Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

LLP, Dotter till Harry Potter [SV]

Forum > Fanfiction > LLP, Dotter till Harry Potter [SV]

1 2 3 ... 11 12 13
Användare Inlägg
"Parvati Patil"
Elev

Avatar

+6


Jag har läst några FanFictions och har blivit väldigt inspirerad och har nu bestämt mig för att skriva en själv! Jag skriver ganska långa kapitel men dom kommer troligtvis delas upp i två eller flera delar! Hoppas ni kommer att gilla den!

Namn: LLP, Dotter till Harry Potter
Språk: Svenska
Ratning: G
Författare: "Parvati Patil" (Agnes)
Kapitel: ?
Färdig skriven: Nej
Saker jag har ändrat på: Tonks och Lupin lever och Nevillie och Luna gifte sig och skaffade barn.


Prolog

Lily hade gjort en kalender som visade hur många dagar det var kvar till den stora dagen. Den började redan i maj och slutade i juli. Nu skulle hon bara borsta tänderna och gå och lägga sig. Hon var tvungen att gå och lägga sig tidigt dels för att hennes mamma Ginny inte lät henne vara uppe längre och dels för att hon ändå knappt skulle kunna somna, det var ju självklart att hon skulle vilja vara utvilad till imorgon, den stora dagen…

I’m a bit dark and twisted.

10 apr, 2013 22:22

Detta inlägg ändrades senast 2013-12-17 kl. 15:07
Antal ändringar: 8

Loongbottom
Elev

Avatar


Jag tycker att du ska fortsätta!

Justin Bieber 4Ever

11 apr, 2013 14:23

"Parvati Patil"
Elev

Avatar

+4


(Jag fortsätter berättelsen i Jag form)


Kapitel 1 del 1 ”Den stora dagen”:

Jag vaknade tidigt den morgonen. Först blev jag lite irriterad, jag ville ju få sova ut. Det var då jag kom på det! Det var den stora dagen idag! Mitt Hogwarts brev skulle (kanske) komma!
Jag hoppade ur sängen, sprang ut i den halv mörka koridoren och in i min mamma och pappas rum.
Jag såg att mina föräldrar sov men hoppade ändå upp i deras säng och började ruska om dom.
Pappa vaknade först , han var mycket mer lättväckt än mamma.
Jag skulle just till att hoppa på mamma när pappa sa tyst:
-Vänta Lily, vi gör det tillsammans.
Jag fnissade till och vi gjorde oss beredda att göra nästan det enda som gjorde så att mamma vaknade, kittla henne på magen.
Mamma vaknade skrikandes av skratt:
- NEJ LILS, HARRY SLUTA!
Vi gjorde till slut som hon sa och jag la mig ner emellan dom.
Jag låg tyst och funderade på när brevet skulle komma, jag ville bara ha det nu så att jag slapp oroa mig.
-Varför är du så tyst Lils? Frågade mamma.
Jag funderade lite innan jag svarade.
–Jag är orolig över att Rektor McGonegall inte tycker att jag har tillräckligt med magi i mig… Svarade jag tyst.
-Men gumman det är klart att du kommer att få ditt brev! Du har ju fått saker att flyga med vilja och det är inte många som kan. Sade min mamma med bestämd röst.
-Men tänk om… Mumlade jag.
Den här gången var det min pappa som svarade:
-Lily om Rektor McGonegall skulle tycka att du inte var tillräckligt magisk så är jag säker på att hon hade skickat en uggla till mig och berättat om situationen. Du vet ju att Minerva är en god vän till familjen. Så berätta nu för mig, vem är du?
Jag visste att det inte var någon idé att protestera, när min pappa frågade ”Vem är du” så visste han ju det så klart men man var ändå tvungen att berätta. Jag suckade och började:
- Jag heter Lily Luna Potter är 11 år, dotter till Harry Potter och Ginny Potter, Harry är känd efter att ha besegrat den ondaste trollkarlen genom tiderna och som den bästa Auroran på hela trolldomsministeriet, Ginny kommer ifrån Weasley släkten och det ser man på hennes röda hår, jag har två äldre bröder, den äldsta James Sirius Potter som är 15 år och ska börja sitt femte år på Hogwarts, den yngre brodern heter Albus Severus Potter han är 13 år och ska börja sitt tredje år på Hogwarts. Större delen av min släkt går eller gick i Gryffindor som är ett av elevhemmen på Hogwarts. Jag och min familj bor i Godric´s Hollow där min pappa föddes. Min familj är en trollkarls familj.
-Berätta nu vad du har kommit fram till. Fortsatte pappa.
-Att jag har stor chans att bli en häxa och att jag inte behöver oroa mig så mycket. Malde jag på.
-Nu är jag nöjd! Kom så går vi och äter frukost. Sa pappa och satte sig upp i sängen.
-Du är då alltid hungrig. Log mamma och pussade honom på kinden.

_______________________________________
Hoppas du nu som läste den tycker att den var bra! (den är kanske lite seg men snart kommer det bli bättre!)

I’m a bit dark and twisted.

11 apr, 2013 14:30

Borttagen

Avatar


JÄTTEBRA! *ny läsare*

11 apr, 2013 16:02

Borttagen

Avatar


Den var bra!

11 apr, 2013 16:04

"Parvati Patil"
Elev

Avatar

+4


Tack Molly Evans och Souso! Bara för det så få du andra delen av kapitlet!

Del 2

Jag gick ut i koridoren och knackade på både Albus och James dörrar, det var dags för dom att gå upp nu också. Jag gick ner för furutrappen och in i köket där mamma redan hade kommit ner och stod och plockade fram en stekpanna samtidigt som hon viftade men trollstaven så att ägg, mjölk, ost och smör flög ut ur kylskåpet och ner på köksbänken bredvid henne.
-Vad vill du ha till frukost Lils? Frågade mamma med len röst.
Egentligen var jag inte så hungrig men jag visste att om jag inte sa någonting alls så skulle jag bli tvingad att äta något ändå, därmed blev mitt val ganska enkelt.
-Pannkakor. Svarade jag och satte mig ner vid bordet.
-Kunde väll tänka mig det. Skrattade mamma.
Just då kom pappa med två sömndruckna bröder ner för trappen.
-Jag tar gärna gröt älskling. Sa han till mamma och log.
Både James och Albus satte sig på andra sidan bordet och gäspade stort.
-Vad vill mina favorit söner ha för frukost då? Frågade mamma dom halv sovande bröderna.
Albus som verkade lite piggare svarade:
-Bara rostat bröd tack. Svarade han och satte en armbåge i James som höll på att somna.
-Va öh vad händer?! Jag menar jag tar också rostat bröd… eh tack. Mumlade James till svar.
Jag skrattade till och vände mig mot Albus istället.
-Ab var du rädd för att inte få ditt Hogwartsbrev när du var 11?
-Lite men jag visste att jag var åtminsonde lite magisk med tanke på den där bananen som jag förvandlade till en bumerang och pappa körde en ”Vem är du” rond med mig och då förstod jag att jag skulle få brevet. Är du? För iså fall kan jag köra en ”Vem är du” rond med dig.
Jag förundrades över att Ab fick allt att låta så klokt hela tiden. Till slut svarade jag:
-Ja lite men du behöver inte kör ”Vem är du” för pappa har redan gjort det.
Ab såg lite missnöjd ut men nickade och vände sig åt mammas håll som nu ställde fram den önskade frukosten.
Medans pappa, Ab och James blev serverade så kom jag att tänka på att Ab var den enda som hade ärvt pappas utseende, korpsvart hår som aldrig ligger rakt, gröna ögon och medel lång. Det enda som skilde dom ifrån var att pappa såg ju förstås vuxnare ut och han hade även runda glasögon och ett blixt-format ärr som han hade fått när han var en bebis och hade överlevt när den dödande förbannelsen hade träffat honom och som han så klart överlevde. James var mest lik mamma, han hade lite mörkare hår än mamma, bruna ögon och han var lite längre än pappa. Jag däremot var väldigt lik mamma, rött hår, bruna ögon och inte så jätte lång. Mitt i mina tankar kom mamma runt bordet med min, pappas och hennes egna frukost, jag tog emot tallriken med pannkakor och började äta, för stunden hade jag glömt vad det var för dag idag.
Efter en otroligt god frukost tackade jag, Ab och James mamma för maten och gick upp till våra rum för att byta om. När vi gick upp för trappan frågade James:
-Ska vi spela Quidditch?
-Okej men är vi inte lite få spelare? Svarade Ab fundersamt.
-Men vi kan ju fråga Hugo och Rose om dom vill vara med. Fortsatte James.
¬-Bra idé, jag kan springa över och fråga! Sa jag och skyndade mig in på mitt rum.
Jag var snabbt ombytt och sprang ner men precis innan jag skulle öppna ytterdörren så hör jag pappas röst, jag stannade till och pappa frågade:
-Varför så bråttom?
-Eeh jag ska springa över till Hugo och Rose och fråga om dom vill spela Quidditch med mig, Ab och James. Svarade jag honom.
-Okej men bara om du gör mig en tjänst… Sa pappa till min förvåning.
-Vad då för nåt? Frågade jag nyfiket.
-Du ska hälsa Ron och Hermione att dom och ungarna är välkomna på lunch här klockan två. Svarade han och log.
-Okej det ska jag göra. Sa jag glatt. Och med det så sprang jag ut på vägen och förbi dom fem husen som låg emellan vårt och familjen Weasleys hus.
När jag kom fram till dörren knackade jag på och nästan på en gång så öppnades dörren av Hermione Weasley. Hon hade stort och långt brunt hår som var uppsatt i en tofs och bruna ögon.
-Hej Lily! Hälsade Hermione vänligt.
-Hej Hermione!Är Rose och Hugo hemma? Frågade jag glatt.
-Ja det är dom, dom borstar tänderna tror jag men kom in du så länge. Svarade Hermine och steg åt sidan så att jag kunde komma in.
-Just det pappa bad mig bjuda er på lunch klockan två hemma hos oss.
-Ja vi kommer gärna, eller hur Ron! Visst kan vi gå till Harry och Ginny och äta lunch vid två? Ropade Hermione ut mot köket.
Ron Wealsey kom ut i hallen där jag och Hermione var. Ron var en lång man med lika rött hår som jag och blåa ögon.
-Ja det är ju bara trevligt! Svarade Ron glatt.
-Och vad vill du då Lily? Fortsatte han vänd mot mig.
-Jag skulle bara bjuda in er till lunchen och så ville jag också fråga Rose och Hugo om dom ville spela Quidditch med mig, Ab och James. Och just som jag sa det så kom Rose och Hugo ner ifrån trappen.
-Hej Lily! Sa Rose glatt och sprang fram och kramade mig. Rose var storasyster till Hugo, Rose var 13 år och hade rött hår som sin pappa men bruna ögon som sin mamma, Hugo däremot var 11 år precis som jag, han hade brunt hår som sin mamma och blåa ögon som sin pappa.
-Hej Rose! Jag ,Ab och James undrar om ni skulle vilja spela Quidditch med oss?
-Ja! Jätte gärna! Vi får väll spela mamma? Bönföll Hugo.
-Ja det är klart då kan vi ju ses hos Harry efter ni har spelat klart! Svarade Hermione.
Jag, Rose och Hugo sprang ut, hämtade deras Nimbus 2001:or och sprang hem till mig.

_______________________________________

I’m a bit dark and twisted.

11 apr, 2013 16:07

Borttagen

Avatar


Bra!!

11 apr, 2013 16:29

"Parvati Patil"
Elev

Avatar

+2


Kapitel 2 ”Quidditch och Det stora ögonblicket”

När jag, Rose och Hugo kom hem till mg stod Ab och James redan ute redo med sina kastar. Ab räckte fram min Nimbus 2000 till mig och sa:
-Kolla vad jag fick låna av pappa! Han räckte fram en likadan kvast som James höll i, en Åskvigg. James hade fått en Åskvigg av mamma och pappa när han blev Gryffindors sökare när han hade börjat andra året på Hogwarts.
-Åååå , kan inte jag få låna din Nimbus 2002 då? Frågade jag honom. Ab hade nämligen fått en finare kvast eftersom jag hade ärvt James gamla men pappa sa att om jag kom med i mitt elevhems Quidditch lag så skulle jag också få en ny.
-Ja det är klart, jag springer och hämtar den! Svarade Ab mig.
Medans Ab var borta så lyfte Rose och James upp en stor låda med Quidditchbollarna i. Det var fyra bollar, den största röda heter Klonken den ska dom tre Jagarna i varje lag göra mål med, två lite mindre svarta bollar heter Dunkare och dom flyger av sig själva och det är dom två Slagmännen i lagen som slår i väg Dunkarna med deras slagträn emot det andra laget, den sista bollen heter Kvicken och den är liten och guldig den flyger så snabbt att man knapps kan se den och det är Sökarens uppgift att fånga den, om Sökaren fångar Kvicken får laget 150 poäng och spelet tar slut. Det finns en till spelare som kallas Vaktare hans eller hennes uppgift är att vakta dom tre målringarna där Jagarna ska göra mål, varje mål ger 10 poäng. Det viktigaste av allt är att man flyger runt på kvastar högt upp i luften.
Ab kom springandes med sin Nimbus 2002 och gav den till mig. Vi gick runt huset och in på bakgården för att sedan ta oss till skogsdungen en bit bort från byn Godric´s Hollow. Vi var tvungna att vara i skogsdungen eftersom mugglarna eller dom icke magiska i byn skulle bli lite förvånade om dom såg fem flygande barn eller bli träffade av en Dunkare.
När vi kom fram till dungen delade vi upp oss i lag, jag, Rose och Hugo i ett lag och James och Ab i det andra. Eftersom vi var så få så körde vi bara med Jagarna. Vi började spela och när klockan var 13:40 åkte vi ner på marken efter skratt och många mål.
-Ska vi gå tillbaka? Frågade Ab James.
-Ja det är väll bäst, Rose hjälper du mig med lådan igen? Rose gick fram till James och tog tag i andra handtaget och vi började gå tillbaka till huset.
______________________________________________
Jag har en till på lager men väntar otminstonde tills någon har komenterat Sen blir det lite längre väntetid!

I’m a bit dark and twisted.

11 apr, 2013 19:03

Borttagen

Avatar


JÄTTEBRA!!!!!!!


Du kan annars tänka på, att skriva hellre "de" eller "dem", istället för "dom"

ANNARS UPERDUPERBRA!!!!

11 apr, 2013 20:10

"Parvati Patil"
Elev

Avatar

+2


Skrivet av Borttagen:
JÄTTEBRA!!!!!!!


Du kan annars tänka på, att skriva hellre "de" eller "dem", istället för "dom"

ANNARS UPERDUPERBRA!!!!

Ok tack! Ska tänka på det!

Kapitel 2 del 2

Vi lämnade kvastarna och bollarna i kvastskjulet och gick in i huset. Väl inne i huset möttes vi av mamma och Hermione.
-Där är ni ju. Sa mamma. -Ditt berv kom för nästan en halv timme sen!
Brevet! Det hade jag helt glömt! Då kom jag på att eftersom jag hade fått brevet så betydde det att jag hade kommit in på Hogwarts! I bakrunden hör de ja Hugo fråga sin mamma:
-Ååå mamma kan inte jag få springa hem och kolla om jag har fått nåt?
Jag kom tillbaka ifrån mina tankar och hörde precis Hermione svara på Hugos fråga:
-Det behövs inte gubben, McGonegall skickade ditt hit också.
-Det är egentligen lite läskigt att Hogwarts rektorerna vet vart alla är så där… Dumbledore visste ju att Harry var hos oss i Kråkboet inför mitt första år... Mumlade Ginny till Hermione.
Jag hörde att Hermione svarade men jag och Hugo var redan ute i köket där våra och Rose, James och Abs brev. Brevet var av pergament med Hogwartsemblemet på och mitt namn och adress, Lily Luna Potter, Övervåningen Melowney Drive 4 Godric´s Hollow.

Jag tog upp brevet och bara höll det tills jag frågade Hugo tyst:
-Ska vi öppna det tillsammans?
-Ja det gör vi. Svarade Hugo med längtan i rösten.
Vi började snabbt riva upp breven och dra ut dess innehåll, på brevet stog det:

HOGWARTS SKOLA FÖR HÄXKONST OCH TROLLDOM, Rektor Minerva McGonegall (Innehavare av Merlin-Orden av andra graden,).
Kära Ms Potter,
Vi har nöjet att meddela er att ni har tilldelats en plats vid Hogwarts Skola för Häxkonst och Trolldom. Härmed bifogas en lista på alla böcker och all utrustning som behövs.
Terminen börjar den första September, då ni ska befinna er på perrong 9 ¾ klockan 11:00. Vi förväntar oss er uggla senast 31 Juli.
Er tillgivna, Kevin Rodgers – Biträdande rektor
Jag stod och stirrade på det ett tag tills jag märkte att det var ett till papper, där stod det:
Inköpslista
Uniform
Förstaårselever behöver följande: Tre ombyten av enkla arbetsklädnader (svarta), En enkel spetsig hatt (svart) för dagsbruk, Ett par skyddshandskar (drakskinn eller liknande), En vintermantel (svart, silverknäppe). Var snäll att observera att alla elev-klädnader ska vara försedda med namnlappar.
Kurslitteratur
Grundhandboken om förtrollningar (1:a graden) av Miranda Goshawk
Trolldomskonstens historia av Mathilda Bagshot
Nya magihistorian av Colin Creevey
Magisk teori av Adalbert Waffling
En nybörjarguide i förvandlingskonster av Emeric Switch
Ett tusen, Magiska örter och svampar av Phyllida Spore
Trolldrycker och magiska brygder av Arsenius Jigger
Försvar mot svartkonster, teoretiskt och praktiskt av Harry Potter
Övrig utrustning
1 trollstav eller 1 Trollspö
1 Kittel (tenn, standarstorlek 2)
1 uppsättning glas eller kristall flaskor
1 Stjärnkikare
1 Mässingsvåg
Elever får även ta med sig en Uggla eller en Katt eller en Padda.
FÖRELDRAR ERINRAS OM ATT FÖRSTAÅRS ELEVER INTE FÅR HA EGNA KVASTKÄPPAR.

Jag läste brevet om och om igen tills mina tankar avbröts av ett högt utrop:
-JAG HAR BLIVIT UTSEDD TILL QUIDDITCH KAPTEN! James stod och stirrade på sitt brev och började hoppa på stället. Mamma kom in i rummet och kramade om James.
-Grattis gubben. Sa hon och klappade honom på huvudet.
-Kommer ni därute? Maten hinner ju kallna! Ropade pappa ifrån matrummet.
Vi gick in i matrummet och satte oss vid bordet där maten redan var framdukad.
Jag hörde att pappa och James började prata om Quidditch och mamma och Hermione om när vi skulle ta oss till Diagongränden för att köpa våra skol saker.
Efter några timmar gick fmilen Weasley hem och vi tog varsin kvälls smörgås och gick sedan och la oss. Jag låg ett tag och funderade på Hogwarts och om det skulle vara så magiskt som alla berättade.

___________________________________________________________
Vet att det kanske är lite tråkigt än men jag jobbar på lite spänning nu!

I’m a bit dark and twisted.

11 apr, 2013 20:59

1 2 3 ... 11 12 13

Forum > Fanfiction > LLP, Dotter till Harry Potter [SV]

Du får inte svara på den här tråden.