Emmas liv på hogwarts
Forum
> Fanfiction
> Emmas liv på hogwarts
|
Borttagen
|
Det handlar om den elva åriga Emma. Emma var misstänksam om det fanns trollkarlar och häxor eller inte. Hon följer efter folk och bara ser dom försvinna. Några dar senare så hittar hon bilder och texter som bevisar att hon har haft rätt. Hon tänker följa efter personer som är misstänkta. Hennes planer går som förväntat och klarar sig till skolan men hur ska hon kunna håla sin mask inne på skolan?
Fakta om Emma:
Hon är mittemelan av lång och kort.
Hon har altid uppsats hår och ändå är det ner till midian.
Hennes hårfärg är svart
hennes ögonfärg är blå
Hon har en ganska ljus hud
Hon har glasögon
Det kommer vara liknade saker som händer i Harry potter och här. Men jag vet inte om det är samma elever och så.
26 nov, 2012 19:46
|
|
Borttagen
|
Låter bra skriv när du får tid 
28 nov, 2012 14:45
|
|
Borttagen
|
tack. men jag vill gjärna att flera ska läsa den
28 nov, 2012 17:24
|
|
Borttagen
|
1 dec, 2012 10:37
|
|
Borttagen
|
okej...
kapitel 1
Emma gick ner från sitt lilla rum i hörnet av huset. Hon tog på sig sin jacka och sina skor och smög ut ur huset. Hon ville inte vecka sina föräldrar och hennes bror. Det var kolsvart där ute. Hon tittade upp mot stjärnorna och log ett litet svagt leende. Hon började frysa... varför hade hon inte tänkt på att byta om till vanliga kläder innan hon gick ut. Emma bärde en liten röd kläning men blommor på slutet av den. Hon var helt bar bent och hade bara små smutsiga skor. Men hon hade inte mcyket med tid. Hon måste till tågstationen innan alla försvinner. I går kväll vid klockan 19.35.201 hade hon sätt några försvinna in i ¨någon slakts pelare mellan stationerna 9 och 10. Hon hade bara 4 min på sig innan bussen till tågstationerna går. Hon började springa. Hon han precis i tid.
-Tack för att ni väntade mrs Karlsson.
-Det var så lite Emma. Vart ska du idag.
-uhm... Jag ska bara till tågstationen.
-Jaja gå ombord dom andra vill åka.
-Ja. Hon gick och satte sig lite längre in i bussen. Hon tittade ut i natten. *Undrar om mamma och pappa har märkt att jag är borta* tänkte hon. Hon tänkte på månnsikorna som har försvunit och vart dom hade kommit. Hon antog att det var trolleri.
-Emma.. ska du inte av här.
-Jo javisst. Hon gick ut ur bussen och sprang till tågstationen. Hon satte sig på en bänk som log vid statinerna 9 och 10. Hon han precis. Att åka till stationen med buss tar typ en halvtimme. Sen hade hon varit så tröt att inte orka gå hela vägen till tågstationen... Så nu var klockan strax efter 07.00. Hon märkte att hennes hår hade blivit lite.. ruffsigt och tog sin hårtoffs från sin arm och satte upp det lång långa håret. Hon tog en liten servett och putsade sina glasögon. Helt plötsligt såg hon några som var på väg hittåt.
-Kom nu ungar! skynda på. Emma tittade upp. En ut av barnen som gick efter kvinnan tittade på Emma. Hon tittade tillbaka. Då hände det. En ut av barnen sprang in i stolpen...Och dom andra följde efter.
-Vänta! Anton. Den killen som hade tittat på henne stanade.
-Har du köpt alla dina saker?
-me mamma det säger du nu... nej det har jag inte. Killen var lång med blont hår och glittrande blåa ögon.
-Åååh... kom igen vi har inte hela dagen på oss du måste ju åka vid två.
-Men vi kan väl äta lite va?
-Nja jag vet inte dina syskon väntar ju på dig.
-Me kom igen mamma. Vi kan ju äta där. Sa han och pekade på något litet grej där man kunde köpa en liten maka eller något.
-Jaja vi kan väl göra det då. sa kvinnan. Bra då kunde Emma kunde springa till bussen och åka hem och sen söka på google. Hon gjorde som hon hade planerat. Killen såg henne och han märkte att hon hade märkt vad dom hade pratat om och vad dom nyss hade gjort.
-Mamma... är inte det där en mugglare?
-hm.. jag är rädd för det. Hon har hafft tur idag eller snarare ikväll. Hon han till bussen. den här gången va det bara hon som skulle åka hem.
-Hej igen kan du typ gasa jag måste hem fort! Det är någon som är ute efter mig! Ljög hon. Han gasade och åkte det fortaste han kunde.
-Polisen.. ser dom inte att vi åker för fort?
-Nej. Polisenär inte här. Nu fick hon vänta i tio min innan hon var framme. Hon sprang hem och tog av sig sina skor och jacka. ingen var vaken. Tur, Hon har ju nästan alltid tur. Hon sprang in till vardagsrummet och gick in på den sega datorn. Hon gick in på google och sökte på *trollkarls skola* Hon hittade masor av texter. Skolor... Hogwarts? kul... jag kanske ska.. Honn tog fram ett papper. Ho skrev ner som det har stått på breven hon har hittat på nätet. Hon kraffsade ner allting exakt samma stil. sen tog hon ett kuvär och stopade ner det. Hon satt dit en liten röd grej och kraffsade ner lite fler bokstäver som skulle stå på kuväret. Hon stängde av datorna och sprang upp til sin mamma och pappa.
-Mamma! Pappa! kolla jag har blivit medlem på en trollkarls skola!
-Va?
-Ja jag har det kolla. Hennes pappa tog brevet.
-Jamen... kolla det har du ju... men tåget åker om... 6 timmar.
-Ja!
-oj då... men då måste vi ju gå upp.
-Mm kom. hennes mamma och pappa kläde på sig fort och åkte till tågstationen.
-men dåså.. Hennes mamma och pappa såg förvånade ut. Hennes mamma pussade henne på pannan.
-Hej då gumman.
-hej då... Emma var ganska bra på teater. Så hon spelade att hon var ledsen och när hennes mamma och pappa åkte iväg tog hon sin luva över hvudet. Dom fick inte se henne. Hon hann. Dom skolle precis gå och köpa det man behövde.
-Dåså Anton nu går vi.
-Jaja okej då. dom tog bussen och Emma följde med. dom gick till stan och... ja vad det nu var. Hon fattade ingenting men hon föjde med. Hon hade växlat sina pengar med en mugglar nörd men som egentligen en trollkarl. Så nu hade hon trollkarls pengar. Tillslut kom dom till en liten *by* där man kunde köpa massor av saker då länade hon dom. Hon tog en karta till byn och gick till Olivanders.
-Hallå!?
-Ooh.. hej
-hej...
-så du vill ha en trollstav.. det ska vi fixa. Hon tog fram en fin trollstav.
-Den här borde funka för dig. Hon vifftade lite på trollstaven och en kruka sprektes.
-Nej.. nej.. värkligen inte. Han tog fram en annan.
-Här testa den. Hon vifftade på den och ett mörkt ljus från trollstaven kom.
-Mycket bra. Han tittade på henne.
-Du verkar inte vara en vanlig häxa. Hon tittade på honom.
-Hm... du kommer säkert att bli god vänn med han.. han Harry Potter.
-Vem är Harry Potter sir?
-ååh.. han.. han är pojken som överlevde. Han berätade allt om Harry potter och han att han också skulle börja sitt första år på Hogwarts det här året. När han hade berätat klart så gick hon. Hon köpte allt man behövde när man var en försteårselev. Sen när hon var klar åkte hon till tågstationen. Hon såg massor ut av barn som hade varit vid byn när hon var där. Hon tog sin vagn med ugglan och sprang in i väggen. Hon såg ett stort tåg. Hon lämnade sina saker hos tågpersonalen som sa vart hon skulle. Sen började resan till Hogwarts
Jag vill gjärna att flera ska läsa så kan ni rekomendera? Ett till kapitel kanske?
1 dec, 2012 12:20
|
Du får inte svara på den här tråden.