dursleys helvetet kampen mot viljan
Forum > Fanfiction > dursleys helvetet kampen mot viljan
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
hermione gragner
Elev |
hej jag tänkte göra en historia dom hanlar typ om harry när han bor hos dursleys och det skulle glädja mig om ni läser min ff första kap. där ner.
Me det före kommer så att jag är den lataste person som finns så ibland ser ni brist på stor bokstav och punkt. Hoppas ni gillar den endå puss hej alla kramisar..... Rating PG kaske vi får se vad som händer "Pling" "Jag öppnar lilla vernon. miss dursleys gick fram till dörren och öppnade den. mr dursley satt vid soffan och drack te och åt bullar. Brevid honnom satt en fet pojke med knubbiga kinder och skrek. Men plötsligt överröstades pojkens skrik av ett annat förfärligt skrik. "Jag kommer Petunia. skrek Vernon. Han sprang mot dörren och kollade ut. "Vad är det min kärra. " D dääääär stammade hon och pekade ner. Vernon tittade ner och såg ett barn ligga där med ett sår i pannan ett märkligt sår. Det var ett blixt format ärr. " Vem har lagt sitt barn här ropade han ut mitt i ingenstans. Det blev tyst och sen så sa miss dursley. " Kolla Vernon ett brev hon pekade ner mot ett brev med snea snirkliga bokstäver på framsidan. MISS DURSLEY Miss Dursley tog upp brevet och öppnade det. Hej Jag heter Dumbeldor och jag är rektor över en trollkarskolan hogwarts jag måste tyvärr medela att din syster lilly potter är tyvär borta hon dog på det mest förfärliga sätt. Nu är du den ända som finns kvar av lille Harry Potter härs kvarlrvande släktning jag ber er här och nu att ta hand om Harry Potter dom tittade på varandra och såg förbryllat ner på barnet. 23 nov, 2012 22:11
Detta inlägg ändrades senast 2012-11-24 kl. 10:15
|
|
Borttagen
|
ååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååååå
gud vad braaaaa mer mer mer mer jag vill vata vad som.har hänt med harry i alla dessa år han är med dursleys 23 nov, 2012 22:38 |
|
hermione gragner
Elev |
det skulle vara super om ni kommenterar vad ni tkr och om ni bevakar.
23 nov, 2012 22:55 |
|
luna lovegod
Elev |
åå den var jätte bra
.... 23 nov, 2012 23:09 |
|
Borttagen
|
Bra!
23 nov, 2012 23:09 |
|
hermione gragner
Elev |
Ett vråål hördes.
Pang!!!! En vas hade ramlat med ett pang rätt i market. Miss dursley skrek i full kraft. "Du din odugliga pojke det kommer bli ett missfoster av dig. En liten tre åring satt och grät med tårrfylt ansikte och blod på huvuden. "Vernon vi måste till sjukhuset han kommer ju att dö. Dudley Dursley satt och vråla och skrek. Det var igentligen han som dragit i duken så vasen hade ramlat ner på marken men det trode så klart inte dursleys på. Dom båda trode det var lille Harry Potter som också grät men ingen brydde sig. Just då kom Miss Figg dit hon skulle ta hand om lille harry medans dom var på sjukhuset. Hon tog imot honom och dom började gå mot figgs hus. Hon Muttrade ord för sig själv och sa. "åååå lille gubben och Vi måste till sjukhuset vernon. Dom vet inte vad du har gått igenom. Aldrig skulle dom få känna på den kännslan som Harry en gång hade kännt. Att få ett ärr inskuret i panan se sin föreldrar dö och..... usch mumlade hon och låste upp dörren. Harry gick klumpigt in med figgs hjälp och sprang med snabba små tråriga bens fötter till soffan och klätrade upp. Han skrattade när miss figg lekte med honnom i soffan. senare på dagen kom tillslut Mr dursley och bankade på dörren. Miss figg slutade omedelbart att gulla med harry och öppnade dörren. " humm ska vi få barnet eller inte sa han rätt så otrevligt. "jaja ja visst ska vi det. och hon sprang in i vardagsrumet där han satt i soffan. vid åsynen av henne började han skratta. shyy sa hon ja måste säga att due lik din far och mor åå vad jag saknar dom lily och james. Puss och så kysste hon honnom på pannan och dom hav sig iväg 23 nov, 2012 23:26 |
|
Tamburlaine
Elev |
Så där, låt oss se.
För det första, det skulle vara bra om du ändrade första inlägget och lade in en "inledning", som ofta krävs här på mugglis (Namn, rating, handling etc.) Och sedan till själva kapitlet : ) ta och se upp med stora bokstäver: namnen och orden efter en punkt börjas med en stor bokstav, det hjälper att läsa texten, då det blir mer ordning på det. Så var vissa av namnen fel stavade; Dumbledore, Miss Dursley och Lily (ett l). Tänk också på hurdana ord du använder, t.ex. "kolla" och "dumpa" sitter inte så bra i en novell, eller i Vernons mun Ta också en titt på stavfelen, det fanns för det mesta slarvfel, men det är bra att få bort dem ^^ Idén med den här ff:n verkar dock väldigt intressant, och om du får texten litet mer flytande med kommor på rätt ställen ska det bli ett riktigt nöje att läsa det här! ^^
23 nov, 2012 23:28 |
|
hermione gragner
Elev |
tack så mkt
Skrivet av Tamburlaine: tack ska tänka på det jag är rätt tröt nu åxo så det blir dåligare kvalete.Så där, låt oss se. För det första, det skulle vara bra om du ändrade första inlägget och lade in en "inledning", som ofta krävs här på mugglis (Namn, rating, handling etc.) Och sedan till själva kapitlet : ) ta och se upp med stora bokstäver: namnen och orden efter en punkt börjas med en stor bokstav, det hjälper att läsa texten, då det blir mer ordning på det. Så var vissa av namnen fel stavade; Dumbledore, Miss Dursley och Lily (ett l). Tänk också på hurdana ord du använder, t.ex. "kolla" och "dumpa" sitter inte så bra i en novell, eller i Vernons mun Ta också en titt på stavfelen, det fanns för det mesta slarvfel, men det är bra att få bort dem ^^ Idén med den här ff:n verkar dock väldigt intressant, och om du får texten litet mer flytande med kommor på rätt ställen ska det bli ett riktigt nöje att läsa det här! ^^ 23 nov, 2012 23:30 |
|
Lizzy.P27
Elev |
Super bra hermione gragner
I am myself every day. If you dont like it, Your problem. 24 nov, 2012 06:57 |
|
Ida Ginny Lovegood
Elev |
24 nov, 2012 09:21 |
Du får inte svara på den här tråden.





Mugglarportalen