grundarnas förbannelse
Forum > Fanfiction > grundarnas förbannelse
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
lily, luna
Elev |
det här är min första ff men jag hoppas ni gillar den
rubrik: grundarnas förbannelse rating: G Handling: Lily Luna Potter ska börja sitt första år på Hogwarts, tillsammans med Hugo, domi (domiqiure), Alice, Lysander och Agnes (påhittad) märker hon att något är fel. Men när Alice, Lysander, Olivia(påhittad) och Agnes försvinner. Är Lily, Hugo och Domi tvungna att ge sig iväg ner till Hogwarts mörkaste hålor. för att hitta sina vänner men där märker de att det vilar en förbannelse över Hogwarts grundare. någon som vill läsa?
10 jan, 2013 20:41 |
|
mollylisa
Elev |
länken fungerade inte men jag hittade hit ändå
Den här låter jättebra! Jag längtar till nästa kapitel 11 jan, 2013 07:08 |
|
lily, luna
Elev |
Kapitel 1 del 1 ”äntligen på väg” suckar jag och sätter sig på sättet mitt i mot Hugo. ”ja äntligen på väg” upprepar han. De sitter tysta ett tag medans de tittar ut genom fönstret, landskapet virvlar förbi. Men efter några minuter öppnas kupé dörren och ett välbekant ansikte sticker in, ”Domi” skriker jag och kramar om den rödhåriga flickan. ”hej Lily” säger hon och skrattade. när också Hugo hälsat på Domi sätter vi oss sig ner. ”hur mår du?” frågar jag henne ” bara bra” svarar hon sedan öppnas kupédörren ännu en gång och in kliver Alice Longbotton och Lysander Lovegood. ”Hej hur mår ni?” frågar Alice ”bra” svarar alla tre. ”skälv då?” frågar jag ” bara bra” svarar Alice. Och så sätter hon sig bredvid mig. ”du då Lysander” frågar Hugo ”bra” säger Lysander. Han sätter sig bredvid Hugo och tar fram en bok. ”någon som vill spela knallkort?” frågar Hugo. Det vill alla såklart, och snart är vi igång med knallkorten. Hugo vinner såklart varje gång men det är ingen som bryr sig, förutom Hugo såklart. När vi spelat nästan sju gånger. Hör vi en röst utanför kupén. ”något sött från vangen” det är en gumma som ropar hon kommer dragande med en vang fullastad med godis. Alla fem flyger ut i korridoren för att handla. Jag köper två chokladgrodor och droobles bästa bubbelgum. Sedan gick vi tillbaks in i kupén, och smaskar på godiset medans vi spelar knallkort. ”erkänn, jag är bäst på knallkort härinne” säger Hugo skrytsamt. Till oss andra ”nu har jag vunnit femton gånger av de femton gånger vi spelat” ”visst” suckar jag ”du är oslagbar” de andra nickar och Hugo ler överlägset mot oss. Då öppnas kupédörren och in kliver Rose Hugos äldre syster. ”ni borde byta om nu” säger hon ”vi är snart framme” ”okej” säger vi. Och hon går iväg. Vi byter snabbt om till Hogwartsklädnaden innan vi sätter oss ner och börjar prata. ”vilket elevhem vill du hamna i då Lysander?” frågar Domi. ”jag antar jag hamnar i Ravenclaw, efter som att båda mina föräldrar gick där” säger han ”du då Alice, vad tror du att du hamnar?” fortsätter Domi och vänder sig mot Alice. ”Gryffindor eller Hufflepuff” svarar Alice medans hon synar Domi ”du då Domi?” frågar hon. ”Gryffindor eller Ravenclaw tror jag” säger Domi. ”Lily?” ” Gryffindor” säger jag. ”Du då Hugo?” frågar jag och tittar på Hugo som tittar ut genom fönstret. ”HUGO” säger jag lite högre. ”vad är det?” säger Hugo och vänder sig bort från fönstret. ”har du ens lyssnat?” frågar jag ”på vaddå?” säger han oförstående. Jag himlar med ögonen mot Domi som skrattar så att hon kiknar Hugo ser fortfarande så oförstående ut att också jag börjar skratta. ”vi har pratat om vilket elevhem vi tror att man hamnar i” säger Alice. ”så vilket elevhem tror du att du hamnar i?” säger Lysander ”Gryffindor” säger Hugo innan han återgår till att titta ut genom fönstret. Efter bara någon minut stannar tåget och vi kliver ut
11 jan, 2013 15:55 |
|
mollylisa
Elev |
bra kapitel!
11 jan, 2013 16:21 |
|
Sahara02
Elev |
skriv ett kapitel till!
stolt medlem i smultronklubben !!! :D 11 jan, 2013 16:30 |
|
luna, lily
Elev |
11 jan, 2013 19:54 |
|
YoshiFriend <3
Elev |
11 jan, 2013 20:18 |
|
lily, luna
Elev |
här kommer nästa del. tack för alla komentarer
Kapitel 1 del 2 ”förstaårs elever hitåt kom fram bara var inte rädda” Hagrids röst mullrar över stationen. Jag som har träfat Hagrid en mängd gånger då han varit på besök hos oss, springer fram till honom Alice, Hugo, Domi och Lysander som bara träffat honom på några kalas tar det lite lugnare. ”hej Hagrid” säger jag när jag kommit fram till honom ”e det du Lily” säger Hagrid och kramar mig så att det känns som om mina revben knäcks. De andra kommer också fram och hälsar på Hagrid när alla förstaårs elever har kommit går vi bort till några båtar. ”högst fyra i varje båt” ropar Hagrid medans han tar upp en båt helt själv. ”vi är fem” säger Domi ”så vi måste dela på oss” vi andra nickar. ”hur ska vi sitta då?” frågar jag. ”tjejer där och killar där” säger Hugo och pekar på två båtar bredvid varandra. De sätter sig i båtarna och tittar ut över sjön snart kommer det två pojkar och sätter sig i Hugos och Lysanders båt. De båda pojkarna heter Erik och Frederik. Sedan kommer en flicka och sätter sig i vår båt hon har brunt långt hår och ser väldigt nervös ut. ”Hej jag heter Lily” säger jag ”och det här är Domi” jag pekar på Domi som nickar mot flickan ”och Alice” jag pekar på Alice, Alice ler mot flickan. ”jag heter Agnes” säger flickan eller Agnes som hon heter. Då börjar båtarna glida och när vi rundar en krök ser jag Hogwarts, Mina bröder har inte ljugit, slottet är enormt. ”wow ” viskar jag hänfört. ”wow” upprepar Domi. Och Alice skrattar till. ”vad stort det är” viskar jag till de andra. tillslut stannar båtarna och vi hoppar snabbt ur dem och upp på land, där står den minsta man jag någonsin sätt. ”tack Hagrid jag tar över nu” säger han med sin pipiga röst. Och Hagrid lufsar in i slottet. ”han var liten” viskar jag till Domi. ”och Hagrid stor” viskar hon tillbaks, vi fnissar, men tystnar snabbt när han börjar gå vi skyndar oss med att ordna ansiktsdragen och följer efter honom. Vi kommer till ett rum och där inne börjar minin berätta om de olika elevhemmen men jag lyssnar inte jag vet redan massa om elevhemmen. ”nu ska ni snart bli insorterade i era elevhem, under er vistelse här på Hogwarts kommer elevhemmen bli som er familj” avslutade han innan han öppnade dörren till stora salen, visst hade James och Albus berättat att taket var förtrollat men det var ändå en helt anan sak att se det med egna ögon än att försöka tänka sig det i huvudet. Återigen är det ända jag får fram ”Wow”.
11 jan, 2013 20:33 |
|
chokladgrodan:D
Elev |
jättebra skrivigt!skriv mer så fort du har tid
*blink* Heeej...Jag antar att jag borde skriva nått här men tyvärr äger jag ingen fantasi. Så att'e... 11 jan, 2013 21:12 |
|
Borttagen
|
Den var jättebra! Kommer att läsa fortsättningen!
11 jan, 2013 23:18 |
Forum > Fanfiction > grundarnas förbannelse
Du får inte svara på den här tråden.



Mugglarportalen