen med tungtänjarkolan var helt borttagen, och att filmen dessutom började med Harry i Kråkboet (bortsett från när man får se från Little Hangleton i början). Minns att jag blev jätteupprörd (så upprörd som en 9-åring nu kan bli av en film) över att Dursleys inte fick vara med, och att de hade kapat humorn från de första kapitlen, tagit bort bantingskuren och det överfyllda kuvertet osv.

Ååh, håller med!! Största besvikelsen. Fjärde filmen saknade humorn, värmen... Känslan!
Och när Malfoy ger Hermione jättestora tänder, och hela FISA-grejen!! Och att de träffar Sirius, för det gör de inte i filmen, va?

Första filmen älskar jag, och hade nog inte ändrat något med den... Kanske att man kunde ha lagt till trolldrycksgrejen när de letar efter de vise sten eller så.

Känner likadant om andra filmen... Finns säkert någon miniändring jag hade velat göra.. Jo, mer Sommar hos the Weasleys! =D

Ska till skolan nu, men tänker nog fortsätta svara på detta sen!





aaaa

TAYLOR SWIFT! Sporten där det gäller att springa som en kenian och tänka som en mästare i schack. Utmana mig!

22 apr, 2013 10:56

GlennOstrich
Elev

Avatar


themarauder
Trolldrycksgrejen helt klart.
Och när de rensar trädgårdstomtar!
Femman och sexan har ändå bevarat humorn, tycker jag

22 apr, 2013 12:38

Borttagen

Avatar


Jag skulle nog ha velat göra scenen där Harry ser Draco gråta i badrummet lite bättre. I boken så var det ju mer fokus på det faktum att Draco, den kallsinniga och superdryga mobbaren, faktiskt GRÄT. Eller ja, det var så jag kände det iallafall. Men i filmen var det liksom bara... bu-hu, done.

22 apr, 2013 16:47

Borttagen

Avatar


Håller med! Fjärde filmen var en stor besvikelse! Jag minns när jag läste fjärde boken hur jag föreställde mig scenen med Dudley och tungtänjarkolan och såg fram emot att få se det på film! Och så var det inte ens med!
De första filmerna tycker jag var mest lika böckerna = bäst! Skulle jag göra om någon film skulle jag göra den så lik boken som möjligt.

27 apr, 2013 17:20

Isse99
Elev

Avatar


Jag skulle verkligen vilja se när de rensade trädgårdstomtar och när de rensade Sirius hus. Jag hade väldigt gärna vilja se tavlan med Miss Black. Jag hade även velat se scenen i Harry Potter och Dödsrelikerna när Dudley nästan är lite snäll.

skriver ord som mord i handen

27 apr, 2013 17:48

Archarec
Elev

Avatar


Mer Sirius åt folket! Man kan aldrig få för mycket Sirius. Spelar ingen roll om det följer böckerna till punkt och pricka, mer Sirius behövs helt enkelt imo. ;D Okej, men seriöst, jag skulle ändra slutet på Dödsrelikerna så att det följer boken bättre. Tycker att fighten på Hogwarts och så skulle kunna göras mycket bättre på duken än så det är i nuläget.

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F66.media.tumblr.com%2F661ab7372f48ba7100c297425f04b1b1%2Ftumblr_o7a8r9c1e91uqs4fgo5_400.gif https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F24.media.tumblr.com%2F3ecfe2ccf502d27494412cb4a3c4e7b6%2Ftumblr_mymyazAtU01scwli8o1_250.gif

28 apr, 2013 12:07

GlennOstrich
Elev

Avatar


Isse99
Dudley som "snäll" finns med i extramaterialet. Scenen är inte färdigställd (green screen i bakgrunden exempelvis), men den finns där

28 apr, 2013 22:15

1 2

Forum > Harry Potter > Re-make av Potter-filmer?

Du får inte svara på den här tråden.