En vampyr på hogwarts
Forum > Fanfiction > En vampyr på hogwarts
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Corriiz
Elev |
Jag har tänkt börja om på min gamla ff: En vampyr på hogwarts. Så...
Titel: En Vampyr på Hogwarts Språk: Svenska Handling: Mary Bloom är inte som dom andra häxorna och trollkarlarna i Hogwarts. Hon är en häxa och vampyr. När hon var liten blev hon förvandlad av en som hette Troya Perce. Det första Mary gjorde när hon blev förvandlad var att döda sin skapare. Alltså Troya. Vad kommer hända om alla i Hogwarts får reda på det? Mary blir kär i en kille. Men kan han älska Mary? Mary vet inte vem hon kan lita på. Kan hon ens lita på nån? Prololog: Ja Prololog: En tjej med blont kort hår är på väg hem. Hon har varit hoss sin vänn Hanna Clark som är hennes granne. Dom bor nära varandra.Mary är bara 6 år när det hände. Det är natt. Bilar kör förbi då och då. Mary hör nått. Det prasslar vid en konteiner(Stavning). Mary blir nyfiken. När hon kommer fram till Konteinerns slut blir hon omfamnad i ett hårt grepp. Mary försöker skrika men får inte ut ett ljud. Hon ser röda ögon. En man med svart hår. Hon blir rädd. Är det slutet? Hon kniper igen ögonen och öppnar dom igen. Hon känner nått som känns som nålar i halsen. Hon skriker. Men hon blir överöstad av ljudet från dem brummande bilarna. Allt blir svart. Mörker, bara mörker. Vart är jag? Jag kniper efter luft men luften vägrar att komma in i min mun och näsa. Jag försöker skrika men mörkret vägrar att låta mig skrika. Jag är ensam oändligt ensam. Jag känner törsten som svider i min strupe. Jag behöver mat! Jag öppnar ögonen och upptäcker att jag är i ett hus. Jag reser mig upp och ser in i en spegel. Tjejen i spegeln ser förfärlig ut hon har blodröda ögon, det värker i min hals. Jag ser på halsen och upptäcker två hål i strupen. Jag piper. Jag tittar in i spegeln igen, det röda i ögonen bleknar. Mina ögon blir mörk bruna. Jag andas inte. Jag biter i hopp mina tänder och upptäcker vassa tänder som sticker ut. Dom blir snabbt korta igen. Jag letar efter någon. Någon som skapat mig. Jag känner det som svider i min strupe. MAT! Vrålar det i min skalle. Jag hittar ett kylskåp som är fyllt av blod. Påsar med blod i. Jag griper tag i en påse och river ett hål i den. Jag låter blodet rinna ned i min mun. Blodet smakar gott. Jag vill ha mer! Men jag måste göra en sak först. Jag sliter upp en dörr och upptäcker en man med som är halvnaken. Han har ingen tröja på sig men byxor har han. Han ligger över en kvinna. Han suger ur hennes nacke. Jag ryser. Mannen tittar på mig med röda ögon. Jag fräser. Han flinar och släpper kvinnan som tydligen levde. Hon klappade sig mjukt på sin nacke och hennes blick blir suddig. Jag hoppar på mannen. ´´Vem är du!´´ Spottar jag. ´´Troya Perce till er tjänst..´´ Han bugade. Jag morrade äcklat. Jag river honom på hans ena bröst. Han stönar av smärta. mörkt blod sipprar ned från bröstet. Jag river igen och igen och igen. Han skriker inte. Han drar tag i mina armar. ´´Du är min nu och föralltid!´´ Han slickar på mitt sår som börjar att blöda igen. Jag sparkar honom med en sånn kraft som gör mig förvånad. Jag är så ung och stark. Jag känner att mina tänder blir vassa. Troya skriker när jag biter honom i strupen. Blodet är inte gott. Det smakar äckligt. Inte som det jag drack förut. Vi är samma ras. Jag lämnar den döda Troya. Jag vänder mig mot kvinnan. Hon blir rädd. Jag biter henne i strupen. Hon stönar av smärtan. Hon är en människa. Hon försöker få bort mig men jag fortsätter. Jag blir starkare av blodet. Jag försvinner från lägenheten snabbt. Kvinnan levde men hon var svårt skadad. Utan vård dör hon snart. Jag är bara 6 år och har dödat 1 man och kanske en kvinna. Jag ryser. Jag är smartare än vad jag var förut. Jag stannar i hallen och undersöker mig så att jag inte har tänderna vassa när jag går ut. Tänderna blir kortare. Ögonen mörkare. Jag ler försiktigt och lämnar huset. Vad tycker ni? Vill ni ha första kapitlet? ![]()
7 apr, 2013 20:21 |
|
Annie Potter
Elev |
meer
Mitt motto: Bara för att jag inte gör det som känns fel, betyder inte det att jag är feg. 8 apr, 2013 12:17 |
|
Ron Hippe
Elev |
SUPERDUPER!
*Bevakar* 8 apr, 2013 12:21 |
|
Borttagen
|
SUPER!!!!! FORTSÄTT!!!!
11 apr, 2013 20:35 |
|
Nuna = Luna + Neville
Elev |
mera!! den är jättebra ju! Bevakar helt klart!!
12 apr, 2013 15:48 |
|
Borttagen
|
Skriv meer! Det är jätte bra! *Bevakar*
19 jul, 2013 07:14 |
|
Ron Hippe
Elev |
Ehhm, kommer nåt kapitel snart ellr?
20 aug, 2013 15:50 |
|
Borttagen
|
Låter superdupermega bra :3
20 aug, 2013 20:08 |
|
Alma123!!
Elev |
bra!
"Man måste väl inte ha en belöning att se fram emot för att kämpa? Att ha kämpat kan väl vara belöning nog!" -Sagt under HP-eventet Riddikulus 2013. Enda gången jag backar är när jag tar sats! 22 aug, 2013 14:29 |
Forum > Fanfiction > En vampyr på hogwarts
Du får inte svara på den här tråden.



Mugglarportalen