The Love Killer [SV]
Forum > Fanfiction > The Love Killer [SV]
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Cindy
Elev |
Titel: The Love Killer [SV]
Språk: Svenska Typ av text: Fanfiction Antal kapitel hittills: 3 Färdigskriven: Nope Rating: PG - 11/12 (Kommer förekomma många blodscener och kyssscener Beskrivning: Stephanie Riches och Alexander Ackerman har varit bästisar ända sedan de kom till Hogwarts. De har verkligen haft bra tider, men när de börjar i sjätte årskursen börjar Stephanie förstå att hon har mer än vänskapliga känslor för Alexander. Men eftersom han är en av de populäraste killarna i skolan och har en flickvän kan hon inte visa hennes känslor för honom. Och samtidigt som hon brottas med hennes känslor smyger en mördare omkring på Hogwarts, en mördare som är efter henne … Hoppas ni tycker den verkar bra! Kapitlerna: Kapitel 1 Sid 1 Kapitel 2 Sid 2 Kapitel 3 Sid 3 Kapitel 4 Sid 4
4 nov, 2012 18:39
Detta inlägg ändrades senast 2012-11- 7 kl. 22:29
|
|
Tonks_xD
Elev |
4 nov, 2012 18:43 |
|
Lizzy.P27
Elev |
Bra!
I am myself every day. If you dont like it, Your problem. 4 nov, 2012 18:46 |
|
Godrica
Elev |
Bevakar! Låter spännande
4 nov, 2012 18:51 |
|
Borttagen
|
*trycker på bevakarknappen*
4 nov, 2012 18:51 |
|
Cindy
Elev |
4 nov, 2012 19:03 |
|
JosefinFini
Elev |
4 nov, 2012 19:13 |
|
Borttagen
|
Låter jättebra!
4 nov, 2012 19:47 |
|
melindaa
Elev |
4 nov, 2012 19:57 |
|
Cindy
Elev |
Kapitel 1
Jag hoppade på tåget och letade efter en tom kupé. Som vanligt var jag en av de första som kom till perrongen. Jag hittade snabbt en tom kupé och satte mig närmast fönstret. Efter en stund öppnades kupédörren och Alexander, Liam och Sandra kom in. Alla hade varit mina vänner sedan vi alla blev sorterade i Rawenclaw. Alexander satte sig bredvid mig och Liam och Sandra satte sig mittemot oss. ”Så, hur har du haft det i sommar, Steph?” sa han och gav mig ett sådant där charmigt leende som får alla att tvinga fram ett eget leende på läpparna. ”Det har varit bra.” svarade jag lätt och kände att tåget började åka iväg. Jag vände mig mot fönstret igen och såg alla människor försvinna. När det gått ett tag kom det en dam gåendes med godisvagnen. ”Ska ni ha något från vagnen raringar?” frågar den äldre kvinnan med sin pipiga röst och tittade på oss. Sandra och Liam ställde sig direkt upp och gick fram till vagnen. ”En påse Bertie Botts bönor i alla smaker tack.” sa Sandra och betalade kvinnan. ”Tre chokladgrodor.” sa Liam upphetsat och kvinnan gav honom det han skulle ha. ”Ska ni ha något?” hon tittade på mig och Alexander. Vi båda skakade på huvudena. ”Det är bra.” svarade Alexander innan jag hann göra det. Sandra bjöd mig på en böna, men jag spottade ut den så fort jag förstod att det var kräksmak. Alexander och Sandra började skratta, men inte Liam, för han var för upptagen med att äta upp chokladgrodorna. ”Thittha! Jak fick Merlhin!” Fick Liam fram mellan all choklad i hans mun. ”Jag har typ tio stycken av honom.” Sa Sandra och skakade leende på huvudet. ”Ja, men det här var min första.” sa Liam bestämt när han hade sväljt all choklad. Jag ställde mig upp. ”Jag tror jag går och byter om, innan det blir kaos i korridoren.” ”Jag går också.” sa Alexander och började gå efter mig. ”Jag glömde bort att fråga; Hur var ditt sommarlov?” Jag tittade på Alexander som hade hunnit ikapp mig. ”Det har varit super! Verkligen, jag har haft jätteroligt.” Innan jag han fråga vad som var roligt öppnades kupédörren bredvid oss och Alexanders flickvän Daisy Winstone kom ut. ”Hej!” sa hon och log. ”Hej!” sa Alexander och kramade om henne. För en sekund kändes det som om jag ville stå där istället för Daisy, men det försvann ganska snabbt ut ur mina tankar, men inte ut ur mitt huvud. ”Jag börjar gå mot omklädningsrummen.” sa jag hastigt och började sedan gå medan jag var chockad att den där tanken slagit mig. Jag hade varit riktigt glad över att Alexander och Daisy blev ihop. Han hade tjatat om henne i veckor och sedan blev de ihop. Jag måste vara förvirrad, eller bara trött. Tänkte jag bestämt medan jag klev in i ett av omklädningsrummen. När jag var klar hade det – som vanligt – blivit kaos i korridoren. Alexander kom småspringandes mot mig när jag var vid våran kupé. ”Där är du. Har letat efter dig.” sa han och gick sedan in i kupén efter mig. ”Förlåt, glömde bort mig.” sa jag och log, och han log tillbaka mot mig. ”Förresten, såg du Sandra och Liam?” Frågade han och kastade en blick mot de två tomma sätena mittemot oss. ”Nej, de är säkert och byter om de också.” Sa jag lätt och ryckte sedan på axlarna. Efter ungefär fem minuter kom Sandra och Liam in i kupén och satte sig på platserna mittemot oss. ”Har ni varit och bytit om?” frågade jag dem. Båda nickade. ”Vi tänkte vänta på er, men vi ville inte stå i kön bland allt kaos.” svarade Sandra. ”Okej.” sa jag lätt och kände att tåget stannade. ”Vi är framme!” sa Liam glatt och tog ner sin koffert. Vi andra gjorde samma sak och gick ut ur tåget, på väg till vårat sjätte år på Hogwarts. ______________ Hopas ni tyckte det var ett bra första kapitel ^^
4 nov, 2012 20:29 |
Du får inte svara på den här tråden.









Mugglarportalen