Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Forever together? |SV|

Forum > Fanfiction > Forever together? |SV|

Användare Inlägg
Nessie Black
Elev

Avatar


Titel: Forever together?
Färdigskriven: Inte en chans ;P
Ratning: PG-12
Handling: Ellie Black, härstammar från samma släkt som Sirius Black. Hon är en avlägsen släkting med Malfoys. Berättelsen handlar om hennes sju år på Hogwarts. Och hennes första kärlek.....med en Gryffindor.

Tråkig handling, jag vet, men det är bara grunden.

Prolog:
~Varje dag, varje minut har jag väntat. Väntat tills min elfte födelsedag. Den dag jag skulle få mitt brev om att få börja på Hogwarts, trollkarlsskolan för häxkonster och trolldom. Jag såg på klockan i mitt rum. Tre i tolv. Det var den trettionde augusti. Tre dagar kvar tills första September. Visaren rörde sig sakta framåt. Det kändes som en evighet. Två i tolv. Jag kunde inte somna. Brevet skulle antagligen inte komma direkt vid tolvslaget, det skulle antagligen komma med morgonugglan. En minut i tolv. Jag rullade tummarna. Snart, snart, snart skulle det vara min födelsedag. Jag vred upp speldosan och såg hur pixin rörde sig. När den stannade kollade jag upp mot klockan igen. Två över tolv. Det var min födelsedag! ~

Så vad tycker ni?

Come to the dark side, we have Draco

12 feb, 2013 21:48

GinnyForever
Elev

Avatar


Intressant...

12 feb, 2013 23:20

Nessie Black
Elev

Avatar


Del 1 Brevet:
Jag måste ha somnat för när jag öppnade ögonen var det ljust i rummet. Jag kände den underbara doften av pannkakor nere från köket. Jag stoppade i mina fötter i tofflorna och sprang ner till köket. Jag hörde en välbekant stämma inifrån vardagsrummet. Jag tassade in på tå i rummet. I en av fåtöljerna satt Jacob, min storebror. Han log snett mot mig. “Ellie” sa han och ställde sig upp. Han böjde sig ner och sträckte ut armarna. Jag kastade mig i hans famn. Han drog mig hårt intill sig. Sedan han började semestra på sommaren hos en väninna är han aldrig hemma, antingen är han i skolan eller hos sin flickvän. Han har aldrig haft tid att umgås med mig, mamma eller pappa. “Grattis på födelsedagen” sa han och pussade mig i pannan. Han släppte ner mig och mamma kom in i rummet. “Ellie, grattis gumman. Du har fått post” sa hon och log. Jag sprang in till köket och tog kuvertet som låg på köksbordet. Jag såg de gröna bokstäverna på det. “Miss Black, Merlinstreet 2 London” läste jag halv högt. Jag öppnade det och läste texten.
”Dear Miss Black, We are pleased to inform you that you have been accepted at Hogwarts School of Witchcraft and Wizardry. Please find enclosed a list of all necesssary books and equipment. Term begins on September 1. We await your owl by no later than July 31. Yours sincerely, Minerva McGonagall Deputy Headmistress."
Jag försökte att låta bli att skrika av glädje. Jag hade blivit antagen till Hogwarts Skolan för häxkonster och trolldom.
--------------------------------------
Sååå, första delen. Vad tycker ni?

Come to the dark side, we have Draco

13 feb, 2013 19:48

Japan nörden
Elev

Avatar


bra skriet

14 feb, 2013 07:08

Fanfiction
Elev

Avatar


Jättebra!

det är okej att inte vara okej

14 feb, 2013 09:15

Forum > Fanfiction > Forever together? |SV|

Du får inte svara på den här tråden.