Hmm...
Forum > Harry Potter > Hmm...
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Lilli
Elev |
Har ni tänkt på en sak?
Hur kan alla elever på Hogwarts kunna matte, språk och sånna ämnen? De har ju inga lektioner i det. Men t.ex. Harry och Hermione måste ju har ju haft lektioner i det innan de började på Hogwarts, men t.ex. Ron har ju inte haft det. Förlåt om inlägget blev lite konstigt. xD Men detta är en sak jag ofta tänker på när jag läser. "Don't worry, you just as sane as I am." - Luna Lovegood 2 mar, 2011 19:50 |
|
soratanaka
Elev |
Tänkt på det.
1) Antar att de flesta går i skola/får hemundervisning upp till dess de är elva. Sedan rättar förmodligen lärarna elevernas språkkunskaper, ex "May I" istället för "Can I". 2) Arithmancy (Talmagi) innehåller ju matematik. Dock väljer ju inte alla detta, men det finns alltså matematik med i skolan. 3) Senare finns det ju vidareutbildning efter man gått ut sista årskursen! :-) "We should love people and use things, but unfortunately we love things and use people." 2 mar, 2011 19:53 |
|
Beata
Elev |
2 mar, 2011 19:57 |
|
ikka
Elev |
Skrivet av soratanaka: Tänkt på det. 1) Antar att de flesta går i skola/får hemundervisning upp till dess de är elva. Sedan rättar förmodligen lärarna elevernas språkkunskaper, ex "May I" istället för "Can I". 2) Arithmancy (Talmagi) innehåller ju matematik. Dock väljer ju inte alla detta, men det finns alltså matematik med i skolan. 3) Senare finns det ju vidareutbildning efter man gått ut sista årskursen! :-) Har också kommit fram till ungefär samma saker. Främmande språk har jag dock aldrig tänkt på, kan de det? ![]() [img]http://25.media.tumblr.com/cb4eaa8e97
2 mar, 2011 19:58 |
|
Borttagen
|
"De flesta trollkarlar har inte en gnutta logik i sig" ~ Hermioone Granger
2 mar, 2011 19:58 |
|
ikka
Elev |
Skrivet av Borttagen: "De flesta trollkarlar har inte en gnutta logik i sig" ~ Hermioone Granger Nä, fast betala för saker kan de ju iaf ![]() [img]http://25.media.tumblr.com/cb4eaa8e97
2 mar, 2011 19:59 |
|
Borttagen
|
Skrivet av ikka: 1, 2, 3 kan nog de flesta Skrivet av Borttagen: "De flesta trollkarlar har inte en gnutta logik i sig" ~ Hermioone Granger Nä, fast betala för saker kan de ju iaf 2 mar, 2011 20:00 |
|
soratanaka
Elev |
@ikka; Främmande språk kan säkerligen de renblodiga familjerna så som Malfoys, Blacks, Greengrass och Parkinsons. Om man ska ignorera en del personer i dessa släktens beteenden, så bör de ha vuxit upp med lektioner om hur man ska bete sig, vett och etikett, ni vet? De tycker ju sig vara bättre än de andra, som våra forna adelsmän, och borde ha "rest runt" för att "göra intryck". Eller nåt sånt. Dock har det inte framgått i böckerna, annat än att Bill förstår Fleur. Fast hon pratar ju engelska och är från den franska trollkarlsnationen.
@Meala; Jovars, men Onämbara bör ju ha lite logik i sig, tycker man ju! "We should love people and use things, but unfortunately we love things and use people." 2 mar, 2011 20:05 |
|
Borttagen
|
soratanaka; Ja, de borde nog ha det
2 mar, 2011 20:06 |
|
ikka
Elev |
Skrivet av soratanaka: @ikka; Främmande språk kan säkerligen de renblodiga familjerna så som Malfoys, Blacks, Greengrass och Parkinsons. Om man ska ignorera en del personer i dessa släktens beteenden, så bör de ha vuxit upp med lektioner om hur man ska bete sig, vett och etikett, ni vet? De tycker ju sig vara bättre än de andra, som våra forna adelsmän, och borde ha "rest runt" för att "göra intryck". Eller nåt sånt. Dock har det inte framgått i böckerna, annat än att Bill förstår Fleur. Fast hon pratar ju engelska och är från den franska trollkarlsnationen. @Meala; Jovars, men Onämbara bör ju ha lite logik i sig, tycker man ju! Iofs, har aldrig tänkt på Fleur. Och Krum pratar ju också engelska, även om den inte är så bra. Fast man går ju egentligen aldrig reda på om de engelska familjerna verkligen talar andra språk, väl? Och åh, apropå vett & etikett. Visst känns det självklart att de renblodiga familjerna kan sånt, men det är ändå så fanmade. ♥ ![]() [img]http://25.media.tumblr.com/cb4eaa8e97
2 mar, 2011 20:19 |
Forum > Harry Potter > Hmm...
Du får inte svara på den här tråden.




Mugglarportalen