har kommit som sagt på en liten idé till en fan-fiction, som jag tänkte dela med mig här, gillar ni de jag skriver får ni gärna bevaka.
Det handlar om två syskon i åldern 14 och 11 år, de bor tillsammans med sin mugglar mamma i centrala London, deras pappa var trollkarl och jobbade för ministeriet, men för bara ett år tillbaka dog, hur vet dem inte, bara att det var genom jobbet. Den äldsta systern har tappat kontakten med sin lilla syster men hoppas nu på att få bättre kontakt med henne då hon ska börja på Hogwarts det här året.
- - - ' New Generation ' - - -
skriven av Jessica - Miss Tranquillity
Spoiler:
Tryck här för att visa!Del 1
"Summer, vakna du har inte tid att liga och dra dig idag, du ska med tåget till skolan", Summer vaknade av sin mammas ord ifrån den låsta dörren in till Summers sovrum, hon hade hållt på att packa in på små timmarna med grejer som skulle med till Hoqwarts. Hon var själv halvblod, hennes far hade varit trollkarl och hade jobbat på ministeriet tills han hade dött, nu levde hon med sin mamma och sin syster i en lägenhet i de centrala London. Summer som nu var fjorton och skulle börja sitt fjärde år på Hogwarts, men i år skulle hon inte vara ensam, hennes lilla syster skulle börja, hon hade inte haft den bästa kontakten med sin lillasyster sen hon själv hade börjat på Hogwarts. Nu skulle hon få en ny chans med henne, hon klev upp ur sängen och kilade fram till garderoben och klädde på sig kläderna, och låste upp dörren innan hon tog sin koffert och släpade ner den för trappan och ut till hallen. Hon gick in i köket där hennes lillsyster satt och åt frukost och sin mor vid diskhon och diskade. Keira som Summers syster heter tittade upp på sin storasyster med sina gröna vackra ögon, hennes mörka hår ramade in hennes runda ansikte, man såg likheten hon hade fått ifrån deras far. Summer var mer lik deras mamma, blåa ögon, avlångt ansikte och nästan blond i hårtonen. Hon satte sig ner bredvid sin syster och log. "I vilket elevhem tror du att jag hamnar i Summer?" frågade Keira, Summer tittade på henne och log "Tror du hamnar i Ravenclaw, du är ju kvicktänkt, klok, försiktig och mycket mer". Keira blev generad över vad sin syster just sagt om henne och sa med det "får jag fråga en personlig sak?" Summer log och sa "ja visst" samtidigt hon hällde upp flingor i en skål med mjölk. "Varför hamnade du i Hufflepuff och inte i Gryffindor?" Summer tittade på sin syster och tittade på sin mor, "Tror pappa hade kunnat svara på det där," sa Summer till Keira. Keira tittade ner i sin skål med flingor och suckade, "Du har ju alltid varit så, så speciell, du har alltid ställt upp för allt och alla och du har även sagt ifrån och varit modig och så, jag minns vad pappa brukade säga om elevhemen, men jag är fortfarande orolig, tänk om jag skulle hamna i ett elevhem jag inte passar i" sa Keira och suckade. Deras mamma vände sig emot dem och log, "Du skulle göra dig bra i vilket elevhem du än kom i, var inte orolig, du kommer att ha de bra i de du hamnar i." sa hon och torkade sina händer, "nu måste vi iväg" sa hon och drog av sig förklädet hon hade haft på sig. Tog sin kappa och hjälpte Summer och Keira ut med deras koffertar. Väl på plats vid perrong 9 3/4 så hälsade dem hej då till sin mor och sa att de skulle skicka en uggla så fort Keira blev placerad i elevhem och middagen var över. De klev på tåget och hittade en kupé som var tom, snart hittade Summers vänner på dem och satte sig ner i kupén och hälsade på Keira också, det var fem personer, och från olika elevhem också, Summer bad dem att se efter Keira beroende på vilket elevhem de hamnade i. Två tjejer var ifrån elevhemmet Ravenclaw, två ifrån Slytherin och en ifrån både Gryffindor och Hufflepuff. Snart var tåget på väg, och om några timmar skulle de vara på Hogwarts, Keira var väldigt pirrig och entusiastisk, Summer var lycklig att få åter komma till ett ställe hon tyckte mycket om.