vem är peeves egentligen?
Forum > Harry Potter > vem är peeves egentligen?
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Irma Pince
Elev |
Hej jag undrar vem peeves är. Och varför är han på hogwarts? Ni får gärna skriva roliga information om peeves och andra spöken också!
Läs gärna min fanfiction "Lorcan och Lysander- Livet mot orättvisor." http://www.mugglarportalen.se/#forum.php?topic=36465 29 okt, 2012 12:53 |
|
Sirius Orion Black
Elev |
Peeves är inte ett riktigt spöke, utan han är en poltergeist. Utmärkande drag his poltergeister är att de ställer till med en massa ofog, och i harry potter kan han röra vid saker, medans riktiga spöken bara svävar rätt igenom istället. Varför han egentligen är på Hogwarts vet jag inte, men böckerna skulle vara mycket tråkigare utan honom.
I would have died! I would have died rather than betray my friends 29 okt, 2012 13:02 |
|
pardus
Elev |
Håller med Sirius Orion Black, böckerna skulle vara tråkigare utan honom! Men han borde vara där av en anledning, för Filch vill gärna slänga ut honom. Kanske han roar Dumbledore? Han sätter i alla fall lite fart på Hogwarts tillsammans med Weasleytvillingarna!
Peeves! ♥ We fight, we score, we are the House of Gryffindor. 29 okt, 2012 13:07 |
|
Sirius Orion Black
Elev |
Skrivet av pardus: Håller med Sirius Orion Black, böckerna skulle vara tråkigare utan honom! Men han borde vara där av en anledning, för Filch vill gärna slänga ut honom. Kanske han roar Dumbledore? Han sätter i alla fall lite fart på Hogwarts tillsammans med Weasleytvillingarna! Peeves! ♥ Ja, och filmerna skulle vara mycket roligare med honom. Eller så kanske ingen har "bjudit in" peeves i ogwarts, utan han rör sig fritt, och eftersom man kan stöka till det mycket mer och reta fler personer på hogwarts än i någons hem så stannar han där. Vem vet?! I would have died! I would have died rather than betray my friends 29 okt, 2012 13:09 |
|
pardus
Elev |
Skrivet av Sirius Orion Black: Skrivet av pardus: Håller med Sirius Orion Black, böckerna skulle vara tråkigare utan honom! Men han borde vara där av en anledning, för Filch vill gärna slänga ut honom. Kanske han roar Dumbledore? Han sätter i alla fall lite fart på Hogwarts tillsammans med Weasleytvillingarna! Peeves! ♥ Ja, och filmerna skulle vara mycket roligare med honom. Eller så kanske ingen har "bjudit in" peeves i ogwarts, utan han rör sig fritt, och eftersom man kan stöka till det mycket mer och reta fler personer på hogwarts än i någons hem så stannar han där. Vem vet?! Tror du har en poäng. Det finns många han kan reta där... Undrar vilket elevhem han hade tillhört om han hade varit ett riktigt spöke... HMH We fight, we score, we are the House of Gryffindor. 29 okt, 2012 13:10 |
|
Hazel Nimbus
Elev |
http://harrypotter.wikia.com/wiki/Peeves <- om Peeves, dock på engelska.
"Som lekman tycker man ju att det borde finnas stoff till åtminstone en åttonde bok: "Harry Potter and the Explanation as to Why Boy Wonder need glasses" 29 okt, 2012 13:50 |
|
Div00mR
Elev |
29 okt, 2012 14:03 |
Forum > Harry Potter > vem är peeves egentligen?
Du får inte svara på den här tråden.



Mugglarportalen