Musik som hjälpt er!
Forum > Off Topic > Musik som hjälpt er!
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Korra
Elev |
Alla människor har vi våra låtar som har hjälpt oss genom saker i livet och jag tänkte att vi kunde dela med oss utav dem till varandra för att kanske hjälpa varandra att hjälpa sig själva genom svåra känslor och perioder. Självklart så finns vi ju här för varandra också och blir man väldigt deprimerad så ska man prata med en vuxen man litar på eller söka hjälp i rätt tid men det är inte alltid så alvlarligt och mycket går att dämpa med musikens underbara toner och texter.
Jag tänkte dela med mig utav mina specialla. Sixx AM - Skin Är en låt som handlar om att vara sig själv och att man inte ska bry sig om vad andra tycker om tänker om än. Main line... "Cause they don't even know you All they see is scars They don't see the angel Living in your heart Let them find the real you Buried deep within Let them know with all you got That you are not your skin" Sarah Dawn Finer - Moving on Det är inte alltid lätt att förlora en människa, partner eller vän till döden eller bara ur kontakten. Låten handlar om att gå vidare och att våga vara ensam och stolt och att kunna gå vidare. Main line.. "I'm moving on And I'm gonna get stronger now And nothing will break me down I will not give in to doubt Those days are gone I can be who I wanna be And start living my life for me I believe it finally I'm moving on" Share me yours now! ♥ 10 apr, 2013 20:20 |
|
Borttagen
|
Lana Del Rey - Ride
Erik Hassle - We Dance Nick Cave and the Bad Seeds - O Children Andreas Moe - This Year Linnea Henriksson - Lyckligare Nu The Royal Concept - World On Fire Maskinen - Kärlek Vid Sista Ögonkastet & Krossa Alla Fönster Simple Plan - I'm Just A Kid & Welcome To My Life En del här har en tydlig innebörd och en del andra är bara låtar som hjälpt mig. Fast de två sista med Simple Plan är väl inte direkt uppmuntrande egentligen haha 10 apr, 2013 20:31 |
|
Borttagen
|
up - Amy diamond har fått mig att få lust att kämpa
girls just wana have fun sos Abba och många andra 2 jul, 2013 22:58 |
|
Solkatten
Elev |
All musik jag lyssnar på typ. När jag är ledsen eller på dåligt humör lyssnar jag på någon bra låt också kan mitt humör snabbt förändras.
"If you expect disappointment, then you can never really be disappointed." 2 jul, 2013 23:14 |
|
Borttagen
|
"If I don't live today, then i might be here tomorrow" med Mando Diao. När jag har en dålig dag... Då bara får den mig att kämpa vidare. Att det är okej att inte klara det för dagen, men att fortsätta försöka dagen därpå.
2 jul, 2013 23:39 |
|
Fairydust
Elev |
Thåström - ALLT! I alla former.
Dia Psalma - Vi Svartnar. Mimikry - En flicka som är stark. Mimikry - Eldarna kan vänta. Dia Psalma - Vad har du kvar. KSMB - Jag är ingenting. Gary Jules - Mad World. Charta 77 - När köttet är slut. Och en jäkla massa till inom samma band eller genre. Men det finns för många låtar som hjälpt mig genom åren (genom mitt liv och mina depressioner/min borderline/min ätstörning) för att kunna namedroppa alla i ett inlägg. Musiken är mitt liv. Och då blir det många låtar. I don't wanna break these chains! 2 jul, 2013 23:45 |
|
APELSiiN
Elev |
Demi Lovato - Skyscraper och Warrior
Daughter - Landfill Imagine Dragons - Demons ja finns många olika.. beror på om det är heartbreak eller något annat.. Några låtar som alltid får mig på bra humör är Electric Feel - MGMT Mexico - The Staves Diet Mountain Dew - Lana Del Rey ![]()
2 jul, 2013 23:56 |
|
Borttagen
|
Nu upptäckte jag låten typ nyss, men det känns som att jag kommer att hitta till den när det behövs. Det känns som att den beskriver uppbrott och förändringar och är sådär vemodigt sorglig men samtidigt hoppfull. Typiskt en sådan låt jag vill lyssna på när allt bara tynger mig till marken.
Väldigt berättande och vacker text också; Trails lost in the snow Make way for winter's eerie glow 27 apr, 2014 00:13 |
|
Borttagen
|
These four walls - Little Mix
Fast ... det är inte direkt någon glad låt, men väldigt tröstande ♥ Aa, och vacker också :3 Oooooch jag tycker att dem pratar så vackert innan låten också xD 27 apr, 2014 08:22 |
|
Hapo
Elev |
Om man känner att man vill bli peppad och fyllas av lust att göra något så ska man lyssna på Heartlines med Florence+ the Machine
"Just keep following the heartlines on your hand Just keep following the heartlines on your hand Keep it up, I know you can Just keep following the heartlines on your hand Cause I am" Texten tillsammans med musiken är bara för underbar, och det går inte att inte bli glad av den låten ^^ 27 apr, 2014 09:36 |
Du får inte svara på den här tråden.



Mugglarportalen