Neville-Ett liv på sjukhus
Forum > Fanfiction > Neville-Ett liv på sjukhus
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Borttagen
|
Hej! Detta är min första fanfictionberättelse så jag är då inte så erfaren. Men jag ska försöka
Huvudroll: Neville Biroller: Luna lovegood, mrs och mr longbottom Handling: Neville har numera vant sig vid sjukhusbesöken. Hålla pappas iskalla hand, smeka mammas trassliga hår. Han har vant sig vid att inte få svar på sitt Hejdå, inte få någon kram tillbaka. Men plötsligt dyker Luna upp en dag i väntrummet. Hon ler lite försiktigt och förklarar att hon ville se hur han mådde och blev visad hit av hans farmor. Efter det besöket var inget som förut. Kapitel 1 Bussen brummar behagligt. Nevilles glider långsamt in i sömnen. Han ska precis somna när bussen stannar med ett gnisslande läte. Han är framme. Neville hoppar ut genom dörren. Framför honom tornar sjukhusets mörka siluett upp sig. Han skjuter upp den tunga trädörren och går vant genom korridoren som luktar kliniskt rent, slår sig ner i den hårda soffan i väntrummet och tar upp en sönderläst tidning. Han väntar på att Dr. Hoof ska hämta honom. - Hej Neville! Lunas blå ögon synar honom uppifrån och ner. Hon ler. - Jag ville se hur du hade det, och din farmor skickade mig hit. Hon tittar förväntansfullt på honom, vill väl att han ska slänga sig om hennes hals och skrika att hon är världens bästa flickvän. Den reaktionen blir det inte. Neville störtar upp, tar tag i Lunas arm och nästan släpar henne ut från sjukhuset. Luna får inte se hans föräldrar. 29 dec, 2012 19:19 |
|
YoshiFriend <3
Elev |
29 dec, 2012 19:42 |
|
Borttagen
|
Tack
29 dec, 2012 20:58 |
|
Borttagen
|
Jättebra! Ny läsare!
29 dec, 2012 21:11 |
|
Borttagen
|
Superbra!
30 dec, 2012 02:35 |
|
grävlingen
Elev |
superbra!!!!! du är ju grym på att skriva ff
30 dec, 2012 09:50 |
|
Miss_A
Elev |
30 dec, 2012 09:55 |
|
lily, luna
Elev |
30 dec, 2012 09:56 |
|
LunaLovegood1
Elev |
30 dec, 2012 10:41 |
|
Candys
Elev |
Jättebra!!Roligt kapitel tycker jag!
30 dec, 2012 12:23 |
Du får inte svara på den här tråden.





Mugglarportalen