Om du var en slytherinare skulle jag vara kär i dig- Dramione.
Forum > Fanfiction > Om du var en slytherinare skulle jag vara kär i dig- Dramione.
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Caty Delacour
Elev |
Detta ska bli en historia om Draco och Hermione helt enkelt!
Titel: Om du var en slytherinare skulle jag vara kär i dig. Rating: Jag är lite osäker Handling: Det är rätt vanligt på Hogwarts då Hermione får ett konstigt brev... året är 5! kan ingen komentera så att jag kan börja?
3 nov, 2012 18:38 |
|
Rose Weasly
Elev |
Jaa har längtat efter det här!
3 nov, 2012 19:08 |
|
Caty Delacour
Elev |
Det är en mörk september kväll och stjärnorna börjar kika fram ur sina gömställen, om vi nu sätter oss på en av strålarna som kommer ut från dem kan vi ha turen att hamna på hogwarts.
Medan festen ännu pågår smiter en pojke på femton år ut ur salen. Pojkens namn är Draco. Draco springer stönande nerför trappan till fängelsehålorna på väg till sitt uppehållsrum, slytherins. Han är först med att komma ner dit och det spöklika ljuset från sjön ger lite mystik till det hela. Draco ska göra en sak som han vill göra ensam, något hemligt som han länge villat göra men aldrig havt chansen. Han ska skicka ett brev. ______________________________________ Kortare kapitel än i Hermiones Fjärde år : / jag vet ,´men i alla fall et kapitel!
3 nov, 2012 19:18 |
|
melindaa
Elev |
3 nov, 2012 19:58 |
|
Caty Delacour
Elev |
Pojken Draco sover en orolig natt med mardrömmar och stjärnstoftet som vi sitter på slocknar när morgonen kommer.
Som den osynliga sak vi är går vi till gryffindors flickorna som är femton års sovsal där mottagaren av brevet befinner sig. Hermione vaknar efter en lång sömn utan drömmar och ser sömndrucket att alla hennes rumskamrater har gått. Hon kryper ner under täcket och sommnar om. Plötsligt hör hon att någon knackar på fönstret och stönande hasar hon sig upp. Utanför fönstret sitter en stor uggla och försöker komma in. Hon öppnar det och den stora fågeln flyger in och sätter sig vant på nattduksbordet med benet rakt ut. Hermione lirkar upp det och ugglar flyger iväg direkt. Hon öppnar lappen som är noggrant skriven. Om du vore en Slytherniare skulle jag vara kär i dig
3 nov, 2012 20:23 |
|
melindaa
Elev |
3 nov, 2012 20:24 |
|
Caty Delacour
Elev |
Hermione ser chockat på det lilla brevet i handen, tyst övervägande om hon ska berätta för sina vänner eller hålla det hemligt, än så länge.
Hon väljer antenativ 2. Hermione tar upp bläck och fjäder penna ur sin väska och skriver. Vem är du? Hon går till uggletornet och väljer ut en uggla som ser pålitlig ut. "Till slytherin" viskar hon och ugglan flyger iväg. Hon går till matsalen och äter under tystnat för att sedan gå till deras första försvar mot svartkonster lektion med den nya läraren. "Var har du varit Hermione?" Frågar hennes vän och ibland hatobijekt Ron. "Sov." Muttrar hon. Harry, som är även är hennes vän börjar sätta igång ett långt tal om ni-vet-vem som Hermione inte alls lyssnar på. Hon kollar mot slytherinarna för att försöka utse vem som är den mystiske brevskickaren.
3 nov, 2012 20:46
Detta inlägg ändrades senast 2012-11- 3 kl. 20:50
|
|
melindaa
Elev |
3 nov, 2012 20:49 |
|
Borttagen
|
Ny läsare
3 nov, 2012 20:50 |
|
Caty Delacour
Elev |
Draco får en liten chock när han kommer in klassrummet.
Det är helt förändrat. Han kollar runt för att se hur dom andra reagerat och ser att nästan alla stirrar på Umbrige tanten som om hon vore en utomjording. "Godmorgon barn." "Godmorgon." Mumlar några få osäkert. "Det där duger inte," säger hon. "Godmorgon Proffesor Umbrige vill jag höra! Alla nu. Godmorgon barn." "Godmorgon Proffesor umbrige." "Ser ni." Säger Umbrige och ler falskt mot klassen. "Det var väl inte så svårt." Lektionen fortsätter med sånt som Draco inte bryr sig om. Blabla G.E.T prov, blabla trolldomsministern... Men plösligt. "Jag såg hoonom! Jag slogs mot honom!" Det är Potter som har rest sig i sin stol och skriker ilsket mot Umbrige. "Kvarsittning Mr Potter." Säger Hon raskt. "Ni kan gå."
4 nov, 2012 09:37 |
Forum > Fanfiction > Om du var en slytherinare skulle jag vara kär i dig- Dramione.
Du får inte svara på den här tråden.






Mugglarportalen