Varför skulle han bry sig? (SV)
Forum > Fanfiction > Varför skulle han bry sig? (SV)
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Elina Potter
Elev |
Titel: Varför skulle han bry sig?
Författare: Elina Potter Kapitel: Kanske kommer fler Handling: Elin Cooper går sitt sjätte år på skolan. Nu har hon fått ögonen för den nya killen Jesper Wilson. Men han är ihop med Clara Zenoq, en söt och gullig tjej. När Jesper och Clara gör slut blir hon överlycklig, men Jesper märker fortfarande inte Elin. Vad ska hon göra för att få Jesper att märka att det är hon han vill ha?? Taggningar: Oli123 Harry Potter tjejen fotbollsbruno hermione gragner Jonny_10 Ida Ginny Lovegood Zazza Kapitel 1: Vårt privatliv! *Elin* - Du måste äta något! Jag kollade upp och såg sin bästa vän Ebba. - Jag är inte hungrig, svarade jag. - Det säger du alltid. Ebba himlade med ögonen. - Men jag kanske aldrig är hungrig. Innerst inne visste jag att jag alltid var hungrig. Det var bara att Jesper Wilson som började på Hogwarts för ett halvår sedan har tagit mitt hjärta och aldrig lämnat tillbaka det. Bara för att jag är så feg har han blivit ihop med Clara Zenoq. - Hej Ebba! En kille vid namn James slog sig ner mellan mig och Ebba och kysste henne. Nu kände jag hur jag längtade efter en egen pojkvän. Jag kollade bort. Oj då tänkte jag. Mitt hjärta bultade hårt. Där satt Clara och Jesper och kysstes. Jag rodnade. - Har du något med vårat privatliv att göra? Frågade Clara och kollade på mig. Jesper vände sig om och kollade på mig. Jag rodnade och vände mig om igen. ____________________________________ *Jesper* Tjejen som Clara hade pratat med, jag tror hon hette Elin eller Elina eller något sånt, rodnade. Hon var faktiskt riktigt söt när hon rodnade. - Vad kollar du på? Clara tog i mitt ansikte och vände det mot sig. - Ehmm.. Jag vände mig om och professor Gibbon ställde sig upp. - Han började prata om att det skulle vara dementorer på vakt vid ingångarna till skolan. Jag såg hur tjejen Elin kollade upp och såg rädd ut. Jag vände mig om och såg Clara. Hon tryckte sitt huvud mot min axel och jag fick en obehaglig stöt i magen. __________________________________ Jag vet inte om den var så bra... men ni får väl komma med kommentarer! Go Mugglis! 17 okt, 2012 20:20
Detta inlägg ändrades senast 2012-10-23 kl. 16:51
|
|
Borttagen
|
Jätte bra!!!!
17 okt, 2012 20:37 |
|
Elina Potter
Elev |
Skrivet av Borttagen: Jätte bra!!!! Tack. En kommentar till så skriver jag mer! Go Mugglis! 17 okt, 2012 20:59 |
|
Borttagen
|
Räknas det om jag skriver igen?
17 okt, 2012 21:02 |
|
Elina Potter
Elev |
Skrivet av Borttagen: Räknas det om jag skriver igen? Aa, okej då xD! Kapitel 2: Hemlighet?? --------------- *Jesper* - Vad gör du?! Claras röst skar genom mina tankar. - Tänker, mumlade jag. - Men du får sluta tänka! - Förlåt då man kan väl få ha känslor inom sig? Då kom Claras kompis Devon så Clara hann aldrig svara. Imorgon ska vi fira vår halvårs-dag. "ett halvt år, tänkte jag. Det känns som det är jätte mycket". Jag hade tänkte på varför jag aldrig hade lagt märke till Elin någon gång. Jagmenar, jag har ju gått på Hogwarts i ett halvår nu och jag kände typ alla i alla elevhem. Jag drog handen genom mitt bruna hår och gick till Elin (Tror jag att hon hette) som satt framför brasan och läste i en bok. Jag gick fram och petade lite på hennes axel. - Eh.. du? Elin vände sig om och kollade på mig. Hennes ögon var isblåa. Så fina tänkte jag. - Ja?? - Elina var det va? Frågade jag osäkert och satte mig bredvid henne. - Elin, rättade hon mig. - Jaa, ehh jag undrar...... Men då kom professor Clipper in i sällskapsrummet. - Alla till stora salen, nu! - Men professorn.... Började en kille vid namn Adam. - NU!, Sa jag! Elin och jag reste oss upp och började gå. - Jag säger det sen, sa jag. Vi gick fortfarande bredvid varandra. Jag kände hur det pirrade i magen. Så hade jag aldrig känt när jag var med Clara. - Jesper?! Det var Clara. Hon såg ledsen ut. Hon stirrade först på Elin och sen på mig. - Det är inte som du tror! Ropade Elin och jag samtidigt. - Jag ville bara säga att du inte borde umgås med losers som henne, fortsatte Clara och puttade undan Elin och tog min hand. - Meh... Hon är trevlig, sa jag när vi hade kommit fram till stora salen. -------------------------------- *Elin* Jag gned mig på armen där Clara hade puttat mig. Jag hörde Jesper prata men jag uppfattade bara "Hon och trevlig". Jag fortsatte gå. Allt var så dåligt. Att Jesper iallafall pratade med mig var en dröm nu. Han hade pratat med mig enda tills den DUMMA Clara kom in. *Framme i stora salen* (Ur Elins synpunkt) - Alla måste förstå att det här är en säkerhetsåtgärd på skolan och att INTE göra som Mr Wolf gjorde, sa professor Gibbon. Han hade berättat om en kille som retades med dementorerna och nästan fått dementorskyssen om inte en av lärarna hade kommit. När lunchen kom så såg jag Jesper gå mot mig. - Vart har du Clara då? frågade jag och lät lite retsam. - Hörde du inte var professor Gibbon sa? Fågade Jesper och flinade. Retas inte. - Jag fnissade. - Jag har aldrig fått säga det jag ville, fortsatte han. - Säg nu då, sa jag. - Jag......... - ELIN!!! Jag vände mig om och såg Ebba. - Hoppas jag inte stör, sa hon. _____________________________ Bra? Tror det är längsta kapitlet Go Mugglis! 18 okt, 2012 15:58 |
|
Borttagen
|
Jätte bra!!!
18 okt, 2012 21:52 |
|
Queen Boo
Elev |
Bra!
jag är jättecoolig älska mig plz 19 okt, 2012 15:29 |
|
Borttagen
|
sååå bra skiv gärna mer!
19 okt, 2012 15:46 |
|
Borttagen
|
Otroligt bra!!!
19 okt, 2012 15:47 |
|
Elina Potter
Elev |
okej, jag gör det om en till skriver x)
Go Mugglis! 19 okt, 2012 15:55 |
Du får inte svara på den här tråden.

Mugglarportalen