Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Ett litet problem har så mkt betydelse! ;)

Forum > Fanfiction > Ett litet problem har så mkt betydelse! ;)

Användare Inlägg
HP_Maja
Elev

Avatar


Jag hoppades på en dag i stillhet en dag utan ugglepost, telefonsamtal eller andra jobbigheter. Jag hoppades på att någon (alla) skulle fatta att just idag ville jag vila på stranden, dricka saft och äta kakor. Omgiven av mugglare av alla dess slag. Jag skulle just sätta mig på cykeln när mina drömmar gick i kras.
-Samtal till dig gumman! ropade mamma ut ur den öppna dörren. Hon lät anningen irriterad, sådär som nån kan göra när nån annan ringer klockan fem på
morgonen. -Vem är det? skrek jag tilbaka. -Tilde. Hon stod och betraktade mig genom dörröppningen. Hon vill prata med dig. sa hon till svars på min plågade min. Tilde just idag? Jag ville aldrig se henne igen ju! -Ja... Jag tog emot luren. Hur kunde jag varit så dum att jag glöde att hon alltid går upp tidigt, jag som hade kämpat så. -Hej. sa jag med ett försök till lycka i rösten.-Hej. svarade hon nästan genast. Kan vi va idag? Gå på stan kanske? -Ehhh... Jag ville inte va med henne! Kanske. svarade jag tillslut. -Kanske ja eller nej? Du har ju varit fast på den där idiotiska internatskolan hela året, jag har inte haft en chans att träffa dig! -Jag var hemma till jul och påsk. Ljög jag. -Varför ringde du inte då!? sa hon förarjat.-Jag skoja! skyndade jag mig att säga. Tilde var en sån mäniska som alltid hängde på en, sa elaka saker, slog en och sen låtsades som om det vore naturligt att slå sin "bästis". Jag hatade allt och alla som hade med henne och göra! Tja... Kanske i borttag från mig då? -Hallå? Jag hade tydligen tagit rätt lång tid på mig. -Jag hade liksom tänkt att ha en dag på stranden. Hur sjutton skulle jag säga det här? Ensam. sa jagtill hennes stora förvåning. Hon trodde fortfarande att vi var bästisar. -Vi ses på stranden. sa hon buuttert och la på. Jaha, och nu då!? Skulle jag åka till sranden som planerat och träffa Tilde eller skulle jag helt enkelt skita i det? En annan strand kanske? Eller den närnaste låg en mil bort och nästa. Jag vill inte enns tänka tanken! En lång cykeltur och picknick? Finns det inte några bra aternativ???? En så välplanerad dag och senkom Tilde och förstörde allt! Det fanns ju en möjlighet.. Man kunde ju trolla lite... Det var ju faktiskt inte som på Hogwarts i Harry Potter-böckerna, ja fick ju andvända magi. Så länge inte nån mugglare såg mig, Men det var ingen risk såhär långt ute på landet. Det var såklart en stor risk men det skulle nog gå! Tio min senare var mitt beslut fast. Jag skulle färdas tre mil på min Nimbus 2478, den var kanskelite uråldrig, men ja skulle ändå få en ny till hösten så att ja ginte var sämre än alla andra slagmän. Jag trollade lite med väskan så att den blev lätt, slängde upp ena benet på kvasten och satte iväg. Att flyga måste vara det bästa som finns att göra innom tollkarls-världen! Att susa fram gemom lufter i en hastighet på 73 km/h och kolla ner på mugglar världen, känna luftströmmarna svepa mot ansiktet och känna dofter av sommar.Rikrigt så kul blev det inte. Jag vågade inte ta den nyaste kvasten (Nimbus 3002) ifall att det skulle va så att pappa ska till jobbet på den, och det är den ända vi har med onsylighets anordning. Vilket ledde tilll att jag INTE kunde flyga över mugglarstäder och kolla på bilar, hus m.m. Jag som aldrig åkt i en bil, (för att jag är renblodig ) har alltid tyckt att det är kul att kolla på bilar. När ja var mindre brukade jag och Tide (som också är från entrolkarls familj, men "dessvärre" inte kom in på min skola (Gothenklo). Utan istället fick gå på Ungretich, den sämsta skolan i landet.) flyga på våra kvastar och förtrolla mugglare att köra in i varandra. En kul lek som jag la av med för ett år sen när jag började på Gothenklo. Det var alltså uteslutet, istället fick jag åka långa omvägar runt städerna och se till att inte åka in i nåt torp. Det var då katastofen inträffade: EN MUGGLARE VAR UTE OCH GICK!?!?!? Det kanskeinte låter så farligt, men hur skuller DU reagerat om en kvast med en mäniska kom flygande mot dig??? Och dessutom kör in i dig??? Det var altså det som hände. Jag, Malodia Malfoy krachade in i en mugglare. Det är hämskt! Jag kollade på mugglaren i en sekund, tog upp trollstaven och fick en käftsmäll. Den var så hård attt jag trillade baklänges ochtappade staven. Jag kände doften av blod och kände hur det rann en klibbig vätska ur näsan. Jag kollade på mugglaren han var stor och kraftig, han såg ut och va i min ålder (16) och hade på sig en såndär ful skjorta som är poppis nu, en blå med rosa fläckar! Det måste vara det FULASTE jag har sätt,blå skjorta med rosa fläckar och rosa byxor. Rosa var en TJEJfärg!!!Han hade nog en inställning av att jag var farlig (man kan ju undra varför...) för han kollade på mig med ern blick som sa: Vad FAAAAAAAAAAN är du för nån!?!?!? Hejsan. tvingade jag mig skälv och säga innan jag svimmade.

The marauder's map

24 feb, 2013 19:58

Forum > Fanfiction > Ett litet problem har så mkt betydelse! ;)

Du får inte svara på den här tråden.