Selena Gomez på Hogwarts~SV
Forum > Fanfiction > Selena Gomez på Hogwarts~SV
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Borttagen
|
Titel: Selena Gomez på Hogwarts~SV
Författare: Selena Malfoy Kapitel: 1 kapitel (spolier kommer) Ratning: PG tror jag möjligtvis G Handling: Vem kan tänka sig Selena Gomez på Hogwarts? Jag gissar att bara några få kan föreställa sig det. Men när en 11 årig Selena Gomez får ett brev från den stora trollkarlsskolan förändras hennes liv. Hon blir tillexempel kär i självaste Draco Malfoy, får nya vänner och blir kallad för smutsskalle. Men vad hon inte vet är att Voldemort befinner sig på samma plats som hon. Vad händer? Lite om Selena 11 år: Fullständigt namn: Selena Marie Gomez Utseende: Smeknamn: Sel, Selena Personlighet: Kaxig, smart och vänlig. Övrigt: Hon brinner för musiken. Prolog kommer! Jag kommer skriva i tredjeperson Prolog: Selena satt i soffan framför teven. Hon kollade ut genom fönstret. Det var sommar. Hon borde egentligen vara med Demi och Destiny nu men hon orkade inte. Demi och Destiny var hennes två bästa vänner, men just idag orkade Selena inte vara social. "Selena, hur mår du?" Selena vände på huvudet och såg sin smala och långa mamma Marie. Ofta när Mrs Gomez hade gamla tanter på besök brukade de alltid säga: "Mrs Gomez, du och Selena är lika som bär". Nu tyckte Selena att olikheterna kom fram. "Bara bra mamma" svarade Selena trött. "Kan du ha fått solsting eller något?" frågade hennes mamma oroligt och satte sig bredvid Selena i soffan. "Mamma jag har ju inte varit ute" påpekade Selena. "Jo, du var ju ute ett bra tag med Caty" sa Mrs Gomez och sänkte volymen på teven. Caty var familjen Gomez egna svarta cocker spaniel. Hon hade flyttat in hos Gomez när Selena var 8. Selena mumlade något ohörbart och försökte resa sig upp men vacklade till. Selena kände hur något försökte komma upp från magen och ut. Selena ville absolut inte kräkas, då skulle hennes mamma inte låta henne gå upp från sängen. Men Selena kunde inte hejda det. Spyan kom upp och Selena satte sig på knä. Mrs Gomez skyndade till undsättning. Lite senare låg Selena i sin säng med en ispåse på huvudet. Hon kollade ut ur fönstret och såg familjens gråa bil svänga in på uppfarten. Några sekunder efter hörde hon dörren öppnas där nere. Hennes pappa hade kommit hem. "......Ska vi visa henne?" hörde Selena hennes pappa säga. "Kanske imorgon Claus, just nu behöver Selena vila, jag är rädd att hon är sjuk" hörde Selena hennes mamma säga. Selena kände sig förvirrad. Vad snackade de om?? ~ Mer? Taggningar: Ida Ginny Lovegood Lizzy.P27 Siriusis NyTo Queen Boo Winny Geasley Kate Riddle Elina Potter LaylaCatcher Lillan Potter 12 feb, 2013 19:29
Detta inlägg ändrades senast 2013-02-12 kl. 20:56
|
|
Siriusis
Elev |
Vill gärna läsa vidare .3
Hai 12 feb, 2013 19:43 |
|
Lillan Potter
Elev |
MEEEEEEEEEEEEEEEEEERA!
12 feb, 2013 19:44 |
|
Borttagen
|
Prologen har kommit, men första kapitlet kommer efter en kommentar till
12 feb, 2013 19:54 |
|
Borttagen
|
Meeeeeeeeera!!!!! Jättebra! Ny läsare!
12 feb, 2013 20:22 |
|
Borttagen
|
Molly Evans: Tack så mycket!
~ Kapitel 1: Selenas brev PANG! Selena satte sig käpprak upp i sängen men ångrade det genast eftersom det hade gett henne huvudvärk. Hon drog upp gardinen och tittade ut. Det var fortfarande lika fint väder. Selena tog sina morgontofflor och gick ner. Där nere stod hennes mamma och vid hennes fötter låg flera bitar av en tallrik. "Mamma du väckte mig" mumlade Selena och satte sig vid frukostbordet och drack lite coca cola. "Förlåt gumman, det var inte meningen" sa Mrs Gomez. "Vi har förresten något till dig" Hon räckte fram ett brev med en konstig stämpel på. "Vart är det här ifrån, Afrika?" skämtade Selena och vecklade upp brevet. Hennes leende slocknade och efter ett tag kollade hon upp på sin bleka mamma. "Det är ett skämt" sa Selena kyligt. Men hon såg allvarligheten i hennes mammas ögon, så hon hade egentligen svårt att tro att det var ett skämt. "nej min ängel" sa Mrs Gomez. Men då började Selena flina. Hon kunde knappt tro det. Hon var en häxa!! Hon kunde inte tro det. Det var sant. "Jag måste ringa Demi!!" skrek Selena. "Det är nog ingen ide" sa Mrs Gomez, "hon har också fått det". Selena var överlycklig. Nu skulle hon gå på den där skolan Hogwarts, med sin BFF dessutom! Selena log överlyckligt till sin mamma. Det här var den bästa dagen någonsin. ~ Mer? ♥ 12 feb, 2013 20:53 |
|
Borttagen
|
Bra!
12 feb, 2013 20:55 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Borttagen: Bra! tack 12 feb, 2013 20:56 |
|
Fanfiction
Elev |
Super!
det är okej att inte vara okej 12 feb, 2013 20:57 |
|
Borttagen
|
12 feb, 2013 20:58 |
Du får inte svara på den här tråden.

Mugglarportalen