Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Allt började när brevet kom ~

Forum > Fanfiction > Allt började när brevet kom ~

Användare Inlägg
Wilei
Elev

Avatar


Titel: Allt började när brevet kom
Författare: Wilei
Rating: G/PG
Typ av text: Fanficiton
Tidsperiod: Någonstans mellan att Ni-Vet-Vem blev tillfälligt utplånad och när Harry Potter började på skolan.
Färdig?: Nej
Handling: Sia Fortville föds i en vanlig by, i ett vanligt område, i ett vanligt hus och växer upp med vanliga föräldrar. Hon går i mugglarskola och hon trivs bra med sina vänner där. Men en dag kommer det plötsligt hem en kvinna till dem och börjar prata om en internatskola vid namn Hogwarts. Hon räcker över ett kuvert till Sia och då börjar äventyret.

__________________
PROLOG:

Solen sken utanför fönstret. Lillian och Fanny, Sias lillasystrar, lekte glatt ute på gräsmattan. De sparkade en boll mellan varann, rullade sig i det färska vårgräset och gungade sedan ett tag. Men plötsligt stannade dem och verkade titta på någonting. Sia, som hittils hade suttit djupt insjunken i sin bok, kollade upp. Hon såg en äldre kvinna komma gående igenom deras trädgård iförd en lång, svart kappa en med en spetsig hatt på huvudet. Hon såg allt besynnerlig ut, tyckte Sia. Det var ju trots allt sommar nu. Kvinnan fortsatte fram till deras dörr där hon enkelt stannade. En gäll ringsignal genomgöd huset. Sias mamma, Katarina, kom snabbt nerrusandes med hennes lillebror Charlie i famnen för att se vem som ringde på. De hade nämligen inte haft så många gäster på den sista tiden. Många hade tyckt att Sia verkade liiite för annorlunda för att de skulle kunna gå hit, med alla konster och tricks hon kunde göra.
Mamma hade varit ute i hallen en lång stund när hon äntligen kom in. Hon hade ett chockat men glatt ansiktsuttryck när hon marscherade rakt fram till Sia med den äldre kvinnan i släptåg.
- Sia, detta är Professor McGonagall, sa hon med ett leende. Din blivande nya lärare.
Och med de orden räckte hon fram ett stort, gulnat kuvert.

________
Verkar det bra? :3

27 feb, 2013 10:21

Borttagen

Avatar


Skriv vidare.
*bevakar*

28 feb, 2013 15:49

Nendra
Elev

Avatar


Spännande!! Ett litet tips bara, använd styckeindelning! Du har en väldigt bra miljöbeskrivning och man vill verkligen fortsätta läsa!

There once was a boy named Harry...

28 feb, 2013 17:40

Wilei
Elev

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Skriv vidare.
*bevakar*


Åh, tack. Mer kommer senare idag.

Skrivet av Nendra:
Spännande!! Ett litet tips bara, använd styckeindelning! Du har en väldigt bra miljöbeskrivning och man vill verkligen fortsätta läsa!


Tack för tipset! :3

1 mar, 2013 16:00

Forum > Fanfiction > Allt började när brevet kom ~

Du får inte svara på den här tråden.