Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Bara Början [SV]

Forum > Fanfiction > Bara Början [SV]

Användare Inlägg
Borttagen

Avatar


Okej det kommer att finnas ca 30 kapitel (hoppas ni orkar läsa tihi)
Här är lite beskrivning om mitt liv:
Det var en mörk decembernatt när jag föddes. Min pappa säger att jag bringer otur, för när jag föddes så dog mamma av syrebrist. Men hon levde tillräckligt länge för att ge mig namnet Selena, Selena Blue.

Sedan hennes bortgång har alla mina släktingar hatat mig. Utom en. Farmor Hedda. Hon är en snäll tant, men hon dör nog snart... Jag har en syster som heter Thea. Hon hatar mig också. "Du är värdelös och det är ditt fel att vi inte har någon mamma!" är något som Selena ofta hör.

Okaj nu kör vi!!

Kapitel Ett♥

Jag vaknade på morgonen av att någoting droppade på mig. Jag satte mig upp och stirrade yrvaket runt omkring i rummet. Först nu märker jag hur fult allt är. En gammal möglig gul tapet, som förut var vit. En dammig madrass med en filt på som ska föreställa min säng. Och en gammal byrå som jag fick av min farmor. Hon hade inte plats för den när hon flyttade till ålderdomshemmet när farfar dog.

Farfar tyckte förresten inte heller om mig. Fast han tyckte om Thea, väldigt mycket. Det blev kallt längs ryggraden. Thea. Hon var elva år nu och skulle intagen på Hogwarts... Hogwarts, det stack till i bröstet. Tänk om hon inte skulle bli intagen? Tänk om hon inte var en häxa? Det droppade från taket igen.

Selena tittade upp och såg att det var ett stort hål i taket och att det, sakta och försiktigt, pilade ner små vita snöflingor. Hon hade inte märkt att rummet var täckt av ett snötäcke. Hon gick upp från madrassen och fram till byrån. Hon drog på sig en gammal rutig blus och ett par mjukisbyxor som hon hade ärvt av Thea.

Selena borstade igenom sitt hår med fingrarna. Hon gick ner till köket och till sin stora förvåning så log Thea mot henne när hon kom nerför trappan.
"Jag har blivit intagen på Hogwarts" sa hon och log ett strålande leénde.

Mer?

11 jan, 2013 19:12

Borttagen

Avatar


MER! Jag bevakar!

11 jan, 2013 19:15

Forum > Fanfiction > Bara Början [SV]

Du får inte svara på den här tråden.