Olika ålder?
Forum > Harry Potter > Olika ålder?
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
hermonii
Elev |
Jag har en liten fråga! Kan man vara född olika år men ändå gå i samma årskurs på hogwarts? Detta är lite förvirrande :C
Mitt skolfoto på bilden - <3 Nagini <3 14 jan, 2013 14:43 |
|
Draconifors
Elev |
Ja, om du fyller år efter 1 september (när dom börjar) så får man börja året efter med de som då är ett år yngre.
Hermione till exempel är ju ett år äldre än Harry och Ron. Of course it's happening inside your head, but why on earth should that mean it is not real? 14 jan, 2013 14:46 |
|
Seriously
Elev |
Hermione till exempel, hon föddes året innan Harry och Ron och eftersom att hennes födelsedag är den 19 september fick hon ändå gå med dem..
Om solen är ett ägg så är månen en grön ost. 14 jan, 2013 14:51 |
|
hermonii
Elev |
Skrivet av Draconifors: Ja, om du fyller år efter 1 september (när dom börjar) så får man börja året efter med de som då är ett år yngre. Hermione till exempel är ju ett år äldre än Harry och Ron. Åhh tack! Jag tycker du hade en väldigt bra och fin förklaring :' Mitt skolfoto på bilden - <3 Nagini <3 14 jan, 2013 14:59 |
|
joel dumbledore
Elev |
Skrivet av hermonii: Skrivet av Draconifors: Ja, om du fyller år efter 1 september (när dom börjar) så får man börja året efter med de som då är ett år yngre. Hermione till exempel är ju ett år äldre än Harry och Ron. Åhh tack! Jag tycker du hade en väldigt bra och fin förklaring :' de tror inte jag jag tror att man kommer året när man fyler elva Join the dark side, we have cookies. :D 14 jan, 2013 19:08 |
|
Draconifors
Elev |
Skrivet av joel dumbledore: Skrivet av hermonii: Skrivet av Draconifors: Ja, om du fyller år efter 1 september (när dom börjar) så får man börja året efter med de som då är ett år yngre. Hermione till exempel är ju ett år äldre än Harry och Ron. Åhh tack! Jag tycker du hade en väldigt bra och fin förklaring :' de tror inte jag jag tror att man kommer året när man fyler elva Hermione är ju ett år äldre än Ron och Harry eftersom hon börjar ett år senare då hon fyller år efter första september. Därmot så är ju alla elva när de börjar, men några fyller ju tolv direkt efter och är ett år äldre. Of course it's happening inside your head, but why on earth should that mean it is not real? 14 jan, 2013 20:12 |
|
joel dumbledore
Elev |
Skrivet av Draconifors: Skrivet av joel dumbledore: Skrivet av hermonii: Skrivet av Draconifors: Ja, om du fyller år efter 1 september (när dom börjar) så får man börja året efter med de som då är ett år yngre. Hermione till exempel är ju ett år äldre än Harry och Ron. Åhh tack! Jag tycker du hade en väldigt bra och fin förklaring :' de tror inte jag jag tror att man kommer året när man fyler elva Hermione är ju ett år äldre än Ron och Harry eftersom hon börjar ett år senare då hon fyller år efter första september. Därmot så är ju alla elva när de börjar, men några fyller ju tolv direkt efter och är ett år äldre. herminy började ju samma år som harry och ron Join the dark side, we have cookies. :D 15 jan, 2013 06:17 |
|
Borttagen
|
Skrivet av joel dumbledore: Ja. Men Harry fyller i slutet av juli, Ron någon gång i mars. Hermione fyller 19 september, hon är alltså äldre än dem. Men eftersom hon äär fldd efter den 1 september det året, så blir det just så att hon åker med Harry och Ron. Förstår du nu?...Skrivet av Draconifors: Skrivet av joel dumbledore: Skrivet av hermonii: Skrivet av Draconifors: Ja, om du fyller år efter 1 september (när dom börjar) så får man börja året efter med de som då är ett år yngre. Hermione till exempel är ju ett år äldre än Harry och Ron. Åhh tack! Jag tycker du hade en väldigt bra och fin förklaring :' de tror inte jag jag tror att man kommer året när man fyler elva Hermione är ju ett år äldre än Ron och Harry eftersom hon börjar ett år senare då hon fyller år efter första september. Därmot så är ju alla elva när de börjar, men några fyller ju tolv direkt efter och är ett år äldre. herminy började ju samma år som harry och ron 15 jan, 2013 06:36 |
|
rosea
Elev |
Oj, tur att jag fyller den 4:e april så att jag kan gå detta året!
TEBAKS IGEN 16 jan, 2013 15:45 |
|
draktränaren
Elev |
jag ska tuvär lämna er i september jag ska till hogworts
16 jan, 2013 19:06 |
Forum > Harry Potter > Olika ålder?
Du får inte svara på den här tråden.

Mugglarportalen