Ingen glad rubrik. [SV]
Forum > Fanfiction > Ingen glad rubrik. [SV]
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Rut Luna
Elev |
Ni behöver inte veta så mycket till en början :-) Lite blod från typ, småsår kommer infinnas i berättelsen. Den handlar om Violet Snicket som börjar på Hogwarts. Blablabla
En olustig start Violet satt tyst i sovsalen och pillade med ett sidenband och en bit ståltråd. Några stick gjorde inget. "Vad gör du?", frågade Sunny för sjuttonde gången. När Violet svarade hörde man att hon inte ens försökte dölja sin irritation. "Jag håller på med en uppfinning." Hennes svarta hår var uppsatt i ett grönt band för att håret inte skulle fastna någonstans i uppfinningen. "Kan vi inte träffa Harry Potter?", frågade Sunny. Igen. Ja, som ni förstår går Violet och Sunny, samt andra i sovsalen i samma årskurs som Harry Potter. Pojken som överlevde. Harry 'Freaking' Potter. Violet uppskattade inte denna elev alls. Han var mallig och självisk. Enligt henne alltså. Och han skulle alltid flörta och göra sig till. "NEJ!", morrade hon och gav upp med uppfinningen. Sunny såg sårad ut och tittade på Violet med hundvalpsögon. Hon var grovt förälskad i Potter. "Okej, då.", sa hon tillslut och Sunny såg ut som, ja, en sol. Harry stod med Weasley och Granger och pratade. När de två Ravenclawelveverna gick dit rätade han på sig och log. "Tjena, Snicket!", sa han och Violet sneglade på Sunny, som såg mycket ledsen ut när han inte sa hej till henne. Harry närmade sig Violet och hon backade. "Glöm din dröm Potter! Det är större chans att jag blir ihop med Goyle!", sa hon vresigt. Han tittade förvånat ned på henne, men log snart igen. "Och, herregud! Har du inte ens sett Sunny?!", tillade hon argt. "Det är ju hon som faktiskt tycker om dig!" Sen vände hon på klacken och gick. Jag är faktiskt död. 29 okt, 2012 11:28 |
|
pardus
Elev |
Rut Luna, den verkar awesome! *bevakar och längtar efter mer* ^^
We fight, we score, we are the House of Gryffindor. 29 okt, 2012 12:15 |
|
Rut Luna
Elev |
Tack så mycket!
Jag är faktiskt död. 29 okt, 2012 12:22 |
|
Tamburlaine
Elev |
Najs ^^ ska bevaka och se vad det blir till!
Ps. Gillar namnet Snicket, ser varifrån du fått inspirationen (;
29 okt, 2012 12:26 |
|
Rut Luna
Elev |
Skrivet av Tamburlaine: Najs ^^ ska bevaka och se vad det blir till! Ps. Gillar namnet Snicket, ser varifrån du fått inspirationen (; Jag är faktiskt död. 29 okt, 2012 12:28 |
|
Tamburlaine
Elev |
29 okt, 2012 12:29 |
|
Rut Luna
Elev |
Jag kommer faktiskt inte på något att skriva
Jag är faktiskt död. 29 okt, 2012 12:33 |
|
Tamburlaine
Elev |
Planera litet i förväg så går det enklare
29 okt, 2012 12:35 |
|
pardus
Elev |
Jadå, det kommer så småning om. Försök att inte pressa fram något bara, så blir det sällan bra We fight, we score, we are the House of Gryffindor. 29 okt, 2012 13:04 |
|
Rut Luna
Elev |
Violet log när hon gick där ifrån. Sorgligtvis tog det inte lång tid innan Harry hade sprungit ikapp.
"Vad är det med dig? Jag är ju Harry Potter!", sa han. "Jag vet. Du är även en idiot. Jag gillar inte idioter. Okej?", sa hon och stannade tvärt. "Fattar du?" Harry nickade men han gick inte där ifrån. "Gå då!", fräste hon, men Harry rörde sig inte. "Men jag tycker om dig! Snälla, en dejt?", sa han och tillslut gav Violet upp. "Visst. Men du ska vara vid sjön EXAKT klockan 17:30.", sa hon surt. Harry började nicka men slutade snabbt. "Men jag har lektion då!",sa han sorgset. "Synd.", sa Violet och började gå. Harry hann inte med henne. I uppehålls rummet samlades alla flickor i hennes årskurs runt henne. "Jag hörde från Abby som hörde från Lillian som hörde från Mia som hörde från Sunny, att du ska på dejt med HARRY POTTER!!", sa Liza och då hon sa hans namn suckade alla drömmande. "Sant. Typ." Jag är faktiskt död. 31 okt, 2012 10:50 |
Forum > Fanfiction > Ingen glad rubrik. [SV]
Du får inte svara på den här tråden.



Mugglarportalen