Prs mellan lolly0101 och mig/luna_rav
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > Prs mellan lolly0101 och mig/luna_rav
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Borttagen
|
Dåså Lolly0101 ska vi börja? Mallen finns här
Mall: Kön: Distrikt: ålder: Utseeende: styrkor: svagheter: Övrigt: 9 feb, 2013 12:43 |
|
Lolly0101
Elev |
Mall:
Kön:Kvinna Distrikt:2 ålder:17 Utseeende:Mörkt lockigt nästan midjelångt hår. Ben vit hy och blåa ögon styrkor:Knivar svagheter:döda Övrigt: Detta år har hennes tränare sagt att hon ska anmäla sig frivilligt då det skulle vara hennes tur att delta. Han vill att hon skickar sig själv till döden som hon sa. Broder dog för ett år sedan i hungers spelen. Liksom hon kommer göra tidsnog. eller ? Namn: Vanessa 9 feb, 2013 12:46
Detta inlägg ändrades senast 2013-03- 2 kl. 09:15
|
|
Borttagen
|
Kön:Kvinna
Distrikt:11 ålder:13 Utseeende:Kort, ljust hår ner till axlarna, hy:ljus styrkor:Klättra i träd, kniv, göma sig och inteligent svagheter:Hatar att döda Övrigt:Hon kommer egentligen ifrån distrikt 1 men hennes föräldrar sickade bort henne och hennes 2 andra bröder. En ut av dom, vid namn Alex dog när han var med i Hungerspelen. Hennes andra bror heter Simon och är 18 år. Hennes namn är: Kim 9 feb, 2013 12:59 |
|
Lolly0101
Elev |
Okej ska du börja ?
9 feb, 2013 17:20 |
|
Borttagen
|
Visst
Kim stod och skruvade foten i sanden. Hon kunde inte låta bli att titta på sin bror som var lite längre bort. Laya Billotte kom upp på scenen. Hon tittade ut mot folket och log andlöst. ''Då så... Nu ska vi bästema en ung man och kvinna som ska delta i Hungerspelen. Då sätter vi igång'' Sa hon och log stelt. Hon gick fram till en ut av dom stora kulorna.''Som sagt, damerna först.'' Hun fummlade med handen i kulan och tog fram en lapp. Det varade en evig tysnad men efter en stund tog hon modet till sig att prata igen ''Kim Forsell!'' Roppade hon upp i mikrofonen. Kim slutade att gräva i skon och tittade änu en blick på sin bror som svarade snabbt. 'Gå fram' Mimade han. Hon gjorde som han sa och fick allas blickar på sig. ''Kom upp gumman. Var inte rädd''Sa en röst till henne. Hon gick upp på scenen och ställde sig bredvid Laya Billotte med ett litet mindre leende. ''Då så. Då är det dags för mänen.'' Sa Laya och fummlade änu värre i nästa kula. ''Blay Golovin!''Sa hon och tittade ut mot publiken. En mörk hårig pojke kom fram mot scenen. Han var lika ljus som henne ungefär... Hennes ögon fastnade stelt på honom... Han var ju inte många år äldre en hon själv. ''Oj... vad unga deltagarna var i år då...'' Sa hon mycket stelt.''En appåd för deltagarna!'' Alla var tysta.''Heheh... inte.... okej. Nu ger vi oss av.'' Sa hon och vände sig mot Kim och Blay. Men hon fick ingen blick tillbaka av Kim. Hon hade bara tittat på sin stela bror hela tiden.''Kom nu barn.'' Hon tog tag i deras armar och gick ner med dom från scenen. Hoppas det blev bra 9 feb, 2013 18:05 |
|
Lolly0101
Elev |
Jag tittade ner på den gröna klänningen som låg framme på stolen. Jag klädde på mig den,det var samma mamma hade haft när hon var ung. Jag tittade in i en spruken spegel som svar om jag var vaker. Men hon som tittade tillbaka såg bara ledsen ut. Jag förstogd henne så väll. Det var ju hennes "stora" dag i dag. Hennes biljett till döden som hon skulle ta imot med vilja .Jag borstade igenom mitt hår lite slarvigt och satte på mig en gammal jeans jacka. Ifall världen skulle se mig för sista gången så skulle jag se ut så här. Jag fick ett stick i fingret och innan jag visste det så stogd jag på scenen inför hela d 2. Gud vad kul .
9 feb, 2013 18:33 |
|
Borttagen
|
Kim satt i tåget och kollade rakt på sina fötter. Varför skulle just hon bli? Tänk om hon hade blivit den yngsta deltagaren? Vad skulle hända nu? Pojken från hennes distrikt... vad skulle hända med honom? Skulle hon hjälpa honom? skulle hon försöka att bli vän med honom?
Hennes huvud var nära på att explodera men pojken hindrade det att hända. ''Tokigt va... Dom drog två stycken 13 åringar...eller är du 13?'' ''Ja då. Jag är tretton 16 feb, 2013 13:27 |
|
Lolly0101
Elev |
Jag tittade på det glänsande tåget . FAN ! Varför är jag här ? Var nog av flera anledningar. Eller ialla fall ganska många
16 feb, 2013 20:09 |
|
Borttagen
|
Jag skriver i mitt perspektiv om det är okej? Alltså med ''Jag...och vi'' tex
Vi fortsatte att prata. Vi pratade faktiskt om lite vad som helst... till och med våra privatliv. ''Så hur är det med din familj?''Frågade han sedan. Jag log svagt. ''...Jag har två bröder... mina föräldrar är döda'' Killen såg dyster ut. ''Aha... ledsen... Jag bor med min mamma... dock hjälper det inte... Hon är väldigt.. tja elak.'' Sa han och tittade sedan upp på mig. 2 mar, 2013 08:26 |
|
Lolly0101
Elev |
TVå fredsvakter förde mig ut
till tåget på komando , Jag såg hur deras blicker kom till mig((sorry att jag skriver dåligt men har brutit handen)) 2 mar, 2013 09:15 |
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > Prs mellan lolly0101 och mig/luna_rav
Du får inte svara på den här tråden.

Mugglarportalen