Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

OMG! Sälja blod!

Forum > Mugglarportalen > OMG! Sälja blod!

Användare Inlägg
JamesCarnalosVamp
Elev

Avatar


Inte visste jag att man kunde få så mycket pengar för drakblod! Nu har jag över 108 galleoner!
Och folk har försökt att köpa mitt drakblod för typ 5 galleoner via ugglor... Tur att jag var sentimental. ^^

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fi60.tinypic.com%2F2dw208.gifhttps://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fi58.tinypic.com%2F2q30xz8.gif

3 dec, 2012 10:15

AlexZz
Elev

Avatar


Skrivet av JamesCarnalosVamp:
Inte visste jag att man kunde få så mycket pengar för drakblod! Nu har jag över 108 galleoner!
Och folk har försökt att köpa mitt drakblod för typ 5 galleoner via ugglor... Tur att jag var sentimental. ^^

Visst är det awesome?

.https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fi.imgur.com%2F54ffmJa.gif https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fi.imgur.com%2FXP6PXDm.gif.

3 dec, 2012 11:38

Sirius Orion Black
Elev

Avatar


Fast personligen tycker jag att drakhandlaren är rätt snål. Jag har 47, någonting liter och han erbjuder mig typ115 g. Kollar man på marknaden så vill ju många ha ca 300 g för20-30 liter. Jag är rätt dyr, men det beror på att Gimsteinn faktiskt hade ett värde, och jag säljer inte hans blod för för lite. Fast at drakhandlaren är snål är ju min åsikt. Jag tycker i alla fall det för att folk säljer för mycket mer på marknaden, och för att drakägget av walesisk grön kostade 80 g om jag minns rätt, och han blev ca 122 dagar. För varje dag fick han 1 godis och 1 mat, så sammanlagt så kostade han ju minst 230 om jag inte räknade helt galet. Säljer man sedan drakblodet för 115 g så har man ju en förlust på ca 115. Sen tillkommer ju det känslomässiga värdet på draken.

I would have died! I would have died rather than betray my friends

3 dec, 2012 12:14

Forum > Mugglarportalen > OMG! Sälja blod!

Du får inte svara på den här tråden.