Blind Love (SV)
Forum > Fanfiction > Blind Love (SV)
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Eileen Prince
Elev |
Hej! Nu har jag en ny liten berättelse på gång.. Vi får väl se hur det går.
Språk: Svenska Rating: G Färdiga kapitel: 2 Färdig skriven: Nej Beskrivning: En ung flicka döms till att aldrig mer kunna se. Men ändå så ser hon skönheten i den nya eleven. Först kommer jag skriva lite om när hon fick brevet till Hogwarts.. så.. ja.. ~~ 1. Brev En flicka med långt vackert hår sprang mot mig, det vackra håret som jag alltid varit så avundsjuk på. När hon kom fram till mig så omfamnade hon mig. En varm kärleksfull kram som bara en syster kunde ge. Hon släppte taget och såg på mig, rakt in i mina tårfyllda ögon. - Det blir bra ska du se, sade hon och kysste mig mitt på pannan. Jag nickade. När hon sa det så förstod jag att det var sant, hon hade alltid rätt. - Men jag vill inte skiljas från dig.., mumlade jag. Hon svarade inte. Hon bara skakade på huvudet och höll om mig en sista gång innan hon gick in till våra föräldrar. Tänk om hon också varit magisk? Precis som mig och mina föräldrar. Då hade allt varit mycket enklare. ~~ Hoppas att det duger. När jag skriver senare så kommer hon redan att gå årskurs 6. Så att ni vet.
1 mar, 2013 12:19
Detta inlägg ändrades senast 2013-03- 1 kl. 18:51
|
|
lily, luna
Elev |
1 mar, 2013 12:27 |
|
Eileen Prince
Elev |
Skrivet av lily, luna: Ja bevakar!!!!!!!!!!!!!! äntligen har min favo författare börjat skriva igen! ♥ Naw! ♥ Kommer skriva om en stund. ♥
1 mar, 2013 12:27 |
|
lily, luna
Elev |
1 mar, 2013 12:28 |
|
chokladgrodan:D
Elev |
Megasuperduperbra!!
Du är fantastisk på att skriva! *blink* Heeej...Jag antar att jag borde skriva nått här men tyvärr äger jag ingen fantasi. Så att'e... 1 mar, 2013 16:01 |
|
Soffy
Elev |
wow, snyggt skrivet! bevakar
Heej, undrar vad jag ska skriva här...? c: Jaadu... Det får väl bli att jag gillar Harry Potter väldigt mycket x) och att godis också är gott! ;D 1 mar, 2013 17:19 |
|
Eileen Prince
Elev |
2. Madam Pomfrey
Jag öppnade ögonen, men till ingen nytta. Det var mörker överallt och jag såg ingenting. - Åh, du är vaken! sade en bekant röst. Madam Pomfrey rusade fram till min säng. - Varför ser jag inget? sade jag kallt. Jag var arg och sårad. Jag ville inte vara trevlig och väl uppfostrad. Madam Pomfrey blev tyst, för tyst. - Jo.. jo det är så att.. - Vad? - Du har mist synen min vän, sade hon tillslut. Jag bara gapade. Mist synen? Var jag blind? Ilskan kokade upp inom mig, hur kunde jag vara blind? Jag kastade iväg det vita täcket och tog snabbt på mig mina egna kläder. - Vännen min, vi kan fixa det här.., började Madam Pomfrey. - Var är min vita käpp? - Bakom dig. Men kära du, kan du inte stanna och vila ett tag. Jag vände mig om och hittade den vita käppen. Utan ett ord till så vände jag på klacken och gick. ~~ Förlåt för att det blir korta kapitel men.. det är nog så det kommer vara.
1 mar, 2013 18:51 |
|
lily, luna
Elev |
1 mar, 2013 20:41 |
|
Borttagen
|
Bra! Ny läsare! Vad heter dem???
1 mar, 2013 21:35 |
|
YoshiFriend <3
Elev |
1 mar, 2013 21:50 |
Forum > Fanfiction > Blind Love (SV)
Du får inte svara på den här tråden.




Mugglarportalen