Ska trådar behöva låsas? och varför händer det?
Forum > Mugglarportalen > Ska trådar behöva låsas? och varför händer det?
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Borttagen
|
Jag vill att ni läser detta för inget missförstånd eller regelbrytning mot trådens regler! Här är de:
Regler 1.Såklart samma regler som mugglarportalen's regler. 2. Inte ett svärord i tråden (skit=okej) 3. Att säga äckliga ord är inte okej;broende på vilket. 4. Skriva adresser till egna bloggar inte okej. Allt annat om tråden I denna tråden så kan man snacka om varför lås trådar och varför lås de. Man kan chatta med varandra om vad som helst. Du kan fråga mig om tävlingar vi kan ha i tråden då och då. För det kan bli kul! och ha tävlingar ibland! Skulle du tycka det? Du kan skriva kommentarer; men inte t ex: Gud var dåligt eller dåligt,dåligt,dåligt. Om du inte har läst reglerna om mugglarportalen här är de: Håll en kamratlig ton och respektera varandras åsikter. Alla har rätt att tycka vad de vill, så länge det inte på något sätt bryter mot en lag, till exempel hets mot folkgrupp, förtal eller liknande. Nedvärdera inte andra medlemmar eller deras åsikter! Det är inte tillåtet att bedöma hur viktig en annan medlems tråd eller liknande är baserat på ålder, kön, etnicitet, sexuell läggning eller elevhemstillhörighet. Det är fullt tillåtet att använda fula ord på MugglarPortalen så länge man inte gör det mot varandra. Exempel: "Det här var en riktig helvetesdag" och "fan vad bra!" = tillåtet. "Vilken idiot du är" och "din jävla skit" = ej tillåtet. För övrigt så vill vi uppmärksamma alla medlemmar på att man ofta blir tagen på större allvar om man håller ett vårdat språk. Spamma inte, det vill säga skriv inte reklam eller inlägg med en massa osammanhängande tecken. Att till exempel berätta att man har en hemsida är helt okej, om man beskriver lite om vad det handlar om och inte bara skriver adressen. Att skicka kedjebrev räknas också som spam och är inte tillåtet. Det är inte heller okej att exempelvis göra trådar i HP-forumet om varenda karaktär, bara för att du ska få fler inlägg. Det kanske händer att du vill diskutera alla Gryffindorare på en kväll, men tänk dig för innan du gör 17 trådar, för det skapar problem för alla andra användare. Det räknas också som spam om man börjar intensivt prata med en enskild person, speciellt om det är något som inte hör till ämnet. Forumet är till för att alla ska vara med och prata, inte bara du och dina vänner! Det är inte heller tillåtet att enbart citera en annan medlems inlägg och posta detta, utan att skriva något eget. Om du vill visa att du tycker detta är precis som du tycker - använd tummen upp-funktionen, eller citera och skriv varför du håller med. Enbart återciteringar kommer att raderas. Vissa forumkategorier har speciella regler. Håll utkik efter klistrade trådar (de högst upp med ett grönt @-tecken framför). De innehåller regler och annat viktigt! Crosspost:a inte, det vill säga skapa inte samma tråd i flera forumkategorier. Ta helt enkelt den kategori som passar bäst och skriv bara där. När det gäller spoilers, det vill säga avslöjanden i handlingar i filmer och böcker, varna för det ordentligt! Detta gäller allt - tv-serier, böcker, filmer, serietidningar... Även här gäller sunt förnuft. För små detaljer som att Ron har ca 500 chokladgrodekort krävs det knappast en varning, men ska du diskutera handlingen i X-men så måste du varna. Alla som har råkat ut för spoilers vet att det är bättre att ta det försiktigt! Om du ändå känner att du för trådens syfte måste skriva en spoiler bör du använda dig av spoiler-taggen. Om du skriver så här: "Hej, vet ni att i den här filmen Spoiler: " så kommer man inte att se texten "dör huvudkaraktären" förrän man klickar på spoilern!Tryck här för att visa! Använd passande rubriker på dina forumtrådar! Om alla döper sina trådar till "Harry Potter..." kommer det att bli förvirrande. Det är en medlem per person som gäller på MugglarPortalen. Man får alltså inte registrera flera användare. Det är inte tillåtet att fuska i spelen! Man får alltså inte försöka samla alla svar till frågesporten eller liknande. Ibland händer det att buggar finns i spelen. Om du märker det får du inte det för att fuska! Rapportera det i stället till staff så fort som möjligt genom att skicka ett brev. Respektera prefekter, lärare och rektorn! De är faktiskt här för att det ska finnas lite ordning på sidan, inte för att vara taskig mot dig. Mugglarportalen är en hemsida som har en medelålder på under 15 år. Innehållet på hemsidan ska alltså vara lämpat för medlemmar i alla åldrar. Det betyder att material som räknas som 15+ inte ska postas i forumet. Detta gäller explicita diskussioner om våld, sex, s.k. gore och liknande som ej är lämpat för yngre. Vi ber er respektera detta. Vi tillåter dock till viss grad detta i forumet 15+. Regelbrott kommer att resultera i poängavdrag, raderade inlägg, låsta trådar, varningar och avstängs! Tävling Första tävlingen i tråden! Jo, vi tar det såhär: första tävlingen blir att den som kommer på först, bästa anledning till att varför trådar ska behöva låsa och varför? Och det menar jag inte att man bara ska skriva: "för att andra inte gillar det och säger till en prfekt att låsa den" det är inte okej, det räknar jag inte in i tävlingen. Under tävlingens gång Det komme övrigt gå till såhär: Jag har bevakat tråden och det händer inte så mycket i den. Men ibland. Och tävlingen kanske sätter lite fräs i tråden. Nu rakt på saken! Jag väljer ut den som har bäst anledning (som jag tycker är bäst) och bli inte arg, ledsen och förbannad för det tycker jag inte om. Gör ni detta så tänker jag anmäla det till Erfa. Och i värsta fall så tänker jag be honom att stänga av er, för att ni skriver fula saker till mig. Jag hoppas ingen gör det för då blir jag ledsen. BUHU Jo, skicka gärna ett brev till mig om att ni har skrivit i tävlingen. 14 nov, 2012 17:44
Detta inlägg ändrades senast 2012-11-21 kl. 16:54
|
|
Borttagen
|
Asså bara så du vet, ingen kommer orka läsa hela
14 nov, 2012 18:08 |
|
DeathDownAlex
Elev |
Alla mugglarportalens regler gäller överallt. Så du behöver inte påpeka dem i tråden bara för att folk ska följa dem. Det är jättebra att du påminner folk om reglerna, men du behöver inte göra det i tråden.
Alla dem reglerna du själv hittade på hör till mugglis officiella regler så dem är inte heller nödvändiga. Förutm det där med att säga äckliga ord (vad det nu innebär). Men du har tyvärr ingen rätt att stoppa någon från att göra det. Jag tror att det var allt. Varför trådar låses? För att dem bryter mot reglerna på något sätt, om diskussionen har spårat ur eller om tråden på något annat sätt bryter reglerna. Varför händer det? För att någon trevlig prefekt såg problemet och låste. 14 nov, 2012 18:23 |
|
Mintygirl89
Elev |
Det kan också vara så att en medlem har upptäckt att tråden och lämnar ett anonymt tips till prefekt, lärare eller rektorer, som då får kolla upp det hela. Läs gärna Tårar från himlen :D <3
15 nov, 2012 14:26 |
|
Drake
Elev |
Skrivet av Mintygirl89: Men visst kan trådar låsas utan att någon regel har brutits, ifall att tråden handlade om en fråga som har besvarats? Det kan också vara så att en medlem har upptäckt att tråden och lämnar ett anonymt tips till prefekt, lärare eller rektorer, som då får kolla upp det hela. 15 nov, 2012 14:34 |
|
Mintygirl89
Elev |
Skrivet av Drake: Skrivet av Mintygirl89: Men visst kan trådar låsas utan att någon regel har brutits, ifall att tråden handlade om en fråga som har besvarats? Det kan också vara så att en medlem har upptäckt att tråden och lämnar ett anonymt tips till prefekt, lärare eller rektorer, som då får kolla upp det hela. Vet ej. Är ju inte prefekt eller lärare. Läs gärna Tårar från himlen :D <3
15 nov, 2012 14:35 |
|
Savi
Elev |
Mintygirl89 - Det stämmer. Trådar där frågan besvarats, och det inte finns mer att diskutera lås, samt trådar som är gamla och tas upp av medlemmar trots att de inte är aktuella längre
15 nov, 2012 14:47 |
|
Mintygirl89
Elev |
Skrivet av Savi: Mintygirl89 - Det stämmer. Trådar där frågan besvarats, och det inte finns mer att diskutera lås, samt trådar som är gamla och tas upp av medlemmar trots att de inte är aktuella längre Oki doki. Tack för hjälpen! Läs gärna Tårar från himlen :D <3
15 nov, 2012 14:48 |
|
DeathDownAlex
Elev |
Skrivet av Mintygirl89: Det kan också vara så att en medlem har upptäckt att tråden och lämnar ett anonymt tips till prefekt, lärare eller rektorer, som då får kolla upp det hela. Det är ju lite svårt att lämna anonyma tips. Prefekten eller läraren ser ju vem som har skickat det. Men vi berättar aldrig vem som har berättat för oss. Men det är alltid staff medlemmen som avgör om tråden ska låsas eller tas om hand på något annat sätt. Ofta behövs ingen åtgärd alls. ^^ Skrivet av Drake: Men visst kan trådar låsas utan att någon regel har brutits, ifall att tråden handlade om en fråga som har besvarats? Absolut, om trådens fråga är besvarad så låses tråden ofta. Det betyder inte att diskussionstrådar låses bara för att folk har pratat klart. Att en tråd låses betyder alltså inte alltid att man har gjort fel. 15 nov, 2012 14:52 |
|
Mintygirl89
Elev |
Skrivet av DeathDownAlex: Skrivet av Mintygirl89: Det kan också vara så att en medlem har upptäckt att tråden och lämnar ett anonymt tips till prefekt, lärare eller rektorer, som då får kolla upp det hela. Men vi berättar aldrig vem som har berättat för oss. Men det är alltid staff medlemmen som avgör om tråden ska låsas eller tas om hand på något annat sätt. Hehe! ^_^' uttryckte mig lite klumpigt. Men det jag har markerat med fetstil, det är sant som du säger. Det var det jag menade, att staff inte berättar vem som sagt något. Läs gärna Tårar från himlen :D <3
15 nov, 2012 14:59 |
Forum > Mugglarportalen > Ska trådar behöva låsas? och varför händer det?
Du får inte svara på den här tråden.




Mugglarportalen