Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Hjälp med HP-spelet!!!

Forum > Harry Potter > Hjälp med HP-spelet!!!

Användare Inlägg
Beben
Elev

Avatar


Hej!

Jag har börjat spela Harry Potter spelet på datorn, jag är på Harry Potter och de vises sten. Men jag klarar aldrig av första lektionen. Man ska ju rita upp ett mönster, på en trollformel. Dessutom har jag ingen som helst aning om hur det ska se ut, om det blir streck efter man har ritat eller så. Det står i "bruksanvisningen" (eller vad det heter) att man ska hålla in vänster musknapp medan man ritar sen ska man släppa upp knappen när man är klar. Det stod också att det blir lättare att rita upp mönster om man ställer in muskänsligheten på Kontrollavdelningen. Och att man kunde läsa mer om det på sida 12, men någon i min familj rivit ut sid 9-12! Kan någon någon skriva vad det står på sid 12 eller hur det ser ut när man ska rita en trollformel?

Tack i förväg!

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fpa1.narvii.com%2F6916%2F93abd7c45eef28b024ccfa571770d2d99666653fr1-600-338_hq.gif https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fthumbs.gfycat.com%2FPastCalmIbizanhound-size_restricted.gif

9 apr, 2013 11:39

Borttagen

Avatar


Alltså det skall komma upp en symbol och du skall hålla in vänstermusknapp samtidigt som du för muspekaren längs symbolen! Då typ 'ritar' du trollformlen med datormusen.

10 apr, 2013 22:50

themarauder
Lärare

Avatar


Som personen över säger =) du ska liksom fylla i den symbolen som dyker upp! Håll in musknappen och dra!
Typ som om du målade i paint XD

=) - just like themarauder

10 apr, 2013 22:54

Forum > Harry Potter > Hjälp med HP-spelet!!!

Du får inte svara på den här tråden.