Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Spöke eller gå vidare?

Forum > Harry Potter > Spöke eller gå vidare?

1 2 3 4 5 6
Användare Inlägg
me.
Elev

Avatar


Två frågor:
1) skulle ni välja att gå vidar eller att bli ett spöke?

2) vad tror ni Voldermort/ Tom gjorde?


Skulle vara roligt att höra hur ni tänker


9 okt, 2012 14:46

Borttagen

Avatar


Jag skulle nog välja att gå vidare, om inte annat så för att få lite omväxling. Jag är osäker på om han ens kunde välja, på grund av horcruxerna och att han redan hade "dött" en gång, men han hade nog valt att bli spöke, eftersom han är rädd för döden.

9 okt, 2012 14:54

themarauder
Lärare

Avatar


1) Jag tror faktiskt att jag hade velat gå vidare. Livet må vara helt fantastiskt, och ibland inte, men jag hade nog inte orkat med en evighet... Och speciellt inte som ett spöke!!

2) En väldigt bra fråga. Tom skulle nog ha blivit ett spöke, eftersom han inte accepterade döden. Men Voldie tror jag inte KUNDE bli ett spöke... Jag vet inte riktigt hur, men ja.. på något vis i alla fall!

=) - just like themarauder

9 okt, 2012 14:57

me.
Elev

Avatar


Svarar också xD
1) Skulle gått vidare, skulle inte klara av att vara kvar här utan att kunna röra något.
2) Tror också att han skulle vilja bli spöke men ja, han kunde nog inte det.

9 okt, 2012 15:03

Borttagen

Avatar


Gå vidare.

Jag tror inte Voldemort skulle välja att bli ett spöke, jag tror inte heller att det var möjligt för honom att bli det eftersom hans själv var så pass trasig. Hans erfarenheter efter att han misslyckades med att döda Harry första gången - att existera men utan förmågan att göra någonting - var nog värre än döden.

9 okt, 2012 15:06

Hermione :D
Elev

Avatar


Gå vidare...♥
Då får man ju träffa alla man älskar som har dött, och vem orkar vara kvar på jorden i flera miljarder år utan att kunna äta, springa, röra saker och......leva?

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fwww.freegifs.de%2Fglitter-text%2Fholdz002%2Fz500a72456bdf7.gif

9 okt, 2012 16:06

me.
Elev

Avatar


Skrivet av Hermione :D:
Gå vidare...♥
Då får man ju träffa alla man älskar som har dött, och vem orkar vara kvar på jorden i flera miljarder år utan att kunna äta, springa, röra saker och......leva?

Det varv typ det där jag ville säga, du har så rätt :3

9 okt, 2012 16:08

Borttagen

Avatar


1. Gå vidare, döden är nästa äventyr och sen får man träffa alla man älskar som dött som någon sa.

2. Vet inte riktigt faktiskt, han skulle nog bli irriterad på att inte kunna "göra" något.

9 okt, 2012 16:21

Nessie00
Elev

Avatar


Jag skulle gå vidare. Även om jag har drömt om att kunna flyga/sväva, så skulle jag inte vilja bli ett spöke, jag menar, aldrig kunna känna smaken av underbar vit choklad igen...

Jag tror att Voldemort ville bli ett spöke, bara för att kunna hemsöka Harry typ, men tror inte han kunde...

EXTERMINATE!!!

9 okt, 2012 16:23

Borttagen

Avatar


1. Jag skulle gå vidare, det skulle bli lång tråkigt att vara kvar på jorden för evigt utan att kunna äta, och leva.

2. Jag tror inte att hans skulle bli ett spöke, kan inte tänka mig det iaf.

9 okt, 2012 16:25

1 2 3 4 5 6

Forum > Harry Potter > Spöke eller gå vidare?

Du får inte svara på den här tråden.