Snape-knep?
Forum > Mugglarportalen > Snape-knep?
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
EagleEye
Elev |
Hej !
Hur får man så många poäng som möjligt på Snape-spelet? Jag har några teorier, men är inte säker.. Detta är iaf mina teorier; - Man får mer poäng ju färre gånger man svänger, dvs, om du tar ett provrör utan att ha svängt får du mer poäng än om du snurrar runt ett par gånger. - Man får mer poäng om man gör snäva svängar, sånna där man direkt efter att ha svängt, svänger igen. Dock hör detta ihop med teori 1, för om du svänger FÖR mycket får du färre poäng... hmm.. Någon som vet några knep? Eller som vet ifall mina observationer stämmer? ( 9 dec, 2012 14:31 |
|
Borttagen
|
Jag tror att din förta teori stämmer men den andra är jag tveksam till.
Jag tror att man får mer poäng om man tar flaskorna snabbare (Vilket delvis hör ihop med din första teori). Något knep vet jag inte om det finns. Ta snabbt och många flaskor 9 dec, 2012 14:37 |
|
EagleEye
Elev |
Skrivet av Borttagen: Jag tror att din förta teori stämmer men den andra är jag tveksam till. Jag tror att man får mer poäng om man tar flaskorna snabbare (Vilket delvis hör ihop med din första teori). Något knep vet jag inte om det finns. Ta snabbt och många flaskor hmm. Ja, jag är med tveksam till min andra teori, men ibland så får jag jättemycket poäng nämligen om jag gjort många snäva svängar.. Så lite skumt är det Jag tror dock inte att man får mer poäng ju snabbare man tar flaskorna, eller jag har iaf inte haft erfarenhet av det, men det kan nog stämma 9 dec, 2012 14:57 |
|
Chockrosakatt
Elev |
Jag är ganska säker på att antalet svängar spelar stor roll. Ju färre svängar, desto mer poäng. Tid spelar ingen roll, det har jag "kollat" genom att klocka. Snäva svängar har jag inte tänkt på, men inte lagt märke till det i alla fall.
Något som stör mig är att det inte alltid stämmer med antalet svängar. Säg att man börjar och första flaskan är rakt fram (ingen sväng). Ibland får man 10p, ibland 8 och ibland bara 2, för samma antal svängar och samma tid. Så jag förstår faktiskt helt ärligt inte poängsättningen med snape. Och det stör mig något otroligt! SÖKER ALLTID SNAPE-KORT! ;) 10 dec, 2012 23:22 |
|
EagleEye
Elev |
Skrivet av Chockrosakatt: Jag är ganska säker på att antalet svängar spelar stor roll. Ju färre svängar, desto mer poäng. Tid spelar ingen roll, det har jag "kollat" genom att klocka. Snäva svängar har jag inte tänkt på, men inte lagt märke till det i alla fall. Något som stör mig är att det inte alltid stämmer med antalet svängar. Säg att man börjar och första flaskan är rakt fram (ingen sväng). Ibland får man 10p, ibland 8 och ibland bara 2, för samma antal svängar och samma tid. Så jag förstår faktiskt helt ärligt inte poängsättningen med snape. Och det stör mig något otroligt! Hahaha, vi lider av exakt samma dilemma!!! Ibland känner jag att jag verkligen har listat ut det, sen bara så stämmer det inte alls! Sjukt irriterande, men det MÅSTE ju vara nått system, för man får ju generellt mer poäng utav färre svängar Curious.. very curious.. 13 dec, 2012 22:18 |
Forum > Mugglarportalen > Snape-knep?
Du får inte svara på den här tråden.

Mugglarportalen