Same heart (SV)
Forum > Fanfiction > Same heart (SV)
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Elina Potter
Elev |
Titel: Same heart (SV)
Ratning: PG Författare: Elina Potter Färdigskriven: Nej Kapitel: En prolog än så länge ♥ Beskrivning av huvudpersonen: Ella West är en pratglad skämtsam tjej på 13 år. Hon är halvblod. Hon går på Hogwarts med Harry, Hermione och Ron. Hon är också från Gryffindor. Hon har rött hår och isblåa ögon så många tar henne som Ginny Weasleys syster. Handling: Ella börjar sitt tredje år på Hogwarts skola för häxkonst och trolldom. Nu när Black är på flykt blir allt extra säkert. Men kommer hon stå ut med den vidriga Draco Malfoy? Kommer Gryffindor vinna elevhemspokalen? Vad händer? Det här är en ff om Ella Wests tredje år, och vissa bitar är tagna från Harrys tredje år. Bara så ni vet. ____________________________ Prolog Ella gned sin fot. Hon hade blivit så arg på sin syster Amelia att hon hade sparkat i garderoben. Det kändes som om foten knäcktes. Hon satte sig på sängen och tittade ut genom fönstret. Hon saknade Hermione, Ron och Harry mycket. Hennes uggla Diffindo (det är också ett namn på en trollformel) hade varit ute i tre dagar med Ellas brev till Hermione. Hon vaknade till av att någon klapprade med näbben på hennes fötter. Det var Diffindo. Han var äntligen tillbaka. Ella släppte in ugglan och tog genast upp brevet från Hermione. Kära Ella Jag är i Frankrike för tillfället så jag kan tyvärr inte komma till Weasleys förrän om en vecka. Men vi ses då! Har du hört av Harry? Jag är orolig för att hans moster och morbror plågar honom. Men jag har fel ellerhur? Har du sett att Ron är i Egypten. Jag blev så avundsjuk att jag nästan svimmade. Jag vill åka dit. Fuskis Ron! Jamen vi ses i Kråkboet! Hermione Ella skrev genast ett svar: Har du det bra i Frankrike? Jag blir avundsjuk på både dig och Ron! Ja, jag vet att han är i Egypten. Jag får också The Daily Prophet. Jag tror att Harry klara sig. Du, det är väl Harrys födelsedag imorgon? Jag ska skicka en present till honom med lite mat som han bad om. Ha det bra och försök att stå ut en vecka till! Ella Nu såg Ella en till uggla som hon släppte in. Det var en stilig kattuggla. Hon visste redan vem det var ifrån. Hon öppnade brevet och läste: Kära Miss West Var vänlig notera att det nya skolåret börjar den första september. Hogwartsexpressen avgår på King's Cross station perrong nio och trekvart, klockan elva. Tredjeårseleverna har tillstånd att besöka byn Hogsmeade vissa helger. Var vänlig ge denna bifogande blankett till förälder eller förmyndare för underskrift. En lista på böcker för nästa år bifogas. Med vänlig hälsning: Professor M. McGonagall Biträdande rektor Ella glömde sin smärta i foten och sprang ner och visade breven för sin mamma, Mrs West. .......................................................... Bra? Några taggningar: Jonny_10 Winny Geasley Ida Ginny Lovegood NTonks cho chang E T3DDY Zazza Go Mugglis! 6 nov, 2012 17:08
Detta inlägg ändrades senast 2012-11- 6 kl. 17:12
|
|
Winny Geasley
Elev |
Jättebra!
6 nov, 2012 17:11 |
|
Elina Potter
Elev |
Skrivet av Winny Geasley: Jättebra! Tackar ♥ Go Mugglis! 6 nov, 2012 17:12 |
|
Borttagen
|
Jättebra!!
6 nov, 2012 17:16 |
|
Lizzy.P27
Elev |
Super bra!
I am myself every day. If you dont like it, Your problem. 6 nov, 2012 17:20 |
|
Elina Potter
Elev |
Tack
Här kommer lite mer! _________________________ Kapitel 1 Ella vaknade av att någon störtade in i hennes rum i kråkboet. - ELLA VAD GÖR DU HÄR? Skrek Harry. - Jag kom igår, sa Ella och gned sig på hjässan när hennes huvud hade slagit i i sängen över (det är en våningsäng). - Jag försökte hålla honom borta iallafall tills klockan 10, flinade Ron. Ella flinade tillbaka och ställde sig upp och kramade Harry och Ron. Det var längesen de träffades. - ELLA! Hermione störtade in och kramade Ella hårt. - Hej, Hermione, sa Ella. - Hörru, jag kvävs. Hermione lättade taget om Ella, och Ella slappnade av. - Hur har det varit på sommarlovet då? - Som vanligt, sa Harry. Men jag råkade blåsa upp min faster. Ron och Ella skrattade hejdlöst, medan Hermione drög efter andan. - Gjorde du det verkligen Harry? Frågade hon. - Vadå, det är ju kul? sa Ella och Ron i kör. - Du hade tur som inte blev relegerad, mumlade Hermione. Harry, Ella och Ron föll skrattande ner på Ellas säng. *På Hogwartsexpressen dagen efter* Harrys perspektiv Jag öppnade en kupé åt Hermione, Ella, Ron och mig. Vi klev in. I hörnet så satt en man. - Vem är det? Frågade Ron. - Professor R.J Lupin, sa Hermione och Ella i kör. - Hur vet ni allting? Frågade Ron. - Det står på hans väska Ronald, sa Hermione, medan jag och Ella försökte kväva ett skratt. Ron och Hermione hade aldrig kommit särskilt bra överens. Plötsligt släcktes ljusen. Sen tändes dom igen. Det blev iskallt. Jag kollade mig omkring och hörde Ella säga: - De är här. - Vilka är här? Frågade jag, Ron och Hermione samtidigt. Ella pekade ut mot kupédörren. Alla vände sig dit. Det var en svart varelse. Insvept i en mantel med mycket hål i. Varelsen hade också skorvliga händer och munnen var bara som ett stort hål. Jag hörde varelsens rosslande andetag. Nu kom den in i våran kupé. Varelsen sög sig till mig. Allt blev mörkt och jag hade ingen enda glad känsla kvar. Ett skrik och sen.... Ingeting.......... ______________ Det var lite Mer? ♥ Go Mugglis! 6 nov, 2012 17:21 |
|
T3DDY
Elev |
6 nov, 2012 19:02 |
|
Lizzy.P27
Elev |
Bra!
I am myself every day. If you dont like it, Your problem. 6 nov, 2012 19:36 |
|
Winny Geasley
Elev |
Väldigt bra!!
7 nov, 2012 08:14 |
|
Borttagen
|
har inte haft tid att läsa men den är bra, nu har jag läst den
7 nov, 2012 08:15 |
Forum > Fanfiction > Same heart (SV)
Du får inte svara på den här tråden.


Mugglarportalen