Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

You only live ones (Sv, PG)

Forum > Fanfiction > You only live ones (Sv, PG)

Användare Inlägg
Hermione4ever
Elev

Avatar


Namn: You only live ones
Antal färdiga kapitel: 0
Rating: PG
Språk: Svenska
Författare: Hermione4ever
Jess person-/utseendebeskrivning: Jess är 16 år gammal (Alltså går hon i sjätte klassen på hogwarts) och föddes den 2 februari. Hon har hasselnötsbrunt, vågigt hår med volym som går ner till armbågarna. Ögonen är havsblåa. Hon är runt 175 cm lång och normalsmal.
Hon gillar att vara med kompisar och avskyr att plugga. Hon är inget vidare förtjust i skolan, även om hon tycker att Hogwarts är rätt okej.
Hon sorterades in i gryffindor, och spelar vaktare i deras Quiditchlag.
Hennes fullständiga namn är Jessica Wittsack.
Renblodig.

Eddie person-/utseendebeskrivning: Även Eddie är 16 år gammal, och föddes den 21 april. Han har ljusbrunt kort hår och gröna ögon. Han är runt 190 cm lång, ganska muskulös. Normalsmal. Också han blev gryffindorare, vars Quiditchlag han är kapten för och spelar jagare.
Inte heller han är jätteförtjust i skolarbete, men Hogwarts är ju helgrymt på alla andra punkter.
Han gillar att busa med sina polare, och åker ofta fast. Mest känd på skolan är han som tjejtjusare och en av dom nya marodörerna.
Hans fullständiga namn är Edward Kennedy.
Renblodig.

Handling: Jessica Wittsack och Edward Kennedy har aldrig tidigare lagt märke till varandra. Inte förens dom försöker att hjälpa sina vänner att ta sig ut från Hogwarts och åker fast, vilket resulterar i straffkommendering.

YOLO

13 jan, 2013 10:58

GinnyForever
Elev

Avatar


BRA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

13 jan, 2013 12:16

Borttagen

Avatar


Meeeeer

13 jan, 2013 12:25

Hermione4ever
Elev

Avatar


Kapitel 1

Jessica
”Mamma, pappa, skynda er, tåget går snart.” ropade jag.
”Jessica du först” sa mamma när vi äntligen var framme vid tegelväggen. Jag greppade ett ordentligt tag om bagagevagnen, och tog sats. Jag började springa mot pelaren, och när jag precis skulle störta in i den om den inte hade varit magisk, blundade jag, av ren reflex.
Väl inne på perrongen saktade jag ner för att inte springa in i någon. Jag slängde en blick på klockan på väggen. Fem minuter i elva.
Jag vände mig om och såg min familj, alltså mamma, pappa och Charlie, komma ut genom pelaren. Charlie var elva år gammal och skulle alltså i år börja Hogwarts.
”Jessie!” Jag vände mig om och fick plötsligt någon i famnen. Jag såg på det guldiga håret att det var Sam. Egentlige hette hon Samantha Stone, men hon hatade sitt förnamn, och föredrog därför Sam, kort och gott.
Ett par meter bort såg jag även Ellie. Hon mötte min blick och kom även hon springande. Efter kramkalaset gick mina vänner bort mot Charlie och även han blev överöst med kramar. Man såg på honom att han njöt av de äldre tjejernas uppmärksamhet.
Edward
Jag satt på tåget med Adam. Vi väntade på att Jack som nyss hade gått förbi vårt kupéfönster.
Jack öppnade kupédörren och in kom han med självsäkra steg med Ellie tätt bakom sig. När de hade satt sig och alla hade sagt hej öppnades dörren igen. In kom Sam och Jessie. Jag kunde inte låta bli att titta lite extra på Jessie, hon hade förändrats mycket under sommaren. När vi fick ögonkontakt tittade båda två bort.
Det var tyst ett tag, en obekväm tystnad.
Adam bröt snabbt tystnaden och frågade hur att hade haft det under lovet.
"Det var jättekul, eller hur Jessie?" sa Sam och allas huvuden riktades mot Jessie.
Jessie hade alltid varit blyg, och jag hade aldrig pratat särskilt mycket med henne, inte lika mycket som jag hade pratat med dom andra tjejerna i Gryffindor. ”Det var väll kul” svarade Jessie efter en minut av tänkande. Hon lät inte så glad men man kan förstå henne, en hel sommar med Sam. Inte för att det var något fel med Sam men hon var precis som Adam, pratade hela tiden.
Man såg på henne att hon var obekväm när alla tittade på henne men man kunde inte låta bli, hon satt där i kanten av kupén och låtsades som om hon inte var där, och inte bara det hon såg så… Söt ut.


....................................................................
Blir lite kort. Hoppas ni gillar det komentera gärna.

YOLO

13 jan, 2013 20:44

Detta inlägg ändrades senast 2013-01-14 kl. 16:28
Antal ändringar: 1

Borttagen

Avatar


Bra!
Meer!

13 jan, 2013 20:47

Hermione4ever
Elev

Avatar


kommer mer snart

YOLO

14 jan, 2013 16:10

GinnyForever
Elev

Avatar


Glöm bara inte att skicka allt du skriver till mig. Jag ser nu att du råkade göra det.

14 jan, 2013 22:14

Forum > Fanfiction > You only live ones (Sv, PG)

Du får inte svara på den här tråden.