Vilken av de oförlåtliga förbannelserna?
Forum > Harry Potter > Vilken av de oförlåtliga förbannelserna?
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Sallymalfoy
Elev |
Ber om ursäkt om denna tråd redan finns! Lås den isånafall!
Vilken av de oförlåtliga förbannelserna skulle du välja att utsättas för ( om du var tvungen)? Crazy fråga! Imperius förbannelsen - Du blir satt i trans & gör allt som personen som kastade förbannelsen på dig vill. Avada Kedavra - Du dör omedelbart. Cruciatosförbannelsen - Tortyr, man upplever en stark smärta. Neville Longbottoms föräldrar blev torterade av förbannelsen tills de blev sinnessjuka. Förlåt om ni tyckte att det var lite dålig förklaring. Om ni har en bättre förklaring om förbannelserna så kommentera gärna! 27 dec, 2012 13:23 |
|
LauraE
Elev |
Imperius, för då finns det iaf en chans att man kan skaka av sig den. ^^
Tumblr: http://lauradobby.tumblr.com/
27 dec, 2012 14:56 |
|
PureSlytherin
Elev |
Imperius! Men först skulle jag lära mig att stå emot den. x)
Avada Kedavra och Crucio känns ju inte som några bättre alternativ liksom...
27 dec, 2012 15:17 |
|
Sallymalfoy
Elev |
Skulle nog också ha valt imperius! Crucio är nog det sista jag skulle vilja, fy vad hemskt!
27 dec, 2012 15:24 |
|
Solkatten
Elev |
Imperius förbannelsen helt klart.
"If you expect disappointment, then you can never really be disappointed." 27 dec, 2012 16:11 |
|
Borttagen
|
imperius helt klart
27 dec, 2012 16:12 |
|
spöke123
Elev |
jag tycker imperius
mohaha!!! 27 dec, 2012 17:20 |
|
Borttagen
|
det är roligt att spela mugglarportalen
27 dec, 2012 17:21 |
|
Sirius Orion Black
Elev |
Skrivet av LauraE: Imperius, för då finns det iaf en chans att man kan skaka av sig den. ^^ Jag håller helt klart med här, fast om jag skulle vara för svag för att stå emot och jag skulle tvingas att döda någon så skulle jag helt klart vilja få cruciatus eller avada kedavra. Kan dock inte bestämma vilken av de. Jag älskar livet, men tror att jag framförallt skulle vilja överleva för att kunna finnas där för de jag bryr mig om. Och det kan jag inte om jag förlorar förståndet av cruciatoförbannelsen, eller om jag blir dödad. Väldigt svår fråga i alla fall. I would have died! I would have died rather than betray my friends 27 dec, 2012 17:28 |
|
Borttagen
|
hej
27 dec, 2012 17:30 |
Du får inte svara på den här tråden.








Mugglarportalen