Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

draco eller ron

Forum > Fanfiction > draco eller ron

1 2 3 ... 9 10 11
Användare Inlägg
spöke123
Elev

Avatar


hej det här är in första FF
den handlar om vem hermione ska välja
Draco eller Ron?
det finns säkert många liknande men jag hoppas ni gillar den!
Den här ff kommer man att få se ur olika perspektiv det betyder att det ibland ur hermione och ibland...

kommentera gärna



mohaha!!!

13 dec, 2012 20:36

Detta inlägg ändrades senast 2012-12-13 kl. 20:58
Antal ändringar: 3

Carro_Potter
Elev

Avatar


Ok, låter bra!

Läs gärna min ff, Love Twice https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fwww.chickensmoothie.com%2Fpet%2F88456922%26amp%3Bamp%3Btrans%3D1.jpg

13 dec, 2012 20:49

spöke123
Elev

Avatar


Den första delen kommer nu
Enjoy!

hermione

profesor mcgonagall visar hur man förvandlar en ros till en tulpan men jag kan inte riktigt konsentrera mig det känns som om någon tittar på mig...
Jag tittar på harry men det är inte han .
sen tittar jag på Ron men han verkar krafsa ner nåt på ett pergament.
Och där ser jag det,ett papper ramlar ner på min bänk
Jag vecklar sakta ut det och där står det:Möt mig vid troferummet efter läggdags.
Jag tittar på Ron och ser att hans papper är kvar ,men vem gav mig pappret?
jag bestämde mig för att gå dit!
efter lektionen frågar harry "Vem gav dig pappret" "vem sa att jag fick ett papper" sa jag lite nervöst " men du håller ju i ett "sa Ron .
oh det,det är bara anteckningar svara jag,
Sen gick vi alla tre till uppehållsrummet och stanna där tills det var dags att gå och lägga sig.
Jag vänta tills efter läggdags jag gick ut och smög till trofe tummet och där såg jag malfoy stå och vänta...

mohaha!!!

13 dec, 2012 21:37

Detta inlägg ändrades senast 2012-12-14 kl. 18:43
Antal ändringar: 3

Borttagen

Avatar


Mer!!

14 dec, 2012 12:27

Carro_Potter
Elev

Avatar


Jättbra!

Läs gärna min ff, Love Twice https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fwww.chickensmoothie.com%2Fpet%2F88456922%26amp%3Bamp%3Btrans%3D1.jpg

14 dec, 2012 16:29

spöke123
Elev

Avatar


Draco

draco blev helt panik slagen när hermione kom in ,han visste inte vad han skulle säga till hermione
men hon börja.
"hej",sa hon lite nervöst
hej ,svara jag
tystnaden spred sig, men plötsligt fråga hon
"varför bad du mig att komma hit"
jag blev mer och mer nervös sanningen är ju att jag gillar henne ,tänkte jag
men det sluta med att jag svara
"jag gillar dig"
Det kändes skönt att säga det ,men hon verkade bara chokad
"ähh" svara hon och sen sprang hon iväg.
jag var kvar där inne ett tag,sen gick jag upp till uppehållsrummet och gick och la mig men den natten undrade jag bara vad jag gjorde för fel.

på morgonen näsa dag så vaknade jag av en uggla som skriker mig i örat,det var en av slotts ugglorna.
Vid benet av slotts ugglan fanns ett brev, i brevet stog det: Jag skulle vilja be om ursäkt för igår,du är en "snäll" person men jag gillar någon annan,Hermione" !

jag läste igenom brevet några gånger och varje gång blev jag mer och mer illa till mods.
senare idag gick jag till frukost bordet ,min blick fortsatte till Gryffindorebordet den fortsatte tills jag såg hermione men hon verkade undvika blicken, resten av dagen fortsatte jag undra om vem "den andra" var som hon hade träffat...

mohaha!!!

14 dec, 2012 19:58

Detta inlägg ändrades senast 2012-12-15 kl. 21:39
Antal ändringar: 7

Lizzy.P27
Elev

Avatar


Bra

BEVAKAR

I am myself every day. If you dont like it, Your problem.

15 dec, 2012 08:23

Carro_Potter
Elev

Avatar


Väldigt bra och spännande!
Men kom ihåg stor bokstav, punkt och mellanrum efter . , ! ? osv.

Läs gärna min ff, Love Twice https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fwww.chickensmoothie.com%2Fpet%2F88456922%26amp%3Bamp%3Btrans%3D1.jpg

15 dec, 2012 11:09

spöke123
Elev

Avatar


Ron

idag vid frukost bordet märkte ron något väldigt udda,han såg att malfoy stirrade på hermione.
"vad är grejen med malfoy han stirrar ju hit"frågade jag
"inte vet jag" svarade hermione nervöst.
"du har varit väldigt konstig på sistonde "frågade harry
"ja,eller hur, fortsatte jag.
"så fort vi nämner nåt blir du helt nervös "vad har hänt"...skrek jag ut.
hela matsalen såg ut att titta på mig till och med Dumbledore ,så jag reste mig upp och sprang iväg upp till uppehållsrummet,
jag kände mig helt förvirad varför blev jag så arg över något så litet...
plötsligt så insåg jag att jag gillar henne,jag gillar hermione!
jag skippade våra två första lektioner,men vid lunch tid kom Harry upp.
han såg ut att ha ett frågetecken på ansiktet
"varför skippade du lektionerna över något så litet?
det är inte över det...började jag
"det är hermione " fortsatte jag...
"vad har hon med det att göra"
"jag gillar henne "svarade jag
"vaaa" svarade han chokat ,"varför!?!?
"jag vet inte det bara är så,"sa jag

resten av dagen tittade vi på varandra under lektionerna, men jag tittade lite på hermione också
vid kvällstid efter skolan skrev jag ett brev till hermione jag la ner nästan havla natten på den men tills slut blev jag nöjd , jag smög upp till uggletonet och skickade det...

mohaha!!!

15 dec, 2012 21:36

Detta inlägg ändrades senast 2012-12-17 kl. 13:37
Antal ändringar: 1

Lizzy.P27
Elev

Avatar


Bra!!

I am myself every day. If you dont like it, Your problem.

15 dec, 2012 22:19

1 2 3 ... 9 10 11

Forum > Fanfiction > draco eller ron

Du får inte svara på den här tråden.