Dotter till Harry Potter
Forum > Fanfiction > Dotter till Harry Potter
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Borttagen
|
Hej! Jag tänkte skriva min första fanfiction. Jag börjar skriva om ni tycker att den verkar bra!
Rating: G Språk: Svenska Handling: Harry och Ginnys dotter Lily ska gå sitt första år på Hogwarts. Tillsammans med sin kusin Hugo räknar hon ut att något på skolan är fel... Prolog: Marken under mig var fuktig och lerig. Jag hörde Hugos ansträngande andetag bredvid mig. Långsamt kände jag hur kraften sögs ur mig, som om allt mod försvann. Jag tog tag i Hugos hand. Glittrande tårar rann ner från hans kind och bildade små fläckar på hans skoluniform. Men jag kunde inte få ut en ända tår. Jag kunde verkligen inte. Mitt ansikte var uttryckslöst och jag kunde knappt röra mig. Det fanns ingenting jag kunde göra. Vi var avslöjade, och allt var mitt fel. Jag var så dum! Dumma oförsiktiga Lily! 16 nov, 2012 11:02 |
|
Amanda Lovegood
Elev |
Låter intressant
16 nov, 2012 12:36 |
|
Borttagen
|
Tack så mycket! Jag fortsätter när ågra mer har läst det jag hittills skrivit.
16 nov, 2012 13:05 |
|
Amanda Lovegood
Elev |
Skrivet av Borttagen: Tack så mycket! Jag fortsätter när ågra mer har läst det jag hittills skrivit. Ok 16 nov, 2012 13:10 |
|
Borttagen
|
Bra!
16 nov, 2012 15:10 |
|
Borttagen
|
Åh tack! Alldeles strax kommer berättelsen börja...
16 nov, 2012 16:15 |
|
Borttagen
|
Låter bra!
16 nov, 2012 16:16 |
|
Borttagen
|
Tack! Här kommer första kapitlet:
Jag vinkade till mamma och pappa genom fönstret. Hogwarts Expressen lämnade långsamt perrong 9 3/4. Jag fortsatte att vinka ända tills mina föräldrar var utom synhåll. Jag drog en djup suck och lutade mig bakåt. - Det kommer att gå bra, sa Hugo som satt bredvid mig i kupén. - Jag vet, men jag kommer sakna dom, sa jag. Hugo är min kusin. Son till morbror Ron och Hermione. Han har samma orangea färg på håret som jag. Hans näsa är prydd med fräknar. Vi är väldigt lika, men jag har gröna ögon, han har gråblå. Vår kupédörr öppnas och utanför står mrs Megan med sin godisvagn. - Nå, vad vill ni ha? Frågar mrs Megan med sin pipiga, men snälla röst. Jag sneglar på Hugo. Han tar upp några galleoner ur fickan. Jag gör detsamma. - Jag vill ha två chokladgrodor och en påse Bertie Botts Bönor I Alla Smaker, tack, sa jag och räkte fram lite pengar till mrs Megan. Sedan får jag växeln tillbaka. - Jag tar tre chokladgrodor, Hugo ställer sig upp och räcker över pengarna. När mrs Megan har gått iväg till nästa kupé med sin godisvagn blir jag och Hugo ensamma igen. - Varför tog du inga Bertie Botts Bönor I Alla Smaker? Undrade jag medans jag öppnade min påse. - Jag har haft otur varenda gång! Den godaste smaken jag har fått är liksom öronvax! Sa Hugo. Jag förstod honom. Jag brukade också få äckliga smaker, men samtidigt är det spännande. - Du kan få smaka en av mig! Jag räcker fram en böna till Hugo som tveksamt tar den ur min hand. Han ser på den med avsmak innan han stoppar in den i munnen. När han tagit en tugga spottar han genast ut den på det mörkröda kupégolvet - Ruttet ägg! Han skriker nästan ut orden, och jag kan inte låta bli att skratta. 16 nov, 2012 16:46
Detta inlägg ändrades senast 2012-11-16 kl. 18:31
|
|
RoseElm30771
Elev |
Haha ruttet ägg! Jätte bra! Bevakar
16 nov, 2012 17:10 |
|
Amanda Lovegood
Elev |
Jättebra känn dig bevakad
16 nov, 2012 18:53 |
Du får inte svara på den här tråden.

Mugglarportalen