3 sekunder eller 5 sekunders regeln?
Forum > Off Topic > 3 sekunder eller 5 sekunders regeln?
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
acciomuffin
Elev |
Så jag o mina kompisar är oense om det är 3 sekunders regel eller 5 sekunders regeln när man tappar ex mat på golvet eller bordet, vad tycker ni? 3 sekunder eller 5 sekunder?
FRÅGAN ÄR OM NI BRUKAR ANVÄNDA UTTRYCKET - tresekundersregeln ELLER - femsekundersregeln det är ingen fråga om det är sant med 3/5/10/insertaafreakingnumberhere-regeln UTAN VILKET UTTRYCK SOM ÄR DET SANNA!
10 jan, 2013 11:15
Detta inlägg ändrades senast 2013-01-13 kl. 11:05
|
|
EmahS
Elev |
10 jan, 2013 11:17 |
|
Bananas
Elev |
10 jan, 2013 11:18 |
|
The Noble Lion
Elev |
10 jan, 2013 11:21 |
|
EmahS
Elev |
Och annars skulle jag säga 5.
Tresekundersregeln är bilkörning... "3 sekunder till bilen framför". Lättare att ha koll på vilken som är vilken då.
10 jan, 2013 11:24 |
|
Solkatten
Elev |
Fattar inte. Vadå om man tappar någon mat på golvet?
"If you expect disappointment, then you can never really be disappointed." 10 jan, 2013 12:02 |
|
Frivolt
Elev |
Alltså folk får väl göra som dom vill? xD Lixom kan de tänka sig att äta ngt efter 5 sek så javisst, men kör de endast 3 sek så..ja, do it xD
Sen beror väl allt på var man tappar det, iallafall för mig! Men tappar jag ngt hemma på golvet kan det få ta de där sekunderna det tar för mig att plocka upp den ^^ Och då kan jag väl oftast äta det om det inte är ja...massa damm på en ostmacka till exempel Men som sagt, jag kör nog båda..beroendes på situation och sak jag tappar 10 jan, 2013 12:29 |
|
LtCmdrJimmy
Elev |
If it feels good, do it-regeln!
10 jan, 2013 12:36 |
|
Ellociraptor
Elev |
5 sekunder, såklart! Det är i restaurangbranschen det är 3, men de måste såklart ha lite högre standard.
10 jan, 2013 14:45 |
|
Solkatten
Elev |
Vad händer om man bryter regeln?
Hade vart kul, lol. c: "If you expect disappointment, then you can never really be disappointed." 10 jan, 2013 15:28 |
Du får inte svara på den här tråden.







Mugglarportalen