Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Efter kriget (SV)

Forum > Fanfiction > Efter kriget (SV)

1 2 3 ... 7 8 9
Användare Inlägg
Julizee
Elev

Avatar

+2


Titel: Efter kriget
Språk: Svenska
Typ av text: Fanfiction
Antal kapitel hittills: 2
Färdigskriven: Nej
Rating: Den passar alla.
Beskrivning: Det är efter kriget. Det är över men vad händer det när Harry har lämnat fjärderstaven? Hur blev hans liv.

”Jag fattar inte att du gjorde det”, sa Ron. ”Lägga undan fjäderstaven när du blev ägaren till den.”
”Ron”, sa Hermione och gav honom en varande blick. ”Han bestämmer själv. Men i alla fall så tycker jag att det var ett rätt beslut.”
”Jag skulle behålla den men inte använda den till dueller”, sa Ron.
”Meh, då är ju inget ide att ha en fjärderstaven”, sa Hermione.
Harry lyssnade inte på vad Ron och Hermione pratade om. De gick från rektors kontor och han kände en väldigt stor sorg. De hade förlorat Tonks, Lupin och Fred. Allt var över. Men den stora sorgen var kvar. Harry märkte inte att de var framme till stora salen och de flesta har märkt att han var tillbaka så de tittade på honom och log lite. Men Harry orkade inte le tillbaka. Han följde efter Ron och Hermione till familjen Weasley som satt vid en av de elevhemmets bord som har kommit tillbaka. Ginny satt och pratade med sin mamma. Andra sidan om henne så satt George och pratade med Percy som satt mittemot honom. Mittemot Ginny så satt Arthur som pratade med Charlie som satt på hans andra sida. Bill och Fleur var borta de kanske har återvänt till deras hem. Hela familjen Weasley såg väldigt trötta ut och de hade påsar under ögonen. Ginny tittade upp till Harry och log.
”Kan du komma med mig, Ginny?”, undrade Harry.
Ginny nickade och vände mot sin mamma. Hon mumlade om någonting att hon kommer tillbaka medan hon reste sig upp. Harry kände blickar i ryggen när han gick ut igenom stora salen med Ginny. De gick under tystnaden. De svängde till höger efter en stund och de hittade en tom klassrum. Ginny gick in först sen följde Harry efter. Han stängde dörren och gick till Ginny som stod bredvid fönstret. Hon stod och tittade ut. Harry har glömt hur söt hon kan vara.
”Allt är över”, mumlade Ginny och tittade in Harrys gröna ögon. Harry såg att hon hade tårar i ögonen. ”Vad händer med oss?”
De var tysta en stund och tittade ut i fönstret. Harry fick en känsla som att han bara ville krama henne.
”Vi har mycket kvar att göra”, sa Harry och tittade mot Ginny. ”Jag är också ledsen efter alla som dog. Speciellt för Fred, Tonks och Lupin.”
Ginnys tårar kom på kinderna och Harry räckte efter henne och kramade. ”Det blir bra” mumlade han.
”Du förstår inte det bara”, sa Ginny och tittade in i Harrys ögon. ”Hur det känns att få veta att du är död. Efter allt som har hänt så kommer de med dig och.. Jag visste inte var jag skulle ta mig till. Jag har saknat dig så mycket medan du har varit borta under din resa.”
”Ginny”, sa Harry och torkade bort hennes tårar från hennes kind. ”Jag är här och vi är tillsammans nu. Jag ska inte försvinna på ett bra tag nu. Men jag har också saknat dig väldigt mycket.”
Ginny trodde på hans ord och började torka bort tårarna från kinderna. Men hon ville veta mer.
”Varför var du tuvgen att åka iväg? Kunde du inte besegra Voldemort direkt?” undrade Ginny.
Harry rtckte lite bakåt, han var inte beredd att Ginny skulle säga Voldemorts namn. Men hon var inte rädd för hans namn när han var död.
”Jag var tuvgen att göra saker så han kunde dö. Men jag ska inte berätta om min resa nu. Vi har dagar och flera år på att berätta”, sa Harry och log mot Ginny. Ginny såg mycket gladare ut.
”Så vi kommer att vara tillsammans?”, undrade Ginny.
”Alltid”, svarade Harry.
Ginny lutade sig fram och kysste honom på munnen. Harry kysste tillbaka och tog Ginnys hand och gick iväg med henne.
”Jag tror att det är dags att gå tillbaka”, sa Harry.
De höll hand i hand medan de gick tillbaka till stora salen.

20 mar, 2011 11:11

Detta inlägg ändrades senast 2011-03-21 kl. 19:35
Antal ändringar: 1

Borttagen

Avatar


skitbra *bevakar* MER!!!!!!!

20 mar, 2011 11:33

Lily_Evans
Elev

Avatar


JÄTTEBRA! *BEVAKAR*

Jag är ett horokruxfolk.

20 mar, 2011 11:45

Julizee
Elev

Avatar


Åh, tack! Det är första gången att jag skriver en fanfiction. Men jag ska försöka lägga in nästan varje dag..

20 mar, 2011 12:58

Lily_Evans
Elev

Avatar


Yeeey!

Jag är ett horokruxfolk.

20 mar, 2011 18:54

miliksom
Elev

Avatar


Fortsätt!!!! Nuuuuuuuuuuuuuuuuuu !!!!!!!! Annars blir jag tjurig

http://www.mugglarportalen.se/#forum.php?topic=12159

21 mar, 2011 17:31

Julizee
Elev

Avatar

+1


Del 2:

”Ska jag släppa dig?” sa Harry och tittade mot Ginny. ”Din mamma kanske inte blir så förtjust i att vi är tillsammans.” Ginny tittade mot Harry och log.
”Jag är rädd att jag bryr mig inte vad andra tycker”, sa Ginny. ”Du är den enda som betyder för mig.”
”Åh, vad bra”, sa Harry och höll i Ginnys hand hårdare. De gick tillsammans till den stora salen. Allt var som innan de stack. Många satt i sina familjer och pratade, de som hade förlorat sin familj satt med sina vänner. Ginny och Harry gick till familjen Weasley.
”Åh, jag förstod det”, sa Molly och log mot Harry och Ginny. ”Vi pratade om du ville bo hos över sommaren eller längre tills vi har bestämt hur du vill göra, Harry”
”Du är ju myndig. Du kan skaffa en ställe direkt om du vill men vi tar gärna hand om dig”, tillade Arthur och log.
Harry log tillbaka och vände sig mot Ginny. Ginny log och nickade med huvudet.
”Ja, gärna. Om det går bra”, svarade Harry.
Molly och Arthur såg glada ut och nickade. Ginny drog ner Harry på bänken. Harry märkte att de satt mittemot Hermione och Ron som log.
”Så du kommer till oss i sommar?” undrade Ron.
”Ja, om det är okej?” undrade Harry.
”Harry behöver faktiskt inte din lov att komma dit nu när han är min pojkv…”sa Ginny men hann inte klart för Ron höjde en hand och tystande ner Ginny.
”Ginny, det är lugnt. Jag vill att Harry ska komma men jag kommer inte vara där ett tag”, sa Ron.
”Vad ska du göra?” frågade Ginny och Harry samtidigt.
”Han ska följa med mig och leta efter mina föräldrar i Australien”, sa Hermione. ”Han vägrade låta mig åka ensam.
”Men det är ju såklart”, sa Ron och tittade in Hermiones ögon. ”Ondskan kan finnas kvar och jag vill inte förlora dig när jag var så nära att förlora dig.”
Hermione och Ginny suckade och himlade med ögonen. Men Harry tyckte att det låg någonting där. Han skulle också göra likadant om det var Ginny.
”Så du ska ta tillbaka dina föräldrar?” undrade Harry och vände sig mot Hermione.
”Ja, när det är över. Jag hoppas att det förstår varför jag gjorde det”, sa Hermione. ”De måste ju träffa min pojkvän.”
”Japp”, sa Ron stolt. ”Vad ska ni göra i sommar då?” Ginny och Harry tittade på varandra. Det var som att de kunde läsa varandras tankar.
”Jag ska följa med Harry var han än går”, sa Ginny.
”Det är klart”, sa Harry och kysste Ginnys mun. Det kommer bli den bästa sommarlov. När han inte behöver återvända till familjen Dursley. Hela livet låg framför honom. Det kommer bli bra när han har Ginny med sig.

21 mar, 2011 19:31

Lily_Evans
Elev

Avatar


Jättesuperdupermycketjättebra!!!!!!!!! Vill ha mer, mer, mer och mer!

Jag är ett horokruxfolk.

21 mar, 2011 19:33

Borttagen

Avatar


MERR!!!!!!!Jag älskar det redan!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

21 mar, 2011 20:08

miliksom
Elev

Avatar


Asså skriv fort nu !!!!! ♥

http://www.mugglarportalen.se/#forum.php?topic=12159

21 mar, 2011 20:20

1 2 3 ... 7 8 9

Forum > Fanfiction > Efter kriget (SV)

Du får inte svara på den här tråden.