Ni som varit på Warner Bros studio, kolla hit!
Forum > Harry Potter > Ni som varit på Warner Bros studio, kolla hit!
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Zindrix
Elev |
Hejsan alla fina mugglisar!
Först och främst vill jag säga att jag vet att det finns flera trådar om Warner Bros studio aka Harry Potter studion, men på de trådarna hittade jag inte riktigt det jag sökte, så därför gjorde jag en egen Om någon av prefekterna eller lärarna tycker att den här tråden är onödig får de gärna låsa/ta bort den. Och nu till orsaken till varför jag skriver detta: Jag ska på skolresa till London i vår och jag och min kompis åker ner två dagar innan resten av klassen för att se HARRY POTTER STUDION!!!!! Pga detta har jag nu lite frågor som jag hoppas att ni som har varit där kan svara på: 1. Hur långt i förväg måste man boka? 2. Hur tar man sig dit på enklast/snabbaste sätt och hur mycket kostar resan? 3. Finns det en vanlig guidad tur eller kan man bara köpa den digitala guiden? 4. Hur lång tid tar det att se allt? 5. Hur tidigt på dagen bör man vara där (vi ska dit på en lördag)? 6. Hur långa är köerna? Kan man boka något extra så man slipper stå och vänta i kö i flera timmar (om det nu är så långa köer)? 7. Får man ha med sig egen mat och finns det i såna fall någon särskild plats där man får äta? Om man bara kan köpa mat där, vad finns att köpa och hur mycket kostar det? 8. Får man ha med sig kamera överallt? 9. Hur mycket kostade för er? 10. Hur mycket pengar bör man ha med sig (tänk på att vi är helt själva där och därför inte kan springa och låna pengar av våra föräldrar). 11. Finns det något annat som ni tycker vi ska veta innan eller bara vill dela med er av? Det skulle vara bra om ni kunde svara så snabbt som möjligt eftersom vi måste boka snart Tack på förhand Kram Zindrix
29 jan, 2013 19:49 |
|
Borttagen
|
Som jag förstått det från hemsidan (ska också dit nu i vår) så väljer man vilken tid man vill vara där när man bokar biljetter och det står att man ska se till att vara där ca 20 minuter före utsatt tid. Så det där med hur dags får ni välja själva. Grejen med time slots som de har borde ju undvika jättelånga köer. Står också att om man missar sin time slot så kan de inte garantera att man får komma in.
En sak som jag upptäckte är att det funkar bara att få biljetterna postade till sig om man bor i UK, vi kan bara få biljetterna mejlade. Måste skriva ut dem innan ni åker och byta in dem mot riktiga biljetter i kiosken utanför Studio Tour innan ni går in. Vi har inte bestämt nånting ännu, men funderar på om det inte är bäst att vara där ca 30 minuter innan. För att hinna byta in till biljetter och fortfarande hinna in om där är eventuell kö. Står om kameror på hemsidan också. Att kameror är okej så länge det inte är en badass systemkamera med olika blixtar och zoom och sånt där fancy. Och att man ska respektera när det står att man ska undvika blixt. 30 jan, 2013 08:09 |
|
Weasleygirl98
Elev |
Guud vad roligt för dig! Jag och min familj var där i somras och det var det absolut bästa i hela mitt liv! Du kommer inte bli besviken!! Angående dina frågor Precis som Secchan beskrev så måste man beställa biljetterna i förväg via hemsidan. Du kan läsa om det mer här, där står det mesta som du behöver veta: http://www.wbstudiotour.co.uk/ När vi åkte dit (det liggen en liten bit utanför London) så åkte vi tunnelbana från Victoria Station och vidare till Euston, där åkte vi någon form av pendeltåg. (Jag mindes inte riktigt vart vi klev av då) När vi klev av tåget så fortsatte vi med Harry Potter dubbeldeckare till själva Studion. Så jag tror man ska vara ute i god tid, sedan beror det på om du har för eler eftermiddagsbiljett. När du kommer fram så finns det en restaurang där det serveras bra mat! Vi åt där innan, det ligger mitt emot shopen, så du kommer inte missa det. När det gäller köerna så kan du få stå en liten stund, jag vet inte hur det är på en Lördag, det varierar nog lite. Men om du är där i god tid så kan du nog få en bra plats. Precis som Secchan sa så får du fota överallt! Efter du har gått igenom den fantastiska turen så kommer du till shoppen! Den kan du även vara i innan. Men ta med dig pengar så att du hellre har över än att det inte räcker! Det finns hur mycker saker som helst där! Lycka till och ha det så roligt! Winter is coming... 30 jan, 2013 08:31 |
Forum > Harry Potter > Ni som varit på Warner Bros studio, kolla hit!
Du får inte svara på den här tråden.



Mugglarportalen