Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Jag vill bort från sjkhuset

Forum > Fanfiction > Jag vill bort från sjkhuset

Användare Inlägg
Lizzy.P27
Elev

Avatar


Ginny ska åka och hälsa på Harry fast hennes brorsor är inte hemma så hon får åka kvast själv. Hon vet inte hur man åker kvast. Men hon vaknar upp på sjukhus.

Kapitel 1

Jag vakna av ett knackande ljud. Det var Hedwig som hade ett brev. Jag öppna fönstret och tog brevet. När jag öppnade brevet såg jag att det var från Harry



Hej Ginny!
Jag undra om du ville ta och åka kvast med mig.
Du ska ju snart ta och lära dig så du kan ju få träna lite extra. Jag är på Grimmaldiplan 12. Det är super bra när jag får slippa familjen Dursley. Hur har du det?
//Harry


Jag sprang ner till mamma.
- Mamma kan jag få åka och hälsa på Harry i Grimmaldiplan?
-Visst men när ska du åka?
- I dag tror jag.
- Okej men du måste äta frukost först.
-Tack mamma. Jag sprang upp för trappan
Och tog ett papper och börja att skriva.


hej Harry!
Jag vill gärna följa med. Och jag har det bra. Men det känns ensamt utan killarna. Pappa är på affärs resa. Och Ron, Fred och George är och hälsar på Percy. Jag kommer så fort jag kan.
//Ginny

Jag sprang och packa allt. När jag sprang ner med allt och var färdig att åka så såg jag att jag hade glömt bort att sätta på mig kläderna. Jag sprang upp och tog ett blått linne med en smiley, och ett par vanliga jeans. Sen sprang jag ner och tog en macka och ett glas vatten. Jag drack vattnet snabbt, och åt medans jag var på väg ut. Jag skulle äntlige få se Harry. Jag tog kvasten.
- det kan väl inte vara så svårt att flyga.

I am myself every day. If you dont like it, Your problem.

30 okt, 2012 14:13

Elina Potter
Elev

Avatar


Bra! Mera?

Go Mugglis!

1 nov, 2012 11:00

Borttagen

Avatar


Super bra!

1 nov, 2012 11:03

Lizzy.P27
Elev

Avatar


Tack här kommer mer. Det är lite hur Harry också ser så Berätta hur ni tycker det är.

Kapitel 2

Jag hoppa upp på kvasten och börja åka.
-Första gången jag åker. sa jag för mig själv. det gick riktigt bra. Allt bara susa förbi. Det var så vackert. Men vart låg Grimmaldiplan. Jag tog upp kartan jag hade i fickan. Det låg söder ut. Men när jag kolla upp igen var det ett träd 15 meter bort från kvasten.
Hur styr man. Jag blunda och drog kvasten upp. Det var inte lätt att kolla när man visste att man skulle skada sig. Men det hände inget. jag åkte upp.
-Wow!! ropa jag. Jag testa dra åt vänster. den åkte åt vänster. jag testa höger den åkte höger. Det gick fort att åka till Grimmaldiplan.
- Hej Ginny. Jag svängde på kvasten så jag skulle se vem det var.
-Harry! ropa jag glatt. Jag fick äntligen se honom.
- Hur bromsar man? fråga jag honom.
- Vet du inte? svara han
- Det är första gången jag åker kvast. Mamma vet inte om att jag tog kvasten.
- Men Ginny. sa han
- Du drar kvasten bakåt sakta. Svara han.
- Tack.
- Vems kvast är det? Fråga Harry.
- Det är Rons. sa jag.
- Men Rons kvast är ju trasig det är därför han tar den flygande bilen. sa han.
- Hur visste du det?. fråga jag. Jag kolla fram igen och kom på attvi fortfarande satt på kvastarna.
- Han skicka en uggla. Svara han.
Jag drog kvasten långsamt bakåt. den var verkligen
trasig. jag flög av kvasten.
- AAAAAA!!!!! skrek jag. Jag åkte rakt in i ved bon. Som tur landa jag på en trasig madrass. Allt började bli suddigt.
- Ginny! Hur gick det? Harry kom efter.
__________________________________________
nu är det här Harry

- Jag sprang fram till Ginny. Hon låg avsvimmad på madrassen. Jag tog upp mobilen och ringde Molly.
- Hallå det är Molly Weasley. Svara hon
- Hej det är Harry. Ginny kom precis hit på Rons kvast. Sa jag
- Men Ginny får inte åka och speciellt inte på Rons den är trasig. Innan jag han säga nåt hade hon avbrytit mig
- Hon skulle bromsa och flög av kvasten. Hon ligger avsvimmad på en madrass. Men hon har ett jack i pannan. och höger armen pekar åt fel håll.
- Stackars Ginny. jag kommer så fort jag kan. Hej då. Hon la på. Jag lyfte upp henne och gick in. Jag la ner henne på soffan och hämta papper och bandars. det blödde ganska mycket så jag dutta bort blodet och tog på bandarset runt hennes huvud. Jag försökte väcka henne.
- Ginny? Vakna Ginny! Det gick inte.
Jag tog ett brev och tog fram bläcket och fjädern.


Hej Ron!
Ginny skulle lära sig flyga hos mig. Hon kom med din kvast och flög. Hon sa att hon aldrig hade åkt tidigare. Men hon ramla av och ligger avsvimmad i soffan.
// Harry

- Hedwig! Ropade jag. Hedwig flög ner och tog brevet.
- Åk till Ron. sa jag. Hedwig flög ut genom fönstret.
Jag gick och kolla hur det var med Ginny. Hon låg fortfarande avsvimmad. Det plinga på dörren. Jag gick och öppna. Det var Molly.
- Var är hon? fråga hon. Hon såg rädd ut.
- I vardags rummet. Svara jag. Hon sprang dit. Jag stängde dörren och gick efter.
-Ginny! Ropade hon. Hedwig kom tillbaka med ett brev. Jag öppna brevet.


Hur mår Ginny vi är på väg dit Vi kommer om en halvtimme. Vi ringde pappa han är också på väg till er.
// Ron


- Ron, Fred, Georg och Percy är på väg hit. Sa jag till Molly.
- Harry sig till dom att åka till sjukhuset. Sa hon.
Jag ringde ron isället.
- Harry hur mår hon? Undra han.
- Hon Ligger avsvimmad och har ett jack i pannan. Hon kanske har brutit armen. Svara jag honom.
- VA!!! Han lä ganska orolig. Men det skulle jag också vara.
- Vi åker till sjukhuset med henne. Sa jag.
- Okej. Han lät lite lugnare men inte mycket.
- Hej då, Harry!
-Hej då, Ron!

I am myself every day. If you dont like it, Your problem.

2 nov, 2012 15:45

Borttagen

Avatar


Super bra!

2 nov, 2012 18:22

Lizzy.P27
Elev

Avatar


Kapitel 3!

*Ginny*

Jag vaknade. Och kände mig yr. Jag reste mig upp och såg att jag var på sjukhuset.
- Ginny gumman! Hur mår du? Det var mamma.
- Jag känner mig lite yr. Men jag hade glömt bort armen. Det var då smärtan kom tillbaka.
- Aj! Sa jag lite tyst.
- Hur mår hon? Jag såg inte vem det var.
- Ron? Fråga jag.
- Nej, George. Sa han.
- Vad har hänt. Fråga jag.
- Jag kommer bara i håg att jag åkte på en kvast.
- Ginny, du tog Rons kvast och den var trasig. Sa Harry.
- Ginny vad tänkte du på? Det kom in en till.
- Ron! Sa jag. Jag kände igen rösten.
- Du borde veta bättre. Sa Ron
- Förlåt! du tog bilen så jag hade bara din kvast. Svara jag. Jag kände mig inte yr längre. Jag kolla på armen. Det gjorde ont. Men dom hade lagt gips runt om. Då kom doktorn.
- Här har du! Han gav mig ett glas med en konstig vätska i.
- Den första timmen kan det göra lite ont så här har du medicin. Sa han.
-Tack! Jag drack upp det.
- Får jag gå ut en stund. Fråga jag. Jag var beredd på ett nej.
- Visst men du får bara gå på gården. Sa mamma. Jag reste mig upp och gick ut. Jag gick till ett liten skog Ock satte mig ner på marken. Efter ett tag hörde jag nåt. Jag kolla upp. det var nåt där.
Jag reste mig upp och tog staven.
-Hallå? Frågade jag och var ganska rädd.
Det var nåt som hoppa fram. Jag sprang iväg och Nån tog tag i munnen och drog mig bakom ett träd. Det var Harry
- Tyst vi måste fånga honom. Sa han
- Vem är det vi ska fånga.
- vingfåle. Fast om han ser oss så kommer du inte ha kvar den armen.(Han peka på min gipsade arm.) Och människorna får inte se honom. Sa Harry.
- Jag trodde det var Lupin eller nån annan varulv .
Sa jag.
- Nej men Människorna får inte se honom. Har du lite djur kött på dig? Fråga han.
- Vad tror du? Svara jag med lite sarkasm.

I am myself every day. If you dont like it, Your problem.

3 nov, 2012 10:17

Elina Potter
Elev

Avatar


bra!

Go Mugglis!

3 nov, 2012 10:40

Borttagen

Avatar


Bra!

4 nov, 2012 12:09

Lizzy.P27
Elev

Avatar


Förlåt att inte jag har skrivit på länge. Men jag har haft många läxor och annat. Men den sista biten blev dålig. Har försökt komma på ideer men har inte lyckats så bra. Kan ni mejla mig nåt bra? Och kan ni hjälpa mig med fler läsare det är bara två stycken! Pleas

I am myself every day. If you dont like it, Your problem.

6 nov, 2012 19:40

Forum > Fanfiction > Jag vill bort från sjkhuset

Du får inte svara på den här tråden.