Hungerspelen Monstret
Forum > Fanfiction > Hungerspelen Monstret
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Borttagen
|
Den här famfictionen handlar om sjuåriga Emma. Hennes sextonåriga storebror Samuel blir utagen till hungerspelen. Ingen bryr sig om henne och glömmer bort att berättar varför han gör alla hemska saker på arenan. För Emma är Samue bara ett monster. Får hon veta sanningen? Läs så får du se.
Kapitel 1 Det var en vanlig dag i distrikt 8. Mamma och pappa brydde sig om mig. Jag älskade dom men mest av allt älskade jag Samuel. Han är nio år äldre en mig och han älskar mig. Varje dag så leker vi men idag var det anorlunda. Mamma och pappa var oroliga och pratade om något som kallas tesseranser och Samuel verkade ha 30 sånna. De sa att han stod på 35. Jag fattade ingenting. Samuel klädde på sig extra fint och gick iväg. Mamma och jag var på väg någonstans. Rådhuset. Varje år var det två som var utvalda någonstans men jag vet inte var. Vi gick dit första gången när Samuel var tolv och jag tre. Man skulle säkert göra något roligt mer viste jag inte. Bara att dom jag såg gå upp aldrig kom tillbaka. Jag såg Samuel och jag vinkade. Han vinkade inte tillbaka. Det gjorde mig ledsen. En konstig kvinna ropade upp ett namn på en flicka. Hon var nog tolv år och hon såg skräkslagen ut. Så ropade de upp Samuel som såg rädd ut. Jag fattade ingenting. Här är våra deltagare till årets hungerspel! Hungerspel vad var det? Var hungerspelen en ätartävling? Kanske jag vet inte. Mamma tog med mig till ett rum och där var Samuel. Han kramade mig. Vart ska du. Han svarade inte. Så kom några fredsväktare och tog oss ut. Pappa jobbade och jobbade och kom inte hem. Mamma var stressad. Efter några dagar. Såg jag barn på tvn. Det var två från varje distrikt. När det blev vårt distrikt var det en bild på Samuel och sen en femma. Vad var det. Mamma började gråta. Så gick det några fler dagar och vi såg på tvn igen. På tvn var det ett slags guldhus med saker runt om. Knivar och sånt. Jag viste inte var det var. Så var det skog runt omkring. Så såg jag Samuel. En gongong hördes och alla sprang åt olika hålll. Samuel tog tag i en kniv. Den såg vass ut. Det var helt ren. Jag fick en chock när han stack det i en flicka som föll till marken. Så var kniven röd. Den blev rödare för han stack ner kniven igen. Han såg blodtöstig ut. Han kastade sen kniven på flickan jag såg bli upropad. Han drog ut kniven som nu var illröd. Han hoppade på flickan som blev död. Runt omkring var det andra barn som såg blodtörstiga ut. Det var nio kroppar på marken. Den var helt stilla. Samuel tog kniven sen en väska och en lång kniv. Han sprang och tog det i ett till oskyldigt barn. Boom, boom, boom, boom, boom, boom, boom, boom, boom, boom. Tio skott som jag rös av. Jag såg Samuel le när han hörde skotten. Mamma hurrade varje gång som Samuel gjorde något läskigt. Det låg blod på marken. Samuel var ett monster. Vad hade dom gjort med honom. Del 2 kommer snart 14 okt, 2012 14:05 |
|
Margaret
Elev |
Låser, då denna tråd har dubbelpostats. Den andra tråden har flyttats till den nya "Andra fandoms"-kategorin.
![]()
17 okt, 2012 13:54 |
Forum > Fanfiction > Hungerspelen Monstret
Du får inte svara på den här tråden.



Mugglarportalen