Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Secret love ~ Dramione

Forum > Fanfiction > Secret love ~ Dramione

1 2 3 ... 8 9 10
Användare Inlägg
Borttagen

Avatar

+1


Hej! Jag och Fairy Tale ska skriva en Dramione! Vi turas om att skriva ur olika perspektiv, så jag kan skriva ur Dracos perspektiv eller Hermiones.

Författare: Hermione 1234 och Fairy Tale
Rating: PG 11+ Välj själva. Vet inte riktig vad som kommer att hända än...
Handling: Vet inte än...
Kapitel: 0
Färdig: Nix


Sååå... Tror det var allt.

Fairy Tale, du börjar!


Kap. 1 Perrong nio och trekvart (Dracos perspektiv)
Spoiler:
Tryck här för att visa!Detta var mitt femte år på Hogwarts skola för "hjärnskadade smustskallar" som jag och Pansy kallade det.

Pansy klängde på mig hela vägen till perrongen, där vi skildes (äntligen) och jag sprang in i väggen. Det låter lite konstigt det där med att "springa in i väggen" men man gör ju det. Jag skyndade mig in i tåget så att Pansy inte skulle märka var jag tog vägen. Jag gick in i en tom kupé (trodde jag) och satte mig.
- höckröckröm! (min bästa tolkning av ett harklande((!)))
Jag kollade upp, där satt Hermione Jean Granger och stirrade på mig med sina vackra ögon. Vackra?! Vad tänker jag på!? Jag skakade snabbt bort tanken.
- Vart är dina förföljare? Sa jag retsamt
- de är .... På toa!
- tillsammans? Så töntigt! Sa jag och fnös.
- nu går jag! Jag vill inte få smutsiga basiller , sa jag och gick ut. Jag ångrade mig genast.

Jag gick in i kupeén där Blaise satt, han stirrade på mig med höjda ögonbryn.
- jag såg att du pratade med Granger, sa han med avsmak i rösten.
- jag såg inte att hon var där! Nästan skrek jag i ansikiktet på honom.
- jaha , om du säger så då, sa Blaise och lyfte på händerna. Kupé dörren öppnades och Pansy kom in. "nejj" stönade jag i mitt huvud , "hon hittade mig"
- jag har letat efter dig! Sa hon lite surt.
- men jag har varit här heela tiden! Sa jag medans Blaise höjde på ögonbrunen så att de nästan stod i pannan på honom .
- jaha, om du säger så Dracooo.. Sa Pansy med sin pipiga röst , och pillade med mitt hår.
Crabbe och (jag vet inte hur man stavar den andre så jag säger G ist) G kom inrusande genom dörren efter Pansy.

- någon som vill ha godiiiiis? Den tjocke damen skrek egenom den lilla korridoren. Tiotals förstaårs elever flockades runt vagnen.
- ska vi ta något? Frågade jag.
- ja, jag vill ha sa Crabbe och G i kör.
- jag kan ta lite , sa Blaise och suckade.
Jag tog upp min päng-pung (!) och gick ut ur kupeén . Jag köpte lite av varje och plockade med det in i kupeén.
- pax för alla chokladgrodor! Skrek jag och grävde i påsen. Jag hade köpt tio stycken för nöje.

Jag öppnade dem , och åt upp grodan i ett nafs, jag fick Cornelius Fudge som vinkade åt mig. I nästa fick jag Dumbledore som jag gav till Pansy som i sin tur rev det i småbitar.

En ljus röst hördes om att man skulle byta om till sina klädnader genast. Pansy gick till tjejernas omklädningsrum. Jag Crabbe, Blaise och G drog bara ner drapperiet pådet lilla fönstret på kupédörren och bytte om.
Efter en stund så stannade tåget och jag skyndade ut med mitt lilla gäng.


Kap. 2 Draco (Hermiones perspektiv)
Spoiler:
Tryck här för att visa!Jag satt och läste i våran kupé på hogwartsexpressen. Dörrarna öppnades och Draco Malfoy kom in. Han verkade inte se mig, och satte sig ner. Jag harklade mig.
Han tittade upp först förvånat sen såg han vanlig ut. Alltså sur och överlägsen.
Jag såg in i hans vackra ögon. Vackra?! Vad tänker jag på!?
-Var är dina förföljare? Sa han retsamt.
-De är. . . På toa! Fick jag fram. Det lät urlöjligt.
-Tilsammans? Så töntigt! Sa han och fnös. Nu går jag! Jag vill inte få smutsiga baciller! Sa han.
Jag blev sur. Smutsiga baciller?! Men jag sa inget utan återgick bara till min bok.

När vi gick ut, jag Harry och Ron, så såg vi Malfoy och hans gäng. Jag kom på mig själv att kolla efter honom.
-Hallå Hermione? Sa Ron och viftade med en hand framför mitt ansikte.
-Va? Öööö. . . Förlåt. Jag tänkte. Svarade jag.

-Låt festen börja! Sa Dumbledore och faten fylldes med mat.
Ron glufsade i sig maten och pratade samtidigt, som vanligt.

I sällskapsrummet kom satt jag och tänkte. På Draco. . . Hans vackra ögon som tittade in i mina. . . Nej! Vad tänker jag!
-Hermione? Hermione? Sa Ron.
-Va? Ja. Vad är det?
-Du är lixom lite frånvarande. . . Svarade Harry.
-Jag tänker! Fnäste jag.
-Men. . . Började Harry.
-Får man inte göra det!? Sa jag surt och gick ut från sällskapsrummet.
Jag visste inte var jag var påväg. Jag gick mot fängelsehålorna. Jag drogs som dit.
När jag kom fram till ingången till Slytherins sällskapsrum började jag undra vad jag gjorde där.

Runt hörnet hördes fotsteg. Jag tittade mig om efter ett gömställe, för här borde jag inte vara. Det fanns inget. Bara en rustning. Jag tryckte mig mot väggen och försökte gömma mig bakom rustningen.


Kap. 3 (Dracos perspektiv)
Spoiler:
Tryck här för att visa!Jag Pansy, Goyle (?), Crabbe och Blaise gick ned för trapporna till fängelsehålorna. Vi var framme vid ingången då jag fick syn på Hermione, hon kollade på mig och jag kollade tillbaks. Skulle jag säga något? Eller skulle jag låta henne vara?
- kolla , det är beserwissern Granger! Sa jag retsamt. Hon såg ledsen ut, jag ångrade mig igen.
- och vad gör du här då? Studerar kackerlackor? Vill du veta hur de lever sitt liv? Jag kan ge dig svaret, de lever som du. Hermiones ögon fylldes med tårar och jag ville bara gå dit och hålla om henne, men jag fick inte avslöja mig. Hon sprang därifrån men Pansy fällde krokben för henne, hon föll pladask mot golvet.
- expelliarmus! Sa hon och Pansy föll bakåt.
Hon riktade staven mot mig med gjorde inget , hon sprang iväg .
- nästa gång mördar vi henne , sa Pansy och ställde sig upp
- vi låter henne INTE komma undan , fyller Crabbe på.
- snorkråka! Säger jag och går in i sällskapsrummet

Det var tidigt men jag var ändå trött så jag gick och lade mig i sängen och skrev ett brev till Hermione.
jag är din beundrare.
Jag är den som gillar dig mest.
Du är söt , du är fin.
Men gulligast är ditt flin..
Du är den vackraste jag känner därför är det just Hermione jag nämner.
// kan du gissa vem jag är?
. Jag skrev det och gick upp till uggletornet , skickade iväg det med skolans ugglor , gick och lade mig och sov. Den natten drömde jag något konstigt om Hermione , något jag inte kommer ihåg..


Kap. 4 (Hermiones perspektiv)
Spoiler:
Tryck här för att visa!Jag skyndade mig bort från Crabbe, Goyle, Blaize, Pansy och Draco.
Dom sa elaka saker åt mig, men jag blev ledsnast över det Draco sa. Konstigt nog. Han sa ju alltid elaka saker till mig.
Snorkråka var det sista han sa. När han hade sagt det andra så såg han ångerfull ut i blicken. . .

Jag satt i sovsalen och stirrade på en pelare. Alla andra sov. Plötsligt hörde jag ett dunkande. Jag tittade mig omkring och så såg jag en uggla vid fönstret. Det var en av skolans. Jag öppnade fönstret och den släppte ner ett brev på min säng, sen flög den därifrån.
Jag öppnade brevet och läste.

jag är din beundrare.
Jag är den som gillar dig mest.
Du är söt , du är fin.
Men gulligast är ditt flin..
Du är den vackraste jag känner därför är det just Hermione jag nämner.
// kan du gissa vem jag är?

Det var skrivit lite slarvigt och jag kände inte igen handstilen. Det var konstiga, och enligt mig dåliga rim.
Tänk om det är. . . Nej! Det är kan det inte vara!

Jag la mig ner och tänkte. Det var säkert Ron. Eller någon annan. . .

Jag somnade.

17 mar, 2013 20:55

Detta inlägg ändrades senast 2013-04- 4 kl. 15:20
Antal ändringar: 8

Borttagen

Avatar

+2


Jag skriver mer imorgon! Orkar inte nu!

17 mar, 2013 21:06

Borttagen

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Jag skriver mer imorgon! Orkar inte nu!

Okej! *Längtar!!!!*
Vems perspektiv skriver du från i kapitlet?

17 mar, 2013 21:09

Borttagen

Avatar

+1


Draco skulle jag tro

17 mar, 2013 21:10

Borttagen

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Draco skulle jag tro

Okej.

Kom ihåg att bevaka tråden!

17 mar, 2013 21:11

Borttagen

Avatar


Jag har gjort det

17 mar, 2013 21:13

Borttagen

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Jag har gjort det

Good!

17 mar, 2013 21:15

Borttagen

Avatar

+1


Nu slutar vi spamma

17 mar, 2013 21:17

Borttagen

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Nu slutar vi spamma

Ja. Gör det här inlägget så att du kan lägga upp kapitlet när du har skrivit det. Svara inte...

17 mar, 2013 21:40

Borttagen

Avatar

+2


Nu kommer det
Kapitel ett perrong nio och trekvart
Dracos perspektiv

Detta var mitt femte år på Hogwarts skola för "hjärnskadade smustskallar" som jag och Pansy kallade det. 

Pansy klängde på mig hela vägen till perrongen, där vi skildes (äntligen) och jag sprang in i väggen. Det låter lite konstigt det där med att "springa in i väggen" men man gör ju det. Jag skyndade mig in i tåget så att Pansy inte skulle märka var jag tog vägen. Jag gick in i en tom kupé (trodde jag) och satte mig. 
- höckröckröm! (min bästa tolkning av ett harklande((!))) 
Jag kollade upp, där satt Hermione Jean Granger och stirrade på mig med sina vackra ögon. Vackra?! Vad tänker jag på!? Jag skakade snabbt bort tanken.
- Vart är dina förföljare? Sa jag retsamt
- de är .... På toa!
- tillsammans? Så töntigt! Sa jag och fnös.
- nu går jag! Jag vill inte få smutsiga basiller , sa jag och gick ut. Jag ångrade mig genast. 

Jag gick in i kupeén där Blaise satt, han stirrade på mig med höjda ögonbryn.
- jag såg att du pratade med Granger, sa han med avsmak i rösten.
- jag såg inte att hon var där! Nästan skrek jag i ansikiktet på honom.
- jaha , om du säger så då, sa Blaise och lyfte på händerna. Kupé dörren öppnades och Pansy kom in. "nejj" stönade jag i mitt huvud , "hon hittade mig" 
- jag har letat efter dig! Sa hon lite surt.
- men jag har varit här heela tiden! Sa jag medans Blaise höjde på ögonbrunen så att de nästan stod i pannan på honom . 
- jaha, om du säger så  Dracooo.. Sa Pansy med sin pipiga röst , och pillade med mitt hår. 
Crabbe och (jag vet inte hur man stavar den andre så jag säger G ist)  G kom inrusande genom dörren efter Pansy. 

- någon som vill ha godiiiiis? Den tjocke damen skrek egenom den lilla korridoren. Tiotals förstaårs elever flockades runt vagnen.
- ska vi ta något? Frågade jag.
- ja, jag vill ha sa Crabbe och G i kör.
- jag kan ta lite , sa Blaise och suckade.
Jag tog upp min päng-pung (!) och gick ut ur kupeén . Jag köpte lite av varje och plockade med det in i kupeén. 
- pax för alla chokladgrodor! Skrek jag och grävde i påsen. Jag hade köpt tio stycken för nöje.

Jag öppnade dem , och åt upp grodan i ett nafs, jag fick Cornelius Fudge som vinkade åt mig. I nästa fick jag Dumbledore som jag gav till Pansy som i sin tur rev det i småbitar.

En ljus röst hördes om att man skulle byta om till sina klädnader genast. Pansy gick till tjejernas omklädningsrum. Jag Crabbe, Blaise och G drog bara ner drapperiet pådet lilla fönstret på kupédörren och bytte om. 
Efter en stund så stannade tåget och jag skyndade ut med mitt lilla gäng.
Ok , jag vet , dåligt slut men ändå hermione 1234 din tur!

18 mar, 2013 15:56

1 2 3 ... 8 9 10

Forum > Fanfiction > Secret love ~ Dramione

Du får inte svara på den här tråden.