Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

HJÄLP!

Forum > Mugglarportalen > HJÄLP!

Användare Inlägg
swagrid
Elev

Avatar


Hej!
Kan någon svara på varför det är olika färg på ramarna på chokladgrodekorten? Bruna, silvriga, guldiga/gula osv...
Är en färg kanske lite mer 'värd'?

Vill veta! Tack på förhand. ~

Kolla min presentation och skicka vänförfrågan! :D

18 okt, 2012 14:30

LolFeelings
Elev

Avatar


Ja, en färg är mer värd.

Det är fler bronskort än silverkort, så chansen att få ett bronskort är mycket stor och det är alltså de det finns flest av = billigast. Detta gäller då alltså inte korten Erfa och John Williams som är riktigt sällsynta och är kan vara värda mer än 100 galleoner.
Silver är lite mer ovanligt, men ändå inte helt ovanligt. Guldkorten finns det bara tre utav och det är rätt liten chans att få ett sådant kort.

RÄTTA MIG OM JAG HAR FEL NU:
Bronskort: Värt ungefär 3-4 galleoner
Silverkort: Värd ungefär 7-10 galleoner
Guldkort: Värt ungefär 25-35 galleoner

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fmedia.giphy.com%2Fmedia%2FyWUGkQ86jKz60%2Fgiphy.gif

18 okt, 2012 16:40

Borttagen

Avatar

+1


Skrivet av swagrid:
Hej!
Kan någon svara på varför det är olika färg på ramarna på chokladgrodekorten? Bruna, silvriga, guldiga/gula osv...
Är en färg kanske lite mer 'värd'?

Vill veta! Tack på förhand. ~
Det är precis som du trodde.

Dem bronsfärgade korten är dem "vanligaste" korten. På marknaden brukar dem vara lite billigare än dem andra.

Silver är "mellan" korten. Dem brukar vara några galleoner dyrare på marknaden än brons.

Och så guld. Dem mest sällsynta korten. Det finns bara tre guld kort (Ron, Harry och Hermine). På marknaden brukar dem vara dem dyraste korten.

18 okt, 2012 16:40

swagrid
Elev

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Skrivet av swagrid:
Hej!
Kan någon svara på varför det är olika färg på ramarna på chokladgrodekorten? Bruna, silvriga, guldiga/gula osv...
Är en färg kanske lite mer 'värd'?

Vill veta! Tack på förhand. ~
Det är precis som du trodde.

Dem bronsfärgade korten är dem "vanligaste" korten. På marknaden brukar dem vara lite billigare än dem andra.

Silver är "mellan" korten. Dem brukar vara några galleoner dyrare på marknaden än brons.

Och så guld. Dem mest sällsynta korten. Det finns bara tre guld kort (Ron, Harry och Hermine). På marknaden brukar dem vara dem dyraste korten.

Åh, tack Albus 3 och LolFeelings! ♥ Jag bytte med min bästa kompis och fick ett guldkort ♥ Tack för hjälpen! Ravenclaw borde få poäng för det här.

Kolla min presentation och skicka vänförfrågan! :D

18 okt, 2012 17:15

Forum > Mugglarportalen > HJÄLP!

Du får inte svara på den här tråden.