Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

The Girlfriend. [SV]

Forum > Fanfiction > The Girlfriend. [SV]

Användare Inlägg
Siriusis
Elev

Avatar


Fullständiga Namn: The Girlfriend - The Friend or the foe?
Rating: Hmm... tål du Harry Potter så tål du nog denna - kommer dock innehålla svordomar. [Har du inte läst alla böckerna - SPOILERS FRÅN 1-4]
Språk: Svenska.
Handling: Efter Voldemorts återuppfödelse så fick Sirius vårdnad över Harry.

Sirius känner sig ensam och börjar dejta, han träffar en kvinna - Jessica Forest, efter ett tag så bestämmer han sig att berätta för Harry och frågan är - Hur kommer han reagera? [Utspelar sig under 5 året]

Harry låg och vred sig i sängen och kämpade mot en till mardröm, dem hade kommit nästan hela tiden nu när Voldemort hade kommit tillbaka. Men dem handlade ofta också om den magiska trekampen - Cedrics död -. Allt hade speglats tillbaka och mardrömmarna han hade när han var yngre hade kommit tillbaka - men starkare - istället för bara grönt ljus och ett hemskt iskallt skratt, så var det hans mamma och pappas sista ord,skrik,grönt ljus och hemsk smärta i ärret när han hade vaknat.

Harry hamnade på kyrkogården igen, han kollade sig runt och ryckte när han såg Cedrics kropp levande, dock täckt av blod.
"Du mördade mig Harry" röt han
"N-nej..!" stammade Harry
"Du mördade mig! Om jag inte hade tagit den där trofén så skulle jag leva nu!" röt han
"N-N-Nej! D-Det är Voldemort och Pettigrews fel!" sa Harry med tårar i ögonen
"Lögner! Du mördade mig! Hur många fler ska dö fören du förstår att ALLA du är nära kommer att dö tidigare!" skrek Cedric
"Jag är Ledse-" började Harry med Cedric avbröt honom
"Jaja! LEDSEN?!", Spottade Cedric fram kallt.
"Tänkande efter att ha agerat fungerar aldrig! Din såkallade skuld kanske finns, men kan inte ändra det faktum att jag är DÖD!
Avsiktligt eller oavsiktligt, Det spelar ingen roll! Men jag tror inte att du någonsin kommer att ändras, Personer som är nära dig kommer att dö lite tidigare och lämnar efter sig de personerna som verkligen brydde sig!
Men du kommer att fortsätta att vara "den utvalde" och inte bry dig, eller hur?, Tänker jämt på dig själv och bryr dig inte om vad andra tycker, agerar helt på din egen vilja utan ens att tänka på vad konsekvenserna innebär!
Tja du vet vad, Harry? Jag hatar dig och jag är säker på att många personer gör - De älskar Pojken som Överlevde och den utvalda, Aldrig Harry Potter. Jag börjar undra fall dina föräldrar verkligen dog eller dem bara ville lämna dig! "
Cedrics blick fylldes med avsky.


Harry vaknade och var helt kallsvettig, ett skrik kom ut från hans läppar samtidigt som salta tårar rann ner för kinderna. Förgäves blinkade Harry bort de nya tårarna från ögonen som hotade att falla
'Hade han rätt? Hade Cedric rätt?' tänkte han förtvivlat
'HALLÅ! Det var bara en dröm!'
'Eller var det? Var det sant?' Harrys tankar höll på så hela tiden. När Harry hade lugnat ner sig lite så lade han huvudet på kudden igen och lyssnade efter något ljud - men inget hördes.
'Bra, jag väckte i alla fall inte någon' tänkte han nöjt.


Harry vaknade ganska tidigt nästa morgon och gick ner till köket. Han öppnade dörren och såg att Remus och Sirius [Remus hade flyttat till Grimmaldiplan för att hjälpa Sirius och Harry] redan satt vid bordet. Båda satt och läste the daily prophet. Men de tittade upp när Harry kom in i köket, han satt sig ner vid bordet och började plocka frukost.
Sirius tittade på Harrys ansikte och såg de mörka ringarna under ögonen från tårarna och lite sömn
"Sovit dåligt igen?"
Harry nickade bara åt Sirius fråga.
"Om du inte kan sova, väck mig eller Remus" svarade Sirius
"Jag är inte fem, det är bara mardrömmar" muttrade Harry men Remus och Sirius bara suckade.

---------------

Tjao, hur lät det? Jag ska skriva mer på resten av mina ff:s men ville börja skriva på denna.

Hai

14 mar, 2013 16:56

Forum > Fanfiction > The Girlfriend. [SV]

Du får inte svara på den här tråden.