Privat roll mellan mums och ginnyw123
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > Privat roll mellan mums och ginnyw123
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
ginnyw123
Elev |
3 jan, 2013 23:30 |
|
mums
Elev |
Namn: Lea Thomson
Ålder: 11 Familj: Sjuk mamma och pappa är med i kriget Utseende: Smal, kort brunt hår och samma färg på hennes ögon Personlighet: Snäll, smart, otänksam och är väligt lättskrämd. ![]()
3 jan, 2013 23:39 |
|
ginnyw123
Elev |
Namn: Annie Brown
Ålder: 14 Familj: Pappa som är med i kriget, mamma och lillebror (9) som är bortförda av tyskarna. Personlighet: Stark (fysiskt och mentalt), tuff, ganska modig och gör mycket för de hon bryr sig om, lite lättskrämd, smart. Utseende: Långt kastanjebrunt hår, brungröna ögon (mest grönt), ganska lång, smal. Sooo... Ska vi ha någon lite planerad story eller bara typ, köra?^^
3 jan, 2013 23:43
Detta inlägg ändrades senast 2013-01-14 kl. 16:56
|
|
mums
Elev |
3 jan, 2013 23:47 |
|
ginnyw123
Elev |
3 jan, 2013 23:54 |
|
mums
Elev |
4 jan, 2013 18:36 |
|
ginnyw123
Elev |
Okej, då börjar jag då. Kör i jag-form, men om du hellre vill köra hon-form så säg till
Klockan är fem över åtta. Försenad. Jag springer det sista till skolan och slänger upp klassrumsdörren. "Ms. Brown." säger läraren, Ms. Halford och ler "Sätt dig" Hon pekar på en ledig stol längst bak i rummet. "Förlåt" säger jag och sätter mig lite generat. Hon ler och säger att det är okej. Ms. Halford fortsätter att berätta om den franska grammatiken hon just förklarat. Jag tar upp anteckningsblocket och skriver upp det jag missade.
4 jan, 2013 19:18 |
|
mums
Elev |
Jag skyndar mig in på lektionen. Jag och Marissa går in hand i hand. Vi har varit bästa kompisar så länge vi kan minnas. Och vi hoppas det håller ett tag till.
När vi kommer in på lektionen säg fröken allvarligt: "Elever. Det mest fruktansvärda har hänt. Tyskland har invarderat Polen." ![]()
4 jan, 2013 19:39 |
|
ginnyw123
Elev |
Någon knackar på och en annan lärare kommer in och viskar något i Ms. Halfords öra. Halford nickar alvarligt och säger att det ska hon göra.
Göra vad? "Det är något ni måste veta, Mr. Grayson berättade det nyss." säger hon "Tyskland har invaderat Polen." Det blir knäpptyst.
4 jan, 2013 19:42 |
|
mums
Elev |
"Ett nytt världskrig har butit ut."
Klassen börjar skrika. "Vi är ett av få länder som inte kommit in än. Men i morgon förs ni till ett skyddsrum. Ni som hinner dit." ((Vet nt riktigt hur det gick till, bara att Tskland-Polen-grejen hände.)) ![]()
4 jan, 2013 19:45 |
Du får inte svara på den här tråden.




Mugglarportalen