Tomhet [THG/SV]
Forum > Fanfiction > Tomhet [THG/SV]
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Seafeather
Elev |
Namn: Tomhet
Rating: PG Språk: Svenska. Handling: Cio Seftwar, en 12 årig flicka dras ur skålen på slåtterdagen. Hon är tolv år. Hennes handledare är ett svin. Hon kommer Dö. Jag antar att detta är min första riktiga FF, så snälla, lite konstruktiv kritik behövs. Katniss eller Peeta har aldrig deltagit i Hungerspelen när detta utspelar sig. Prolog~ Jag stog där i hopen av människor. Bara att döma av mina vänner förskräckta ansikten så ser jag antagligen oberörd ut. Min syster Ply sträcker fram sin hand mot mig. Hon är fjorton år men tror du hon hoppar in för mig? Glöm det. Hon hatar mig. Eller, hatar och hatar, ogillar passar bättre. Effie Trinket läste upp pojkens namn. "Sly Woodenhangster". Han log stort och trädde fram mot podiet. Han var en av dem få som faktiskt ville bli en av dem. När jag ser hans steg och hans långa ben, som jag är säker på måste vara gjorda med plastikirurgi påminns jag av att jag måste gå upp för den tre stegiga trappan för att mottas av Trinket.Sly är 14 år och han betyder inget. Jag fnös, och håret som alltid hänger i mitt ansikte fladdrade till. Jag skulle inte kunna backa ur. >Varför skulle man vilja?> Tänkte jag med sarkasm i tanken. Nä, det skulle inte alls vara skönt att få återgå till mitt vanliga liv. Jag hade som extraarbete att arbeta i min mammas köttaffär. Inte för att vi fick dålig inkomst, men det var oerhört tillfredställande att höra hela distrikts 12 skvaller under loppet av tre timmar. Jag stegade fram mot podiet. Det var Prologen det. Förlåt om den är otroligt kort..... Kritik mottas! Inget stort hat tack Se ovanstående meddelande. 6 apr, 2013 19:24
Detta inlägg ändrades senast 2013-04- 7 kl. 07:47
|
|
Borttagen
|
MEEER!!!!!
6 apr, 2013 19:42 |
|
Seafeather
Elev |
Skrivet av Borttagen: MEEER!!!!! Åh, tack! Jag var ganska säker på att alla skulle hata den Se ovanstående meddelande. 6 apr, 2013 20:26 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Seafeather: Skrivet av Borttagen: MEEER!!!!! Åh, tack! Jag var ganska säker på att alla skulle hata den Varför skulle vi hata den? 6 apr, 2013 21:09 |
|
Seafeather
Elev |
Skrivet av Borttagen: Skrivet av Seafeather: Skrivet av Borttagen: MEEER!!!!! Åh, tack! Jag var ganska säker på att alla skulle hata den Varför skulle vi hata den? Den är aningens jättedåligt skriven. Se ovanstående meddelande. 6 apr, 2013 21:53 |
|
Borttagen
|
6 apr, 2013 22:33 |
|
Borttagen
|
det var bra!
7 apr, 2013 08:02 |
|
Lillan Potter
Elev |
Bra!
Fast är detta Hungerspelensaken? Kan inget om det^^ 7 apr, 2013 09:07 |
|
Tyra
Elev |
Super!
7 apr, 2013 09:11 |
|
Borttagen
|
WOW!!!!!
Meeeeeeer!!!!!!!!!!! 7 apr, 2013 11:58 |
Forum > Fanfiction > Tomhet [THG/SV]
Du får inte svara på den här tråden.

Mugglarportalen