Rowena
Elev
|
Jag är återigen lite förvirrad.
Draco är ju ägaren av fläderstaven efter Dumbledore, för han gör ju den där experiarmus ( hur de stavas ... ) Och ja, sen
Spoiler: Tryck här för att visa!dödar Voldemort (nagini) Snape för att bli ägaren av staven. Sen när Harry och Voldy fightas så vinner ju Harry för trollstaven funkar inte för Voldemort. Men han kunde ju sätta eld på sorteringshatten .... Asså va?
Och sen så blir Harry ägaren av fläderstaven fastän det är Draco som fortfarande är det. Så två failsaker jag inte fattar ._.
Forumsignaturen kan inte visas just nu. Försök igen senare.
18 mar, 2011 13:52
|
leumas
Elev
|
eh, Jag tror det var typ såhär
Spoiler: Tryck här för att visa! att Harry besegrade Draco i Malfoys herrgård och blir rätt ägare till staven. Och det där med Voldemort, han kan väl fortfarande trolla med fläderstaven, men den funkar inte så bra som den ska.
18 mar, 2011 14:28
|
NicholasPotter
Elev
|
"It´s complicated!" ^^ 
"A sloth is never late, nor is he early. He arrives precisely when he means to."
18 mar, 2011 14:30
|
Rowena
Elev
|
Skrivet av leumas: eh, Jag tror det var typ såhär
Spoiler: Tryck här för att visa! att Harry besegrade Draco i Malfoys herrgård och blir rätt ägare till staven. Och det där med Voldemort, han kan väl fortfarande trolla med fläderstaven, men den funkar inte så bra som den ska.
Asså .-.
Spoiler: Tryck här för att visa!Jaa, det kan va så men jag tycker det är konstigt att han besegrade ju inte Draco när han hade fläderstaven. ... Men ja, det kan väl va så .-.
Forumsignaturen kan inte visas just nu. Försök igen senare.
18 mar, 2011 14:32
|
EMELESEL
Elev
|
Skrivet av Rowena: Skrivet av leumas: eh, Jag tror det var typ såhär
Spoiler: Tryck här för att visa! att Harry besegrade Draco i Malfoys herrgård och blir rätt ägare till staven. Och det där med Voldemort, han kan väl fortfarande trolla med fläderstaven, men den funkar inte så bra som den ska.
Asså .-.
Spoiler: Tryck här för att visa!Jaa, det kan va så men jag tycker det är konstigt att han besegrade ju inte Draco när han hade fläderstaven. ... Men ja, det kan väl va så .-.
jo Spoiler: Tryck här för att visa!han tog Dracos trollstav, då blev han rätt ägare.
18 mar, 2011 15:18
|
Snövinge
Elev
|
Så här skulle jag beskriva det:
Spoiler: Tryck här för att visa!Draco besegrar Dumbledore med expeliarmus i Astronomitornet och blir fläderstavens herre.
Sen besegrar Harry Draco i Malfoys Herrgård och blir herre över fläderstaven.
Så därför kan inte Voldemort använda fläderstaven till att döda Harry, eftersom den inte vill döda sin herre.
I övrigt fungerar fläderstaven för Voldemort, men inte bättre än hans vanliga, eftersom han aldrig var dess herre.
Och det var inte Snape heller.
We are all wizards. Even Ron.
18 mar, 2011 15:28
|
Rowena
Elev
|
Skrivet av EMELESEL: Skrivet av Rowena: Skrivet av leumas: eh, Jag tror det var typ såhär
Spoiler: Tryck här för att visa! att Harry besegrade Draco i Malfoys herrgård och blir rätt ägare till staven. Och det där med Voldemort, han kan väl fortfarande trolla med fläderstaven, men den funkar inte så bra som den ska.
Asså .-.
Spoiler: Tryck här för att visa!Jaa, det kan va så men jag tycker det är konstigt att han besegrade ju inte Draco när han hade fläderstaven. ... Men ja, det kan väl va så .-.
jo Spoiler: Tryck här för att visa!han tog Dracos trollstav, då blev han rätt ägare.
Ja, men jag tänkte att han tog ju inte själva fläderstaven!!!!
Skrivet av Snövinge: Så här skulle jag beskriva det:
Spoiler: Tryck här för att visa!Draco besegrar Dumbledore med expeliarmus i Astronomitornet och blir fläderstavens herre.
Sen besegrar Harry Draco i Malfoys Herrgård och blir herre över fläderstaven.
Så därför kan inte Voldemort använda fläderstaven till att döda Harry, eftersom den inte vill döda sin herre.
I övrigt fungerar fläderstaven för Voldemort, men inte bättre än hans vanliga, eftersom han aldrig var dess herre.
Och det var inte Snape heller.
Spoiler: Tryck här för att visa!JAA, tack. Det var den där lilla biten jag inte fattade .-.
Forumsignaturen kan inte visas just nu. Försök igen senare.
18 mar, 2011 15:37
|
EMELESEL
Elev
|
eftersom han tog ifrån Draco hans trollstav så övervann han ju honom.
18 mar, 2011 15:43
|
Erk10
Elev
|
Konstigt?!
18 mar, 2011 18:12
|
Josie Malfoy
Elev
|
Skrivet av Erk10: Konstigt?!
inte egentligen, man måste bara tänka lite... okej det tog hela natten för mig att lista ut det och jag var tvungen att läsa om det ett antal gånger...
Be who you are and say what you feel because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
18 mar, 2011 18:16
|
Du får inte svara på den här tråden.