Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

the Tales of the Beedle Bard

Forum > Harry Potter > the Tales of the Beedle Bard

1 2 3
Användare Inlägg
dani
Elev

Avatar


Okej, undrar bara om det finns nån som läst den? och om den i så fall var bra? för jag funderar på att köpa den...

8 feb, 2010 19:24

Borttagen

Avatar


JAG HAR! Den är jättemysig Verkligen värd att läsa och äga.

9 feb, 2010 14:45

Erfa
Rektor

Avatar


Utav de tre sidoböckerna så är det nog den tråkigaste, eftersom den inte har så mycket att göra med resten av Harry Potter-världen, men som Harry Potter nörd måste man i alla fall ha läst den.

9 feb, 2010 22:10

Borttagen

Avatar


Jag tycker den är hur bra som helst ^^ Mysig att ha högläsning ur, eller bara slå upp sin favoritsaga när man känner för det. Värd att köpa ^^

10 feb, 2010 18:07

leumas
Elev

Avatar


vart kan man köpa den??????

11 feb, 2010 16:14

Cyachi
Elev

Avatar


Skrivet av leumas:
vart kan man köpa den??????

Hört talas om google?
Iaf, verkar finnas på SF-bokhandelns hemsida

11 feb, 2010 16:20

dani
Elev

Avatar


haha okej! jag kör på det, ska köpa den så fort jag har pengar! den fanns på biblioteket i min skola så den kanske också finns i din? (om du går i skolan haha? ) men jag ska köpa! köpa är bäst!

11 feb, 2010 21:00

Leothil
Elev

Avatar


Jag gillar den enormt mycket! Det är som ett extra tillskott till trollkarlsvärlden, och historierna är jättefina. Dessutom gillar jag Dumbledores texter om berättelserna, de ger dem ett extra djup.

Hej förresten

This is who I am: Escapist, paradise seeker. http://oneofthewilds.blogspot.com

12 feb, 2010 11:07

dani
Elev

Avatar


Skrivet av Leothil:
Jag gillar den enormt mycket! Det är som ett extra tillskott till trollkarlsvärlden, och historierna är jättefina. Dessutom gillar jag Dumbledores texter om berättelserna, de ger dem ett extra djup.

Hej förresten


haha okej... så Dumbledore har skrivit texter om berättelserna, ungefär som han gör i början av Quidditch genom tiderna?
hejsan

13 feb, 2010 11:42

Leothil
Elev

Avatar


Skrivet av dani:
haha okej... så Dumbledore har skrivit texter om berättelserna, ungefär som han gör i början av Quidditch genom tiderna?

Ungefär så, ja Han berättar om lite olika saker som på sätt eller annat är relaterat till sagan. T.ex. i efterorden till The Fountain of Fair Fortune berättar han om hur den en gång skulle sättas upp som pjäs på Hogwarts, och talar också om hur berättelsen ogillas av purebloods eftersom där förekommer ett mugglar/häxa-förhållande. Och vid The Tale of the Three Brothers talar han lite om wandlore.

This is who I am: Escapist, paradise seeker. http://oneofthewilds.blogspot.com

13 feb, 2010 19:05

1 2 3

Forum > Harry Potter > the Tales of the Beedle Bard

Du får inte svara på den här tråden.